Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Abassi-saken i Trondheim

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-19, 00:39   #36
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Abassi-saken i Trondheim

Nå må jeg først si at jeg ikke har satt meg så veldig inn i denne konkrete saken, annet enn å ha lest litt her og der, men velger å si hva jeg tenker uansett. Og jeg har ikke lest alle svar i tråden her, så mulig jeg sporer totalt av, men det får så være.

Jeg synes det er helt greit at noen flyktninger ikke får opphold her i landet, og dermed sendes ut. Det som IKKE er greit, det er det faktum at det tar år fra vedtaket settes, til utsending skjer. År hvor de rammede får tid til å slå rot, danne nettverk, etc, og så rett ut. Det er brutalt.

Når det s kommer til utsendelse, OG det er barn inne i bildet som her, så er det horribelt det som har skjedd her. Her blir mor og barn tvanshentet og "med tvang" puttet på et fly. Det er brutalt. Og ja, brutaliteten kan bli fremstilt som ekstrem og det er nok i mange tilfeller overdrevet, men det er ikke saken her. Alle kan vel overdramatisere noe i kampens hete.

Men her har vi en mor som er syk. Media sier hun var bevistløs ved utsendelse. Nå er ikke jeg medisinsk personell, men i min verden så er en bevistløs person "borte" og i "dyp søvn". Noen man kan fake, men ikke over tid. Jeg antar at personen her ble overvåket medisinsk, og at målinger viste at personen faktisk var bevistløs. Noe jeg antar vil vises på vitale målinger av hjerte, puls etc.

Og om nå mine antakelser på begrepet bevisstløs her er rett, så er det for det første helt horribelt at denne moren i utgangspunktet ble satt på det flyet. Virkelig. En bevisstløs person skal ha legehjelp, og ikke bli satt på et fly.

Og så, når de finner ut at mor faktisk er syk, så får hun komme tilbake til Norge, mens barna må fortsette... Ja, to av de er over 18, og pr definisjon voksne, men hallo...Her snakker vi unge voksne som fortsatt er i mors trygge favn, og en pr definisjon minderårig. Jeg ble sjokkert da jeg så dette, og så glad da jeg så at Afganistan nektet å ta de inn, siden de var barn og mor ble sendt tilbake til Norge. De tenker lengre enn oss!!

La nå familien komme til hektene, og så ta det derfra. Har mor faket bevisstløsheten, så får de handle deretter. Er hun reellt syk, så må hele familien få den hjelpen de trenger.

Jeg er absolutt for at noen må sendes hjem til sine land, men i denne saken synes jeg Norge har gått over grensene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no