Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan vasker du drikkeflasker?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-20, 22:40   #41
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jaja, nå som vi spriter hendene våre for å unngå alt mulig virus, må vi vel få i oss noen bakterier i stedet. Kan ikke bli helt sterilt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-09-20, 23:01   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jaja, nå som vi spriter hendene våre for å unngå alt mulig virus, må vi vel få i oss noen bakterier i stedet. Kan ikke bli helt sterilt.



Poden nekter meg å ta Les Artistes-flaska hans i maskinen, så kanskje han skal få dynke den i sprit i stedet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 09:46   #43
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi har stortsett tupperware flasker. De går i maskinen. Få deler, enten skrukork eller vippekork. Men har også flaskebørsten til tupperware som er myk og god til å vaske nedi flasker. Bruker den innimellom før maskin, eller til metalflasker som ikke skal i maskinen. Mye bedre enn vanlig oppvaskbørste.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 10:34   #44
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi har stort sett plastflasker med stor åpning og ganske flat skrukork. Alt går i maskinen. De står ganske rett opp og ned i maskinen så tror vannet kommer inn i de.

De metallflaskene dere linker til her var veldig fine, kommer de med vanlig skrukork uten noe greier på også?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 11:04   #45
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Obs har noen som ligner med vanlig kork. De har ikke like spenstig design, men jeg er veldig fornøyd med min turkise.

https://coop.no/sortiment/obs-sortim...antCode=715812

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 11:19   #46
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Huff ja, tenk alle bakteriebomber oppigjennom barnehage- og skoleårene.

Gutta her har også sånn flott metallflaske. Jeg kjøpte også en til meg selv til å ha på jobben og vannet er jo merkbart kaldt og friskt lenge. Deilig. Jeg drikker mye mer vann nå når jeg har det oppi den.

Jeg gjør visst heldigvis riktig for de skylles i kaldt vann hver dag og lar det ikke stå vann i over natten.
Vi har fra Jernia. https://www.jernia.no/kj%C3%B8kken/v...0ml/p/58020869

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 11:20   #47
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Det finnes flere merker, men tror disse fra Les Artistes bare har med denne korken (?). Men f.eks S'well sine har bare helt vanlig kork. Og de har jo også veldig fine design.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 12:10   #48
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi vasker i maskin eller for hånd, ikke hver dag nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 12:33   #49
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

V i vasker ikke i maskinen, for jeg kan ikke skjønne at det blir rent og skylt nok...
Lillesøster har flere flasker, og vi tar dem med manuel oppvask av stekepanner og slikt hver eller annen hver dag. Noen ganger skyller vi bare med varmt vann. Storesøster på 16 setter sin til vask med jevne mellomrom noen ganger i uka eller etter noen gangs bruk. Vi andre bruker flasker sjelden og vasker for hånd etter bruk.

Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 13:14   #50
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Er det dampen og varmen som dreper bakteriene i maskinen? Vi kjører maskinen på 70 grader og det er rimelig mye damp som kommer ut om jeg åpner den med en gang den er ferdig.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 13:47   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Vi vasker alle i oppvaskmaskin. Jeg har ikke en gang sjekket om alle tåler det. De vaskes ikke daglig og vi er lite syke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 14:19   #52
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg trodde vel også at det hadde med varmen å gjøre at man skulle vaske i maskin. Det gjør jeg med alt mulig av sånne flasker. Det er minst tre for dagen, stort sett fire grunnet trening.

Nå har jeg visst fått en sånn metallflaske på jobb. Har ikke sett den enda for grunnet hoste har jeg hatt hjemmekontor men får se om den må håndvaskes. På kontoret har jeg også noe så syndig som en tom brus flaske med imsdal-topp på som jeg legger i fryseren halvfull den vaskes.... Ikke annet enn med vann i vasken på kontoret av og til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 17:29   #53
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Stort sett vasker vi flaskene hver dag, men noen dager, hvis det bare har vært vann på dem, så kan jeg skylle flaskene - men tuten vasker jeg alltid hver dag i oppvaskmaskinen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 19:44   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg har barn som trener veldig mye, ofte to ganger daglig, og spesielt hun som svømmer sier hun «må» ha flaske som ikke trenger å skrus opp. Flaska står på kanten og det drikkes når de har noen sekunder stans. Jeg ser jo den. Men disse korkene er ikke like lette å vaske som de man må skru helt opp, for eksempel Tupperware. Vi har det også. Likevel er det de tungvinte som blir valgt. Det er ofte saft i dem (de er «pålagt» å drikke saft på trening), og hun er knapt hjemme i løpet av døgnet, så jeg hjelper mye med både vasking og matlaging. Hvis jeg ikke gjorde det, ville det ikke bli gjort.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 19:50   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Har hun prøvd Camelbak Chute Mag? Korken er lett å løsne, man får tatt store slurker, og toppen på flaska er velsignet mye lettere å vaske enn andre modeller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 19:55   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Har hun prøvd Camelbak Chute Mag? Korken er lett å løsne, man får tatt store slurker, og toppen på flaska er velsignet mye lettere å vaske enn andre modeller.

Den skal jeg søke opp. Takk. Hun har en Camelbak nå, men den er pyton. Med avansert kork og et rør i midten. Jeg hater den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 19:57   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Jeg pleier bare å legge slike korker i maskinen, men de må jo ristes ordentlig når maskinen er ferdig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 19:57   #58
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Den skal jeg søke opp. Takk. Hun har en Camelback nå, men den er pyton. Med avansert kork og et rør i midten. Jeg hater den.

Ja, de er grusomme. Jeg har kjøpt Chute Mag-topp til de gamle Camelbak Eddy-flaskene. Hele familien er mye mer fornøyd med Chute Mag. Og jeg bruker min i treningsbagen og på tur, og den holder helt tett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 20:42   #59
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Rett i maskinen med seg. Så de der flaskene de gav ut på Rema var ikke flerbruks, viste det seg. (For de som har puttet SodaStream-flasker i maskinen, så var det samme effekt. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-20, 22:12   #60
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vasker du drikkeflasker?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Rett i maskinen med seg. Så de der flaskene de gav ut på Rema var ikke flerbruks, viste det seg. (For de som har puttet SodaStream-flasker i maskinen, så var det samme effekt. )

Det stod på dem at det kun var håndvask, men det så du kanskje? De så veldig tynne og dårlige ut i plastikken.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no