Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Amming og tannråte?

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 19:10   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amming og tannråte?

Vi får et blad fra Lilleborg som heter Pluss Tid, det er mer eller mindre ren reklame for Lilleborgs produkter. I dette leser jeg råd om tenner. Der står det:
"Før barnet får tenner er det ikke skadelig å amme. Men etterhvert som melketennene dukker opp, bør man redusere ammingen, særlig om natten. Melk inneholder mye sukker som i verste fall fører til tannråte."

Jeg mener å ha hørt at det ikke er så farlig med ammingen etter tannfrembrudd, bare man holder normal tannhygiene. Det vil si pusser tennene så snart de dukker opp. Har jeg tatt så feil? Jeg har selv slitt med dårlige tenner, og er veldig nøye med tannpussen på jentene mine. Men nattamming holdt jeg på med lenge, vil det da si de kan få dårlige tenner av det? De har ikke hatt hull i en eneste tann til nå, men hvis det som står i bladet stemmer vil jo tennene deres ha blitt utsatt for store sukkermengder fra begynnelsen av? Storesøster var jo bare fire mnd når den første tannen så dagens lys, det kunne ikke falt meg inn å kuttet ned på ammingen allerede da

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no