Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Husker dere disse gamle mobilene?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 01:25   #41
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

......jeg skulle heller aaaldri ha mobiltelefon, men i 97 arvet jeg min pappa sin da han hadde kjøpt seg ny. Han skulle jo få sitt første barnebarn, og kunne ikke risikere at jeg ikke fikk tak i noen om fødselen satte igang på natta . Gode gamle Motorola`n lå trofast på gulvet ved siden av senga.....Hadde i tillegg ekstra stort batteri, så man slapp å lade så ofte, så telefonen var stooor!!!!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:27   #42
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Gosj....her sitter vi og mimrer som gamle kjerringer ....men ungene våre da....vet de hvordan en telefonkiosk ser ut ??? Ikke min datter på snart 13 år iallefall

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:35   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Gosj....her sitter vi og mimrer som gamle kjerringer ....men ungene våre da....vet de hvordan en telefonkiosk ser ut ??? Ikke min datter på snart 13 år iallefall

"Mamma. Hvorfor har den telefonen ledning?". Sitat Frøkna, syv år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:37   #44
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nokia 5110 var min første mobil, kjøpt på Rimi med kontantkort sommeren 2000. Var forholdsvis gammel før jeg startet mobil-livet, hadde vel hatt egen fasttelefon siden 1984....



Nokia 3310, som jeg avanserte til i 2002:

Jeg gikk også til 3310 etter 5110.

Så hadde jeg en periode en arvet Nokia som gikk under tilnavnet banantelefonen.


Etter det har det vært et sammensurium av Sony Ericsson telefoner. Jeg har en forkjærlighet for flipptelefoner, så har hatt noen av de. Nå er jeg på iPhone-kjøret med min andre iPhone.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:37   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Dette var for øvrig min første mobiltelefon (kjøpt i 2000): Nokia 6210. Uovertruffen lyd, og batteriet varte i over en uke, selv når jeg snakket en time hver dag. Ikke kom og fortell meg at verden bare går fremover. Bill. merk. lader iPhonen to ganger om dagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:42   #46
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.271
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Jeg hadde en Panasonic som min første. Men jeg husker ikke detaljer og har googlet lenge og vel uten å finne noen bilder.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 01:45   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Denne Sony Ericsson var min første med fargeskjerm tror jeg. Uansett ble den borte etter kun en måned eller så, så jeg gikk videre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:48   #48
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Dette var min første mobil. I 1999 tror jeg det var. Fikk den av pappa som hadde brukt den noen år. Jeg gikk da i 7 klasse (siste året på barneskolen) og var 2mann i klassen med telefon. Veldig stolt.


Dette ligner veldig på den første jeg hadde. Med uttreksantenne og mulighet til å skrive SMS med blokkbokstaver. Fikk den i julegave av kjæresten i 1998. Når den var slitt ut arvet jeg kjærestens Ericsson GA628 med James Bond deksel :nerd:

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 09:51   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg skulle aldri ha mobil og fikk ikke før i 1999. da var det en nokia 5110.

Jeg fikk min egen først i 2001. Før det delte jeg med mannen. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:08   #50
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Gosj....her sitter vi og mimrer som gamle kjerringer ....men ungene våre da....vet de hvordan en telefonkiosk ser ut ??? Ikke min datter på snart 13 år iallefall

Herlighet så mange timer man har tilbragt i disse her!
Hadde ringeavtale med kjæresten da jeg bodde på hybel og gikk på vgs. Han ringte til telefonkiosken på torget på avtalt klokkeslett.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:20   #51
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Herlighet så mange timer man har tilbragt i disse her!
Hadde ringeavtale med kjæresten da jeg bodde på hybel og gikk på vgs. Han ringte til telefonkiosken på torget på avtalt klokkeslett.

Kjenner til den løsningen. Var vel 1730 hver ettermiddag jeg ruslet bort til telefonkiosken :-)

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:29   #52
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Gosj....her sitter vi og mimrer som gamle kjerringer ....men ungene våre da....vet de hvordan en telefonkiosk ser ut ??? Ikke min datter på snart 13 år iallefall

Det er nok ikke mange av de lenger, nei. Når jeg var liten var det en sånn en på den lokale togstasjonen som lot deg ringe hvem du ville og snakke så lenge du ville for en krone, det var noe feil med den. Dit gikk vi tur hver søndag for å ringe til USA, og jeg husker det var lange køer hver helg. Jeg tror det tok hvertfall et år før den ble reparert.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 10:33   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Og så hadde jeg en kompis som jobbet i Televerket, på en sentral et sted. Som oftest ringte jeg til han og pratet litt, og så ringte han opp mamma og koblet oss sammen. Eller andre venner. Husker en gang vi var 9 stykker på linja. Multisamtale.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:34   #54
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker dere disse gamle mobilene?

Dette var min første:

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no