Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-10, 14:47   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

I går da jeg kom ut fra barnehagen sto en annen mor og festet barnet sitt i bilen ved siden av. Det var ikke så god plass mellom bilene. Likevel hadde hun satt bildøren sin så langt oppe som den kom, dvs at den gikk inn i bildøren min. I tillegg sto hun og beveget seg litt frem og tilbake, slik at døren hennes hadde laget et skikkelig stygt merke i lakken på min dør.

Jeg gikk bort og sa fra at slik hun sto skrapte hun opp bilen min. Hun sa bare "Åh, jeg måtte feste barnet". Så satte hun seg inn i bilen. Jeg kikket på døra mi og så at dette var ikke bare en liten ripe, så jeg banket på bilen hennes igjen og sa at det hadde blitt en skikkelig stygg skrape. "Åja, ja, jeg skulle jo bare feste barnet." sa hun, og lukket døra til bilen. Jeg ble så paff at jeg ikke gjorde noe mer der og da. I en liknende situasjon selv ville jeg tatt på meg ansvar og eventuelle kostnader, og ikke minst beklaget at jeg hadde vært uforsiktig.

Hva ville du ha gjort videre om du var meg?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:52   #2
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jeg hadde tatt kontakt og forlangt at hun betaler for skaden.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:54   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Du har bilnummeret?

Bare å sende inn skademelding og kreve det fikset.

For en kjerring.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 14:57   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jøss, for en oppførsel! Skademelding er vel tingen, ja.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:04   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Klart hun må ordne opp for seg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:11   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.914
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Hun må jo ordne opp etter seg. Hun virket jo helt fjern!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:16   #7
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?


Enig med de andre. Er denne dama litt tilbakestående eller? Så utrolig kipt å måtte forholde seg til sånt og foreldremøter og foreldre kaffe osv. Issshkt:grøss:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:17   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Hæ? Det er nesten så det høres ut som tull, folk ER ikke så fjerne? Herregud, det er det sykeste jeg har lest! Du tok nummeret på bilen, sant? Hun skal selvsagt gjøre opp for seg, herregud ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:17   #9
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Da var vi enige, ser jeg. Dette var en annen mor i barnehagen, men ikke i stor avdeling. Selv om jeg ikke kjenner henne er hun litt C-kjendis etter deltakelse i et TV3-program, så det er ikke noe problem å spore henne opp. Så jeg får vel snakke med forsikringsselskapet, samt sende skademelding til henne. Jeg tipper på at hun kommer til å nekte for det hele, noen som vil vedde i mot?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:18   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jeg ville forøvrig også ringt henne og sagt fra at jeg kom til å sende skademelding, og bedt om å få hennes personalia, forsikringsselskap osv - samt at hun signerer skademeldingen.

var det vitner til dette? Isåfall - se å få en uttalelse fra disse så fort som mulig som du sender med skademeldingen.

  Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:24   #11
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

En av de barnehageansatte var der, og fikk det muligens med seg, men jeg tipper hun ikke vil blandes inn. Jeg får gjøre et forsøk, og så var det dumt av meg å ikke kreve skademelding med en gang.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:25   #12
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

OOOOmm jeg hadde gjort noe sånt( seff etter å ha vært utsatt for forhooldsvis kraftige trauma mot hodet) ville det absolutt verste vært når min ikke akkurat bedre med svært bilkjære halvdel hadde fått snusen i det, åh jeg hadde ligget så tynt an! Det hadde ikke blitt noe på meg på mnder!!!! Sladre? : ond:

Og er dama litt sånn små skjææmdis...moahaha .Ser for meg overskriftene sladdre pressa " Tuppen Pupp overfalt bilen min....Mulig fødselsdepresjon? Jeg prøvde å få kontakt hun mummlet bare -må feste barnet, pillemissbruk? sammenbrudd hvor var hun da Rybakk knakk fela? "

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 15:39   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Enig i at hun bør ordne opp for seg, litt fjern dame da som ikke en gang ser på skaden:O!
Men mye kan poleres vekk med middel som er beregnet på slikt, spør en forhandler.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:40   #14
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Vi har så gammel bil at jeg ikke hadde gjort noe med det, men hvis vi hadde hatt en ny bil, ville jeg forventet at vedkommende tok regninga fra bilopprettingen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 16:49   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Luksusfellen eller? Det ville jo forklart hvorfor hun ikke tilbød seg å ordne opp.
Og hvilken vei satt så dette barnet? Hæ?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 17:12   #16
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?


Det var ikke bakovervendt det gikk i der, men det er dessverre slik de fleste gjør det her borte etter 9 måneder - snur forover så fort det lar seg gjøre.

Bilen min er ganske ny og fin, og ikke noen riper ellers. Jeg skal sjekke av litt ift polering, men tviler på at det løser saken. Dette var ikke en ripe. Døra hennes hadde på en måte gnukket frem og tilbake over et ganske stort felt på min bil, og gått helt ned "under" lakken over et felt på ca. 1 centimeter.


Sist redigert av Balanse : 26-06-10 kl 22:54.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 21:57   #17
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Er det mulig?? Selvfølgelig skal hun ordne opp etter seg! Så fjern går det jo ikke an å være

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:17   #18
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvem det var jeg

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:19   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Jeg har et svært avslappet forhold til biler og hvordan de ser ut og sånt, men selv jeg hadde blitt forbanna over den der.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:24   #20
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Fy søren altså, jeg hadde ikke latt dama kjøre før hun hadde signert skademelding jeg altså. Folk er jammen meg så frekke at jeg mangler ord!

__________________

Sist redigert av Interference : 26-06-10 kl 23:00.
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no