Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-20, 02:05   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Hvilke hobbyer og fritidsinteresser har dere eventuelt hvilke ønsker dere å ha/gjøre?

Jeg liker å lese (i hovedsak på vei til og fra jobb), ser gjerne teater, ser en serie innimellom, treffer venner og liker å reise.

Skulle gjerne vært flinkere til å ta bilder, lage album av bildene som tas, lage thai/indisk, se mer på TV. Liker å lage ting, men blir mindre av det enn jeg gjerne vil. Ellers vurderer jeg om jeg har lyst til å bli en som trener og en som går flotte fjellturer.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 06:33   #2
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg liker godt å gå i fjellet, løper 2-3 ganger i uka, går turer med hunden, leser mye dvs. lytter til Storytel, strikker og synes det er gøy å prøve meg på nye matretter og kaker. Ser veldig sjelden på tv, men får med meg nyhetene og pressekonferansene ifm koronasituasjonen. Når Tour de France starter sitter jeg nok limt til skjermen, har stor interesse for sykkelsport.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 07:21   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg trener, padler kajakk og er ganske mye med venner.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 07:24   #4
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg hekler tepper

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 09:20   #5
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg trener en del og går mange turer - ofte sammen med venninner så da får jeg kombinert trim og sosial kontakt. Jeg strikker en god del også. Elsker å reise og koser med å planlegge turer, men nå for tiden blir det få reiser og mest reise-drømming. Liker å bake, men må begrense meg der for jeg er veldig god på å spise det jeg baker også

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 09:21   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg liker å lese, skrive, fotografere og gå skogsturer med hunden (og helst kjæresten). Jeg liker også konserter, teater, utstillinger og andre kulturelle arrangement.

Flere av hobbyene får lite tid i perioder, men de kommer alltid tilbake.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 09:40   #7
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Leser og skriver. Og så jobber jeg nok noe i fritiden også, fordi jeg koser meg med det.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 09:42   #8
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg driver en del med håndarbeid (syr, hekler, broderer), for det meste i høst og vintermånedene. Ellers liker vi å snekre litt sammen, jeg liker hageprosjekter og diverse innendørs og utendørs DIY prosjekter. Ellers går jeg tur med hunden mens jeg hører på podcast. Hvis det er noe tid igjen sitter jeg på Pinterest og ser etter gøye prosjekter

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 10:17   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg liker å trene; løpe, samt trene på SATS, gå fjelltur, strikke, lese, jobbe, være i stallen med arvingen, lage mat, drikke vin med venner

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 14:06   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg syr, strikker, spiller golf. Aktiv i husflidslaget, melder meg på ulike kurs.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 14:30   #11
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Vi har fem hunder så det meste av fritid går med til hundeutstillinger, pelsstell og treninger/kurs/turer.
Er ellers glad i film, bøker, teater og konserter.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 14:59   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg strikker, leser og tar sangtimer og øver derfor også naturligvis. Jeg går også gjerne i operaen, påkonserter og i teateret.

Det som bør få mer plass er trening, men det liker jeg ikke, så det blir ofte nedprioritert, noe som egentlig er dumt, for jeg har bruk for det.

Jeg baker og lager mat og blir mer og mer opptatt av vin, hovedsakelig i kombinasjon med mat, nok til at jeg har vært med på fem digitale vinkurs siden april og var med på stiftelsesmøte i nystartet venninne-vinklubb på fredag. Dette er bare utrolig morsomt og spennende og gøy!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 15:28   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg trener en god del, for det meste styrke (styrkeløft), sykler i terreng i sesongen, men ryggen er ikke like fornøyd. Jeg liker også å gå i fjellet og i naturen generelt. Ellers liker jeg å lese og lage mat. Vi har også en gammel hund jeg bruker mye tid på. Til høsten skal vi etter planen få oss ny valp, så da kommer det nok til å gå med mye tid der.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 15:42   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg trener ca 4 ganger i uken, men det er et nødvendig onde og absolutt ikke noen hobby.
Jeg strikker litt og koser meg med stelling i hus og interiørplanlegging.
Har stor hage som hadde trengt mer oppmerksomhet enn huset, kanskje neste år.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 16:32   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Akkurat nå er alt lagt på is, men normalt sett går tiden med til:

- frivillig arbeid (styre/seremonier/arrangementer for HEF og visitor i fengselet med Røde Kors. Tidligere også helårsengasjert frivillig for Moldejazz)

- korps

- lese bøker

- matlaging/matnerding

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 17:00   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Akkurat nå gjør jeg ikke en dritt. Egentlig liker jeg å kjøre motorsykkel , sy, strikke, lese, tegne, ta bilder, turer i marka og på fjellet, og å se gode filmer og serier.

Og drikke for mye vin med gode venner.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 17:08   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg har litt for mange interesser egentlig.
Blant annet:
Fjellturer
Fiske
Klatring
Sykling
Fotografi
Matlaging
Styrketrening
Yoga
Lese
Tegne
Male
Hekle
Strikke
Gaming
Lære å spille gitar og saksofon
Film og serier
Høre på musikk

Det varierer veldig hvor mye tid jeg bruker på de ulike tingene, og i perioder gjør jeg ikke annet enn å glane på en eller annen serie.

Har lyst til:
Padle kajakk
Ridetur
Dykke
Svømme

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-20, 17:11   #18
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg liker å lese bøker, strikke, gå på konserter, spille innebandy, løpe og trene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 09:59   #19
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Jeg trener (styrke og løping og noe klatring), leser (mye forskjellig, både fag- og skjønnlitteratur), lager mat, ser TV-serier, og har et frivillig verv som tar en del tid og er med venner og familie. Og så har vi et gammelt hus som krever tid når vi orker å bruke tid på det.

Jeg savner imidlertid å ha en interesse / aktivitet jeg virkelig brenner for og gjerne noe som har et tilknyttet miljø. I oppveksten og frem til jeg var voksen fant jeg enormt mye glede gjennom håndballen, litt senere fant jeg det samme gjennom karate, men men de siste 10-15 årene har jeg ikke hatt den store hobbyen jeg virkelig brenner for. Det er mye jeg synes er gøy, og jeg er glad i å trene, men jeg har ikke den sitrende følelsen for en hobby lengre. Det er jeg på leting etter.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 10:28   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker dere å gjøre på fritiden (hobbyer og fritidsinteresser)?

Min nyeste hobby er hage. Det er gøy! Har meldt meg inn i hagelaget lokalt. Jeg styrer på med grønnsaker, urter, frukt osv, og litt blomster og busker.

Ellers holder jeg på med hekling og strikking, og leser bøker. Jeg er glad i å gå på fjellet, men det blir litt for sjeldent (jeg bor i et fjellområde så det er rett bak døra liksom).

Vin og musikk og sånt er også gøy, men vi har ikke et stort nettverk nå der vi blir dratt med på alt for mye sånt sosialt og gøy.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no