Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lystetting i dette rommet

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-19, 20:55   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lystetting i dette rommet

Vi holder på å pusse opp og skal flytte inn i nytt soverom forhåpentligvis før jul. Men er det noen som har tips til hvordan vi kan få dette trekantvinduet iallefall litt skjermet for sol i sommerhalvåret? Og gjerne uten at det medfører dyre spesialløsninger.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:00   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Oh, det var jo et verre trekantvindu enn det vi har :P

Jeg lette og vurderte mange løsninger på vårt, uten å finnenoe som funka, eller ikke kostet skjorta. Endte opp med å kjøpe en lystett gardin som jeg klippa til og hengte opp på en vire. Aldeles ikke en perfekt og pen løsning, men det funker som bare det. Kan ta bilde om du er interessert.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:05   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Oh, det var jo et verre trekantvindu enn det vi har :P

Jeg lette og vurderte mange løsninger på vårt, uten å finnenoe som funka, eller ikke kostet skjorta. Endte opp med å kjøpe en lystett gardin som jeg klippa til og hengte opp på en vire. Aldeles ikke en perfekt og pen løsning, men det funker som bare det. Kan ta bilde om du er interessert.

Ja, gjerne det.

Vi har slike vinduer i stua også, men der liker jeg dem fordi de gir mye lys i rommet. Har sagt til mannen at når vi skifter bordkledning på veggen utenfor dette rommet og naborommet, så skal disse vinduene vekk. De er bare irriterende og vanskelige. Men det kommer nok ikke til å skje på noen år, så i mellomtiden må vi finne en løsning for å skjerme.


Sist redigert av zinatara : 29-11-19 kl 21:12.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:08   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Trekantvinduer er djevelens verk. vi har også wire. Eller eldste da. Det er ikke tett, men hjelper litt. Mulig det blir vanskelig hos dere siden vinduet går helt opp til taket?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:29   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, gjerne det.

Vi har slike vinduer i stua også, men der liker jeg dem fordi de gir mye lys i rommet. Har sagt til mannen at når vi skifter bordkledning på veggen utenfor dette rommet og naborommet, så skal disse vinduene vekk. De er bare irriterende og vanskelige. Men det kommer nok ikke til å skje på noen år, så i mellomtiden må vi finne en løsning for å skjerme.

Vi har de på to soverom, og på loftstua. På guttungens soverom og på loftsta står de uten gardiner. Han bryr seg ikke om lyset, og på loftstua er det bare fint uten. Men vi måtte dekke til, da mannen er allergisk mot lys inn på natta.

Skal gå og se om jeg får tatt noen bilder jeg

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:39   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Jeg har et enda verre vindu, og vi har gitt opp og sover med lyst soverom på sommeren. Vinduet og utsikten er så fin at jeg har ikke lyst til å "ødelegge" det med halvgode løsninger. Kjøpte meg sovemaske i stedet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 21:44   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Kjøpe 220 gardiner, og til hovedvinduet, og klippet de til ønsket lengde, og brukte avklippet til trekanten. Du må jo skjøte på midten, evt ha to lengder da. Jeg skråklipte og sydde kanal til vire, og hang opp. Trekker aldri fra på det vinduet, så det funker. Pent er det nok ikke, men det funker.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 23:02   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Kjøpe 220 gardiner, og til hovedvinduet, og klippet de til ønsket lengde, og brukte avklippet til trekanten. Du må jo skjøte på midten, evt ha to lengder da. Jeg skråklipte og sydde kanal til vire, og hang opp. Trekker aldri fra på det vinduet, så det funker. Pent er det nok ikke, men det funker.

Takk for svar, dette kan nok funke ja.

Når to av ungene bodde der tidligere ble vi såpass desperate at vi stiftet opp lystett materiale. Men når det nå blir nyoppusset og fint vil jeg gjerne ha en litt penere løsning enn det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-19, 23:12   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Takk for svar, dette kan nok funke ja.

Når to av ungene bodde der tidligere ble vi såpass desperate at vi stiftet opp lystett materiale. Men når det nå blir nyoppusset og fint vil jeg gjerne ha en litt penere løsning enn det.

Ja, var det som trigget meg å. Tidligere så hadde vi noen idiotiske lameller hengende over både trekant og det ordinære vinduet. En ting var at det vr stygt som få, og en annen ting det at de hele tiden skled nedover, siden skråen er så bratt. (derfor vire og ikke kirs eller lignende på den gardina...sydde trang kanal, så den ikke sklir) Så da jeg gikk løs på rommet med dødsforakt i den ene hånden, og tapet og maling i den andre, så var lamellene det første som røk, og hjernen satte i gang.

Symessig og løsningen i seg selv er nok amatørmessig, men all den tid vi aldri åpner gardina på trekanten, og at det er samme stoff som resten av gardinene, så er det helt ok for meg. Ser greit ut på avstand, og det funker. Ble veldig fornøyd, pris og alt tatt i betraktning.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-20, 15:58   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lystetting i dette rommet

Kan rapportere om at løsningen ble black out folie på trekanten og lystette gardiner foran dør og vindu. Det fungerer bra og jeg ser fram til å kunne legge meg i et mørkt rom fremover.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no