Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen flere innen alternativt her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 22:35   #61
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Håper det blir funnet beviser for at det kan eksistere liv på andre planeter enn jorden.

Det blir det sikkert.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:36   #62
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Håper det blir funnet beviser for at det kan eksistere liv på andre planeter enn jorden.

Det tror jeg både skeptikere og alternativister er fullt ut enige om.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:37   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Det er vel funnet bakterier på andre planeter, er det ikke?

Uansett, jeg tror det finnes intelligent liv på andre planeter. At de er særlig nærme oss tror jeg ikke. At noen av dem skulle vært her tror jeg hvertfall ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:38   #64
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Jeg er katolikk og stemmer RV, er ikke det alternativt, så vet ikke jeg.

Nei, men helt seriøst synes jeg det er litt arrogant og vestlig bedrevitersk å være skråsikker på at det kun er det vi kan ta og føle på og skrive vitenskapelige avhandlinger om som finnes. Jeg la fra meg den tankegangen etter mitt første Mexico-opphold, der borte lever de med det vi kaller det overnaturlige og spirituelle på en helt naturlig måte. Det er klart bestemor kommer tilbake på De dødes dag for å drikke litt tequila, og det er klart mirakler kan skje om man bare ber en bønn til en passende lokal helgen. Jeg har selv mennesker i min nærmeste meksikanske familie som ser gjenferd og får varsler om ting som skal skje, og jeg tror ikke at de er mindre oppvakte av den grunn.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:40   #65
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg håper dog virkelig at dattera mi bare har veldig god fantasi, og ikke er klarsynt og sanser ting hver gang hun forteller meg hvem andre enn oss som befinner seg i rommet vårt. Da blir det folksomt i huset nemlig.

Guttungen min snakker iblant om en spøkelsesdame. Jeg håper inderlig at det er noe han har fra Uhu på barne-tv.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:42   #66
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg er katolikk og stemmer RV, er ikke det alternativt, så vet ikke jeg.

Nei, men helt seriøst synes jeg det er litt arrogant og vestlig bedrevitersk å være skråsikker på at det kun er det vi kan ta og føle på og skrive vitenskapelige avhandlinger om som finnes. Jeg la fra meg den tankegangen etter mitt første Mexico-opphold, der borte lever de med det vi kaller det overnaturlige og spirituelle på en helt naturlig måte. Det er klart bestemor kommer tilbake på De dødes dag for å drikke litt tequila, og det er klart mirakler kan skje om man bare ber en bønn til en passende lokal helgen. Jeg har selv mennesker i min nærmeste meksikanske familie som ser gjenferd og får varsler om ting som skal skje, og jeg tror ikke at de er mindre oppvakte av den grunn.

Jeg tror faktisk ikke de nødvendigvis er mindre oppvakte.

Man kan tolke ting man opplever på forskjellige måter, og noen velger å tolke alt mulig i alternativ/esoterisk retning. Noen andre ville aldri kommet på denne ideen. Jeg kunne antakeligvis sett mine døde oldeforeldre danse Polka rundt senga mi og fortsatt ikke være bort i tanken om spøkelser en gang. Tanker som matforgiftning, alkoholforgiftning, å bli neddopet mot sin vilje, feberkramper, værfenomener, drømming osv hadde nok vært det jeg hadde tenkt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:51   #67
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Enig med Olympia. En av brødrene mine hadde en svært tilstedeværende fantasivenn som han kunne beskrive levende som en gutt på kanskje 14 med brunt hår og blekt ansikt som var med ham overalt til han var ca 5, og som han snakket med. En skikkelig Skybert. Min mors litt alternative kusine trodde det var en engel eller en slags beskytter av noe slag. Jeg tror det var skikkelig god og levende fantasi, samt mangel på barnehageplass.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 22:53   #68
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Tanker som matforgiftning, alkoholforgiftning, å bli neddopet mot sin vilje, feberkramper, værfenomener, drømming osv hadde nok vært det jeg hadde tenkt.

Alt dette kan såklart være sannsynlige forklaringer i Mexico.
Jeg er også skeptisk av natur innerst inne og vil alltid lete etter en vitenskapelig forklaring først, men har innsett i voksen alder at selv om jeg ikke er typen som ser spøkelser, så er det mange som er mer mottakelige for sånt.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 23:00   #69
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen flere innen alternativt her?

Mulig jeg er på viddene her, men jeg klarer ikke helt å se forskjell på å tro på "det overnaturlige", og det å være religiøs. For meg er begge deler "overtro". Har inntrykk av at det er mer sosialt akseptabelt å være religiøs.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no