Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

"Smart" telefon

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-13, 16:35   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg hadde personsøker på 90-tallet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:36   #22
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

men personsøkere kan jeg ikke huske å ha syntes var spesielt magisk.

Klart det var! Jeg hadde en mini-link!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:39   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Det er vel personsøkere på sykehus enda, eller er det en annen type?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:43   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Jeg syns ikke smarttelefonen min er allverdens å ringe med, men den er da helt grei å skrive meldinger med (når de kommer fram. ). Men så ringer jeg ikke allverdens heller, det er mest sms eller mail jeg kommuniserer med.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Haha! Jeg hadde med pøbelprinsessen og en venninne på teknisk museum. De sø en skrivemaskin og utbrøt: -Se! En gammeldags pc!!

Prøv å forklar konseptet med å fremkalle film til en åtteåring du!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:48   #25
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke smarttelefonen min er allverdens å ringe med, men den er da helt grei å skrive meldinger med (når de kommer fram. ). Men så ringer jeg ikke allverdens heller, det er mest sms eller mail jeg kommuniserer med.
Prøv å forklar konseptet med å fremkalle film til en åtteåring du!

Og kassetter. Hva var det for noe snålt liksom.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:49   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Og den lagreknappen som er overalt med bilde av en disket på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 16:49   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Ja dette var skikkelig provoserande. Eg, på 44 år, ynskjer meg tilbake til dei kassane me bar med oss seint på åttitalet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 17:19   #28
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Det eneste jeg savner fra de gamle telefonene er tastatur. Men aldri i livet om jeg ville erstattet smarttelefonen.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Det er vel personsøkere på sykehus enda, eller er det en annen type?

På Ullevål har de fortsatt det, ja. Men de kaller det calling. På Ahus har verden gått fremover sånn at de har bærbare telefoner i stedet. (Jeg gikk fra Ahus til Ullevål, og dette er en av få ting jeg savner. Samt elektronisk kurve.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 17:36   #29
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Klart det var! Jeg hadde en mini-link!

Jeg hadde også Mini-link

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 18:27   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.004
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det eneste jeg savner fra de gamle telefonene er tastatur. Men aldri i livet om jeg ville erstattet smarttelefonen.


På Ullevål har de fortsatt det, ja. Men de kaller det calling. På Ahus har verden gått fremover sånn at de har bærbare telefoner i stedet. (Jeg gikk fra Ahus til Ullevål, og dette er en av få ting jeg savner. Samt elektronisk kurve.)

Ja, vi kaller det og calling, men det ligner skummelt på de gamle personsøkerne.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 19:10   #31
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det eneste jeg savner fra de gamle telefonene er tastatur. Men aldri i livet om jeg ville erstattet smarttelefonen.


På Ullevål har de fortsatt det, ja. Men de kaller det calling. På Ahus har verden gått fremover sånn at de har bærbare telefoner i stedet. (Jeg gikk fra Ahus til Ullevål, og dette er en av få ting jeg savner. Samt elektronisk kurve.)

Ikke alle er like glad i de bærbare telefonene på A-Hus, det er visstnok bittelitt upraktisk at telefonen til legen du akutt trenger å få tak i fordi en pasient holder på å dø er opptatt, sies det.
Eller har de fått fikset det problemet nå?

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 20:34   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Ikke alle er like glad i de bærbare telefonene på A-Hus, det er visstnok bittelitt upraktisk at telefonen til legen du akutt trenger å få tak i fordi en pasient holder på å dø er opptatt, sies det.
Eller har de fått fikset det problemet nå?

Er det opptatt så er det opptatt regner jeg med. Hadde i grunnen aldri det problemet, og man har som regel noen andre å prøve om første ikke er tilgjengelig. Jeg forholdt meg stort sett til kirurger og det var i grunnen et større problem at de som regel sto midt i en operasjon.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 20:37   #33
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Telefonsamtaler og SMS er da noe av det jeg bruker telefonen min minst til. Ikke syns jeg den er vanskelig å bruke heller. Jeg elsker iPhonen min og ville ikke gått tilbake til gammeldags type for alt i verden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 20:38   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Og jeg er sikker på at jeg var en av maks fem mennesker i verden som faktisk fikk problemer da Telenor la ned personsøkernettet sitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 20:47   #35
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Irriterer du deg over at andre syntes det er ok med smarttelefon? Right.

Uansett, så finnes det jo tilbud for sånne som deg og!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 21:43   #36
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Irriterer du deg over at andre syntes det er ok med smarttelefon? Right.

Uansett, så finnes det jo tilbud for sånne som deg og!

mora mi på 65 fekk seg dora og fatta ikkje bæret. Ho bytte han inn i ein iPhone som ho digger vilt.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 22:29   #37
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

En bærbar computer - i lommen din. What's not to love, lizzom.

L

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-13, 22:46   #38
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

mora mi på 65 fekk seg dora og fatta ikkje bæret. Ho bytte han inn i ein iPhone som ho digger vilt.

Min mor på 78 bytta inn Dora-en i en Samsung S3. Storkoser seg med å kunne ta bilder etc, selv om det blir litt knot innimellom.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 02:00   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Og kassetter. Hva var det for noe snålt liksom.

vi fant frem kassettesken vår nå da vi flyttet og hadde heldigvis en gammel kassettspiller. Så da fikk 10-åringen også grått litt over Vesleblakken (Frem fra glemselen) og Smurfene sang enda falskere enn vanlig.

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

En bærbar computer - i lommen din. What's not to love, lizzom.

Hear, hear.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-13, 15:15   #40
andreas84
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 15
andreas84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: "Smart" telefon

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Irriterer du deg over at andre syntes det er ok med smarttelefon? Right.

Uansett, så finnes det jo tilbud for sånne som deg og!

Jeg irriterer meg over at så mange folk ikke tenker selv.
Som sagt når en kjøper tastatur for å skrive meldinger, eller forstørrelsesglass for å lese, + størrelse, + pris, - batteritid, vel da går utviklingen feil vei.

Blir det fortalt at man bare må ha noe, så kjøper folkemassene budskapet. Enten det er CSI (vissnok nr 1 i USA), eller "smart" telefoner, Crocs, Uggs, Canadagoose, osv.

Jeg vil tippe at "smart" telefonene er noe som 5-10% av befolkningen EGENTLIG ønsket, og trengte.

andreas84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no