Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-22, 07:20   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Mitt svar: Ja. Jeg har av diverse grunner hatt andre ting å tenke på, så er nok ikke så på samfunnsdebatten som jeg har vært tidligere. De miljøene jeg personlig ferdes i har heller ikke noen element av hets i seg, så jeg er nok i en "boble".

Hva med deg?

Jeg har fått meg meg at det har vært ganske "harde fronter" i forhold til transpersoner, men jeg oppfatter de utfordringene (som jeg kjenner til) mer som en kollisjon mellom en idealistisk tilnærming enn en praktisk heller enn at man er uenige "i bunn" (Jeg tenker på hvem som skal vurdere hvilken medisinsk hjelp transpersoner skal få. Mange som representerer transpersoner ønsker at de skal få hjelp uavhengig av hvor de bor. Som utflyttet fra Nord-Norge, men med mor igjen der, kan jeg bare rapportere tilbake at helsetilbudet i Nord-Norge ER dårligere for ALLE. Det er realiteten. Skrev det i parantes, så spent på om det blir en diskusjon om dette heller enn om det jeg lurte på )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 07:38   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Om ikke direkte hat/hets, opplever jeg stadig at folk som fullstendig aksepterer både homofile forhold, transpersoner, foreldre av samme kjønn som får barn osv, er skeptiske til Pride-arrangementet og hva det innebærer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 07:39   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ikke så veldig overrasket, dessverre. Jeg jobber med mange ulike mennesker og selv tilsynelatende oppegående folk har grumsete holdninger i den retningen.

Det skremmer meg for eksempel at «jævla homo» fremdeles er et skjellsord i gangene og at det avfeies med at det bare er ord. Det har resultert i mange diskusjoner og undervisning om hatretorikk og verdier.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 07:51   #4
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

At mennesker er hatefulle, fulle av fremmedfrykt og hetsende er dessverre ikke overrasket.
Men jeg trodde vi var kommet lenger enn det kan se ut som vi er. Men det er kanskje det, at man tar ting litt for gitt. Tenker at rettigheter er trygge. At det er større aksept for mangfoldet. Men vi ser jo det, at vi kan ikke ta noe for gitt. Vi må hele tiden kjempe, for rettigheter, for mangfold, for aksept, for frihet og demokrati.

Vold, hets, hatefulle ytringer viser at vi trenger slike arrangementer som Pride. Vi trenger å vise frem mangfoldet. Vi trenger å vise frem respekt, aksept og toleranse. Og vi trenger å vise støtte. Og vi trenger å kjempe sammen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 07:55   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Det er så mye anonymt hat og hets på sosiale medier og i kommentarfelt etc. at jeg ikke er overrasket over slike kanaler. Har dog reagert på ting utenfor kommentarfelt/uttalelser i media som jeg trodde vi var ferdige med. Heldigvis absolutt ingenting sånt blant mine venner. Ante heller ikke at homo fortsatt ble utstrakt brukt som skjellsord.


Sist redigert av liefje : 29-06-22 kl 08:09.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 09:14   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Overrasket, nei. Sint, fortvilet og opprørt, ja. Over både det helt åpenbare hatet og det som fremstår i en tilsynelatende penere innpakning.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 09:29   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er litt overrasket ja, fordi jeg har ingen rundt meg som jeg omgås til vanlig som har sagt noe negativt, eller som er nevneverdig skeptiske. Folk ser ikke ut til å være så opptatt av det i det hele tatt, det har vært lite snakk om det på jobb f.eks. Det er mest ungdom jeg kjenner som er engasjert i pride, og da i positiv retning, med støtte fra sine foreldre.

Bare en av mine bekjente, dvs forelder til ett av mine barns klassekamerater, som i fjor en gang la ut ett eller annet om at det var "nok" eller "for mye" pride, eller noe i den dur. Vedkommende ble ganske ettertrykkelig pepret med motargumenter fra en av mitt/sitt barns venner, som fikk støtte fra flere, og det ble en ganske interessant diskusjon, som jeg vil si ungdommen(e) kom best ut av.

Ut over dette har jeg ikke opplevd mye pride-skepsis i min boble heller. Så ja, litt overrasket er jeg, men burde selvsagt ikke være det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 09:52   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er dessverre ikke det.

Det virker som om det finnes mennesker der ute som hater bare for å hate.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 09:56   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Nei, på ingen som helst måte. Det har vært konstant i mange år. Forskjellen i år har vært at det jeg oppfatter som mer "mainstream"-media har vist frem mer av det, spesielt med kronikker som ikke er så ute i grøftekanten at man kan "avskrive" det som oppgulp. Ordbruk og debattform har endret seg, og har på den måten nesten normalisert det å være i mot pride i en eller annen form.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 09:59   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja og nei. Jeg har notert meg at det har vært litt mer "motstand" (som jeg har fått med meg i alle fall) enn vanlig. Det har overrasket meg litt. Men samtidig leser jeg jo kommentarfeltene på generell basis og det er mye grums der ute.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 10:07   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ikke det minst. For 13-14 år siden opplevde jeg å bli spyttet på, forsøkt dyttet ut i veien, ropt etter, seksualisert og trakasert fordi jeg f.eks. holdt kjæresten min i hånda, kysset henne offentlig, var åpen om at samboeren min var kvinne og den type ting. Og jeg synes ikke den offentlige debatten er blitt det spor bedre siden da, tvert om synes jeg det er mer rom for å si helt uakseptable ting enn det var den gang og dekke seg bak ytringsfriheten.

Veldig ofte omtaler jeg hun som var samboeren min i nesten 3 år, som "ei jeg bodde i kollektiv med". For jeg orker bare ikke. Og det er egentlig veldig trist.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 10:35   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Nei, dessverre ikke. Både fordi jeg har mange venner som er forskjellige typer skeiv og hører ting de forteller og av og til ser hva de opplever. Det er heller ikke sånn at meningene har endret seg så mye, for de samme folka er jo i live, og med sosiale medier har de fått mulighet til og trening i å ytre seg også, utover ekle kommentarer og blikk på Rema.

Selv vokste jeg opp i kristenmiljøet, og tror ikke det har blitt noe bedre. Jeg har barndomsvenner som er mot abort.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 10:40   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Men! Tenåringen har en venn som har vært åpent homo i flere år allerede, så det er mulig ting er blitt en del bedre.

Da jeg vokste opp samme sted, gikk jeg på videregående før jeg traff den første åpne homofile, og hun var virkelig den eneste på min alder jeg hadde møtt eller hørt om. Alle de jeg vokste opp med som seinere har kommet ut av skapet på den ene eller andre måten gjorde det først når de hadde flyttet til byen, i relativ anonymitet.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 11:11   #14
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Overrasket er jeg ikke, selv om det er fullstendig ukjente i de kretsene jeg vanker. Heldigvis. Men jeg er jo ikke homofil selv, så det er jo naturlig at jeg ikke merker mye til det. Samme som med hudfarge det, jeg merker naturlig nok lite, men ungene mine forteller om en god del grums og kommentarer. Dessverre. Som 17-åringen som «alltid» er den eneste som blir kontrollert for billett på toget, feks. Og de som synes at 22-åringen snakker såååå godt norsk. Så det ar jeg ikke merker noe til hatet (minus i kommentarfeltet) betyr jo ikke at det ikke finnes rundt meg heller. Som skremmer. Svigersønnen min er født jente, bonussønn er homofil, min beste venninne har homofil sønn. Det er så himla vanlig at det burde være en nobrainer å akseptere. Og ikke forstår jeg at noen føler at de har noe med andres kjærlighetsliv heller.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 13:45   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, i noen grad i hvert fall, er jeg overrasket. Hatet og hetsen er så forrige årtusen lizzom, men jeg lever nok også litt i en boble kan det se ut til. For vi er visst ikke alle blitt med inn i det 21. århundre.

Nå er jo homohat knyttet til lav IQ da, har jeg lest forskning på, så sånn sett burde jeg jo ikke vært så overrasket.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 13:47   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er ikke overrasket, hverken over hetsen, hatet eller manglende forståelse for kjønnsmangfold osv. Jeg utsettes fint lite for det selv, men andre jeg kjenner og er glad i gjør jo det. Jeg forstår ikke hatet, skjellsordene, motstanden. Jeg har aldri gjort det. Flere av mine barndomsvenner merker det.

REDIGERT FOR TILLEGG: Barndomsvennene merket hat og manglende forståelse fra omgivelsene.


Sist redigert av Strå : 29-06-22 kl 14:19.
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 14:19   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg lever i en boble. I min verden er ikke dette homofili, trans osv. ikke noen problemstilling. Det er bare sånn det er. Det ser alle ut til å mene.

Og så får oppslag fra kommentarfelt meg til å innse at verden ikke er like enkel som jeg innbiller meg. Det overrasker meg litt, men jeg er også en person som tror at alle alltid vil hverandre godt. (Tenk om verden hadde vært så enkel.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 14:38   #18
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Ja, i min verden er det heller ikke et diskusjonstema hvem folk elsker, gifter seg med, har sex med etc. Jeg forstår diskusjonen rundt småskolebarn i Pride-tog, og ble overrasket over hetsen som kom i etterkant av et debattinnlegg om dette, men det er bare en av mange sidediskusjoner i det etterhvert store LGBTQ+ landskapet som egentlig ikke har noe med Pridefeiringen å gjøre. At hetsen av Pride fortsetter for fullt etter det som skjedde i Oslo, er både sjokkerende og trist.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 15:00   #19
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er ikke egentlig overrasket siden jeg har lest kommentarfelt og nyheter. Men jeg synes det er rart og trist at vi ikke har kommet lenger i 2022. Jeg forstår ikke hvorfor noen skal mene noe om at folk har en annen kjønnsidentitet eller legning enn en selv har?

Et barn i min nære krets har nylig fortalt at hen er trans. Jeg frykter at hen får mange kjipe opplevelser de neste årene, men håper det beste. Jeg ser at de yngre i kretsen knapt reagerer, mens de eldre ikke klarer å forstå. Og det kan se ut som det går et markant skille ved 50 årsalderen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 15:14   #20
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Jeg er trans selv og har faktisk ikke opplevd dette som så ille.. hørt om det, ja.

Men ikke at det skulle være så mye mer! Når jeg har vert borti små diskusjoner så har jeg bare sagt at om du skal holde på sånn så gidder jeg ikke diskutere og avsluttet.

Jeg hadde dog store problemer på en psykiatrisk avdeling! Ikke blant pasientene men personale! De nektet å kalle meg guttenavn og ville kun bruke jentenavn. Begynte bare å ignorere det navnet etterhvert og per i dag respondere jeg nesten ikke på det lenger, må faktisk tenke meg litt om for å huske dt..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no