Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 11:07   #21
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Det var godt å høre at det ikke var smittsom hjernehinnebetennelse, det fikk meg til å senke skuldrene litt. Men det er jo ingen trøst for familien som mistet datteren sin.

God bedring til Storm og Jills minstepia!

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 14:40   #22
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Jeg lurer så veldig på om jeg tør å la minstemann få den siste vaksinen som er mot hjernehinnebetennelse. Er det noen som vet hvor jeg kan lese om den vaksinen?

Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 16:52   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Her er mange sider om vaksinen: http://www.google.no/search?hl=no&q=...cr%3DcountryNO

Her linker du til google-søk for Prevenar som er en generell pneumokokkvaksine.

Pope: var det den du spurte om?

Pneumokokker kan gi hjernehinnebetennelse men det er sjelden og ikke egentlig hovedgrunnen til at man gir denne vaksinen.

Her er link til "Anbefalinger for bruk av konjugert pneumokokkvaksine i Norge Rapport til Helse- og omsorgsdepartementet desember 2004"

http://www.fhi.no/dav/2C6350BA21.pdf

Der finner du mange av grunnene til at man anbefaler vaksinen, som f.eks at det er mindre risiko for antibiotikaresistens dersom babyen får vaksinen. Har selv en 4 mnd gammel baby som får denne vaksinen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 17:58   #24
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Ok, var den feil? Jeg googlet først hjernehinnebetennelse + vaksine, kom inn på NRK sin side, der en lege skrev at vaksinen het Prevenar. Skal fjerne linken om den var feil.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 18:06   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Ok, var den feil? Jeg googlet først hjernehinnebetennelse + vaksine, kom inn på NRK sin side, der en lege skrev at vaksinen het Prevenar. Skal fjerne linken om den var feil.

Neinei det var ikke sånn ment altså. Jeg kom jo med info om Prevenar også. Vi får se hva Pope sier. Kanskje fikk hun rett informasjon

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:29   #26
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Neinei det var ikke sånn ment altså. Jeg kom jo med info om Prevenar også. Vi får se hva Pope sier. Kanskje fikk hun rett informasjon

Det ble ikke tatt "sånn". Vil ikke komme med misledende informasjon. Ingen av mine barn har fått vaksinen, så alt jeg har å støtte meg på er google. (Og det bør man ikke alltid stole på.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 11:42   #27
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avisartikkel om hjernehinnebetennelse (Nordlys)

Takk for linker, jenter.
Nå har jeg fått lest litt,...og funnet ut hvertfall en viktig ting som er med på å gi meg grunnlag for om han skal få vaksinen eller ei.

Prevenar har kun vært utprøvd i 6 år! Det synes jeg er for lite, med tanke på bivirkninger som kan oppstå 10 år senere. Jeg synes den helst bør være utprøvd i 15-20 år før jeg føler meg sikker.

Men jeg skal lese litt mer på den siden som du la ved, esme: "Rapport til Helse- og omsorgsdepartementet desember 2004".

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no