Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 19:40   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Vi har mange,mange bøker, men det er mye "lette" korte bøker. Mest slike som Storebror gjerne sitter og ser i selv.

Nå har jeg funnet ut at de begge liker å leses for, Storebror har fått ro i rompa, og Lillesøster har visst roen innebygd.

Men jeg vet ikke helt hva jeg eventuelt kan lese for de?

Karsten og Petra på landet fenget veldig. Det er vel nesten den eneste vi har av "slike" barnebøker. (Selv om vi har en bokhylle full av bøker...)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:42   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år



Denne er morsom for barn i flere aldre!

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:45   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Karsten og petra
Ludde,
Lillesøster,
Når to bøkene
Alle Kari grossmann bøkene
Bø og bæ
Besj boka er morro.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:46   #4
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Pulverheksa er fantastisk både for store og små. Vi leser også noe Ole Brumm og Mummitrollet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:48   #5
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Kari Grossmann bøkene kan jo ikke leses av mamma, må vite. Vi har de fleste tror jeg, og Storebror har studert dem i filler.

Ludde ja, de har vi endel av. Jeg tror jeg må gå gjennom bokhyllene deres i morgen...

Er kanskje liiiiiitt overkill med Knerten og Lotta i Bråkmakergata etc?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:51   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Jeg synes at det blir litt tungt, ihvertfall 1år til. Vi er ikke kommet så langt her enda. En bok som varer i 5-10 min synes jeg er greit, og så heller lese 2.

Kjøpte nettopp en bok med mange historier laget for "på senga" lesing. Men har ikke kommet så langt at jeg har fått studert den skikkelig enda.

Favoritt boka mi over alle bøker i 2-4 års alderen er "banke på". Men den tar jo bare noen få minutter.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:52   #7
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Ungene her har elsket Kari Grossman. Barnehageboka mi, Lillesøster-bøkene, Telle-boka, ABC-boka, Telle-boka.
Her er flere: http://www.capris.no/searchresult.as...FUWDDgodqUUzNA

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:53   #8
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Fiat og farmor.
Papirflybjørnen.
Bellas nye datamaskin.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:55   #9
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Jeg er at vi har de flete Kari Grossmann bøkene.

Lillesøster bøkene har vi på ipaden, så de er "lest i filler", eller hadde iallefall vært det, om det hadde vært bøker.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:55   #10
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Å, der så jeg at du hadde alle Grossmann.

Denne serien har slått an hos mine, mest for eldste (5 år var han da han fikk den.) Det har vært med lydbøker og et spill som er et av hans yndlings-brettspill:

http://www.goboken.no/Gobokens-forskole/Fakta/

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:08   #11
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

"Godnattstubber om Anders" er en fin første kapittelbok, synes vi. Begge mine har likt å høre disse korte kapittelhistoriene om Anders, nesten fire år. Ellers: Thomas og Emma, Lillesøster o.l.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:16   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Emma og Thomas
Albert Åberg
Lillesøster
Kari Grossman
Karsten og Petra

Er vel det det har gått i her. I vinter leste jeg Anne Cath Vestly for eldste, veldig koselig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:23   #13
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Gubben og katten er koselig. De klassiske eventyrene med Rødhette og ulven, De tre små griser, Pannekaka osv.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 20:34   #14
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Ludde og bøkene om Emma og Thomas er populære her om dagen.

Ellers gleder jeg meg til å lese disse for henne (passer fra 3-4 år)
Harry og Roger - Ragnar Aalbu
Odd er et egg - Lisa Aisato
Umbrakomonsteret - Ingvild Rishøi
Bøkene om Ine og Hasse - Tore Renberg
Bøkene om Alvin Pang - Endre Lund Eriksen
Det er en bok - Lane Smith (et must for nerdebarn!)

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:27   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Mine EEEELSKER Gubben og katten, Mamma Mø, Ole Brumm, Ruffen og Karsten og Petra.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:27   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Gubben og katten er koselig. De klassiske eventyrene med Rødhette og ulven, De tre små griser, Pannekaka osv.


Den pannekakegreien leste jeg høyt for de forleden. De likte det men gud så kjedelig å lese

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:49   #17
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Kan jo anbefale De tre bukkene bruse drar til badeland. Super morsom. Fås i dagligvare og bokhandel, veldig populær blant annet i barnehagen for alle barna, og til og med eldste her som blir ni synst den er morsom.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:51   #18
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Opprinnelig lagt inn av venla, her.



Denne er morsom for barn i flere aldre!

å der var den alt anbefalt ja

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 07:07   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Leser du for begge samtidig eller en om gangen? I våres leste vi Gummitarzan og Rampete Robin for våre (da var de 3 og 6). Dette er bøker uten så mye bilder, men knerten satt faktisk roligere enn snuppa. Og han kunne gjenfortelle hva vi hadde lest, så han fulgte tydeligvis med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:49   #20
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Bøker til høylesning til barn på 2 og 4 år

Ser du skriver at du har mye Grossmann, men har du Malvin bøkene også? Stor stas, særlig Malvin på skitur.

Jeg har felleslesestund på senga for mine to, og det det gikk mest av da de var 2 og 4 var:

Bukkene Bruse på badeland
Alt av Grossmann
Albert Åberg
Mamma Mø
Kaptein Sabeltann (men grusomt kjedelig for de voksen)
Bøkene til Stephanie Blake - Ulv ulv, Bæsj, Babyfjott
Alvin Pang
Den lille muldvarpen-bøkene (som du kanskje husker fra tsjekkisk barne-TV)

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no