Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Begrensningskode på Nokia-telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-08, 22:48   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begrensningskode på Nokia-telefon

Jeg har overtatt en brukt Nokiatelefon, og har fått simkort i posten. Når jeg har satt det i og tastet PIN-koden så kommer det opp: "Telefon begrenset", og jeg kan trykke på en tast hvor det står "Frigjør". Når jeg gjør det kommer det opp "Angi begrensningskode". Og jeg skjønner ikke hva det skal være! Jeg har snakket med hun som hadde mobilen før og hun sier det ikke har vært noen begrensninger på telefonen og skjønner ingenting. Den skal ikke lenger være låst til et abonnement. Hva gjør jeg?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 22:59   #2
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Kan det være at mobilen er låst til en teleleverandør selv om den ikke lenger er låst til et abonnement? Jeg oppdaget det på min da jeg var i utlandet og kjøpte kontantsimkort for anledningen. Hvis bindingstiden er gått ut, skal det være gratis å få mobilen "frigjort", tror jeg fant noe om det på leverandørens nettsider (i mitt tilfelle Telenor).

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:02   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Høres ut som den er operatørlåst ja. Ha klart serienummer og ring til det selskapet hun bruker/brukte.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:03   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Akkurat det samme skjedde med min Nokiatelefon som sønnen min skulle overta. Jeg var i butikken der den var kjøpt, uten at de klarte å få det til, og sønnen min mailet masse med NetCom (som den tidligere hadde vært bundet til), men vi ga opp til slutt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 23:14   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Jeg får den ikke opp!!! Møkketelefon! Altså der hvor batteriet er hvor det skal være etellerannet nummer... Simkortet sitter inn i en liten luke på siden så jeg trengte ikke å åpne den ordentlig for å sette det inn. Denne nye teknologien, altså. Men Ulvefar og zol har også prøvd og får det ikke til, og de er ikke så blonde som meg engang. Og jeg aner ikke hvilken modell det er. Uff.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 11:20   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Hvilken operatør brukte den som hadde telefonen før deg da?
Ta et bilde av den, så skal vi vel klare å finne ut hva slags modell det er

  Svar med sitat
Gammel 20-03-08, 14:11   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Jeg har fått det til!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 09:46   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har fått det til!

Hva gjorde du?
Sitter her med nytt netcom-simkort på min Nokiatelefon, som hittil har vært bundet til Telenor (men det skulle Netcom ta seg av da jeg byttet abo) og har fått opp samme melding som deg.
Hva er begrensningskoden da?
Det nummeret bak der hvor batteriet skaL være, funker ikke...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:03   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Enhjørning, du må ringe den operatøren telelfonen er låst til, sitt klar med serienummer, for det trenger de for å gi deg en kode som du kan bruke på å låse opp telefonen.

Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 10:25   #10
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Jammen, jeg kan jo ikke ringe når telefonen min ikke fungerer!
Og så er jeg helt alene og har ikke hustelefon...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 11:46   #11
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

http://telenormobil.no/kundeservice/...atorlaskode.do

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 16:28   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Enhjørning, jeg brukte lenken til Tåtti.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 18:15   #13
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Ja, tusen takk!

Jeg var der først, men det viste seg at siden jeg hadde byttet abonnement midt i bindingstiden, måtte jeg ringe dem.
Og det var ikke særlig enkelt når jeg satt her uten telefon!

Det ordnet seg da.
Mannen var tidlig ferdig på jobb, så han kom hjem som en ridder i skinnende rustning for å redde sin fortvilede prinsesse fra isolasjonen.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 17:18   #14
bexstro
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 3
bexstro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hva gjorde du?
Sitter her med nytt netcom-simkort på min Nokiatelefon, som hittil har vært bundet til Telenor (men det skulle Netcom ta seg av da jeg byttet abo) og har fått opp samme melding som deg.
Hva er begrensningskoden da?
Det nummeret bak der hvor batteriet skaL være, funker ikke...


Mvh,
Bexstro

bexstro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 17:21   #15
bexstro
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 3
bexstro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg har fått det til!

Hva knall verden gjorde du for å få oppbegensningskoden. Hvor fikk du tak på,den og hva er den ?

Mvh,
bexstro

bexstro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-15, 17:22   #16
bexstro
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2015
Innlegg: 3
bexstro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Begrensningskode på Nokiatelefon

Plase hjelp me

bexstro er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no