Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter i 2022?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-21, 06:02   #21
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Fortsette med livet mitt, utenfor psyk. Totalt har 11 år av 31 hvert innenfor psyk, så nå er det på tiden å være utenfor en avd.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 09:57   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Bli gladere, nyte mer. Stole på at jeg er bra nok. Jeg må nyte mer, helt enkelt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 10:07   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg kan kopiere Blondie nesten.
Jeg skal nyte mer. Gjøre ting som gjør meg glad, trene, gå turer og få opplevelser.
Målet er også å bytte jobb i løpet av året.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-21, 10:28   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Tilbake på knekkebrød.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 01:06   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Spare penger. Har er mentalt måltall i tankene og tror det er teknisk mulig å få det til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 01:58   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skal styrke meg selv, både fysisk og psykisk.

Jeg fyller 50 i året som kommer, og planen er «å bli trygg på og i meg selv», som mange mener faller på plass når en bikker 40. Nå har jeg ventet i 10 år, så nå er det på tide å ta tak. Hos meg kommer det tydeligvis ikke av seg selv.

Dette oppsummerer mine planer også. Inkludert det å fylle 50. Jeg har alltid vært en typisk late bloomer, sent ute med det meste. Jeg hadde en skikkelig knekk i året som gikk og er sånn sett i gang med prosessen.

Mer av det som gjør meg glad står definitivt på planen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-21, 02:09   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Ta mer vare på kroppen hvor hovedtyngden skal være å røre på seg.
Fortsette å rydde.
Slutte å tvile på meg selv og egne avgjørelser. Eller dvs faktisk ta en avgjørelse.
Men det henger litt sammen med å finne det som gir meg glede. Å ville gjøre endringen fordi jeg vil og ikke bare fordi det er kjekt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 14:37   #28
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Skrive mer dagbok igjen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 15:06   #29
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Rydde huset skikkelig og drikke mer bobler med venner.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 15:26   #30
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Være mindre «redd» for å gjøre/se ting jeg har lyst til å gjøre/se alene. Jeg har innsett at interessene mine i liten grad sammenfaller med det familie/venner har lyst til og isteden for å la være vil jeg bli flinkere til å gjøre ting alene.

Dessuten har desember vært sløv, så jeg trenger å komme i gang med trening igjen. Jeg vil helst løpe ute, men har byttet til et helsestudio like ved her jeg bor så satser på å få trent mer styrke i 2022.

Videre vil jeg ha kjøpestopp og få orden på sparingen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 16:29   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg skal gå flere fjellturer alene. Det har jeg aldri turt inntil i høst. Jeg skal tenke meg om.en gang og tre når jeg får lyst til å kjøpe noe som hadde vært kjekt å ha, men som jeg egentlig ikke trenger. På julaften fikk jeg penger av en tante, og da gikk det plutselig opp for meg at jeg må jo ikke kjøpe meg et eller annet, for lykken over en ny dings er tross alt veldig kortvarig ... Mens det å ha dårlig råd, og lure på hvordan man skal klare å betale regninger, er noe som henger over en som en mørk sky. Ikke at jeg vil få så mye bedre råd av å kutte ned på forbruket, men jeg vil i det minste slippe å bruke kredittkortet så ofte.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 16:31   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Rydde huset skikkelig og drikke mer bobler med venner.

Det hørtes ut som noe jeg burde gjøre også, begge deler.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 16:49   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Sy mer. Drikke mer. Treffe folk mer.
Samtidig; få på plass en god økonomisk plan for årene fram mot pensjonsalder (jepp, nemlig).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 16:56   #34
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg SKAL kontakte lege og få oppfølging på noe som har vært fortrengt i mange år.
(Oppfølging av hofteprotese, jeg er svært mange år på overtid)
Jeg skal også være flinkere til å sette grenser ovenfor andre. Jeg er veldig konfliktsky (i relasjon til mennesker jeg omgås daglig som svigermor) og føyer meg som regel nesten uansett. Det skal jeg bli litt flinkere til å ikke gjøre. Finne de tingene som er veldig viktig for meg (som adekvat oppfølging av hofteprotese) og stille krav og sette grenser.
Sånn. Da har jeg forpliktet meg. Neste jul skal jeg være gjest, ikke både jobbe full tid OG lage mat som spises borte fordi gjestene ikke vil spise hos oss. Skal vi bort så er vi gjester. Ferdig snakka. Skal jeg lage maten så skal det spises på mitt kjøkken. Tror jeg

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 17:31   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Ta opp problem med lege tror jeg at jeg også skal gjøre... Har utsatt det i 25 år, så det er på tide.

Være mindre sur og kritisk, og trene mer regelmessig er også et forsett. Nå er jeg på trene enten veldig mye eller omtrent ingenting hele året. Typisk 2-3 måneder hard og hyppig trening, etterfulgt av 3-4 måneder selvforakt og lite bevegelse, og så ta seg sammen igjen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 17:39   #36
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg har søkt hjelp for hofte og bekken problemer og fått time til manullterapaut med hofte som spesialfelt. Noe fra første fødsel, annet av overbelastning og nå kanskje overgangsalder også.

Gi ungene tid alene og mer slack, oss mer tid ute, ungene er dritleie av oss to som har vært hjemme i to år.

Jeg har kjøpt trykkoker for å fortere tilberede sunnere langtidskokt ris og linser. Er så lei hvit ris.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 17:52   #37
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg tok mot til meg i november og sa til fastlegen at okay da, så må jeg vel dra og svelge slange, for å få medisin mot reflux, som jeg har slitt med siden jeg gikk gravid med Storebror. Jeg gruer meg big-time, men hun skrev i henvisningen at jeg trenger beroligende, og at jeg kan frike ut.
Jeg ble pumpet som 16 åring, og jeg husker ikke at jeg kom inn på sykehuset, eller at jeg ble kjørt på avdelingen, men jeg husker pumpingen og slangen, veldig godt. Så jeg har kvid meg lenge for akkurat dette. (Ble pumpet pga medisin-overdose)

Så ta bedre vare på meg selv, det går under det.
Sette grenser og prioritere meg selv.
Jobbe med å finne tilbake troen på at jeg kan.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 22:55   #38
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Unngå psyk (håper dette da)

Eller som jeg sa til sykepleier på psyk når jeg var innom på et lynvisitt her på fredag pga litt for krise i bof - i natt var jeg her som pasient men bare vent, snart er jeg her som lærer

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-21, 23:32   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.014
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jobbe med eget selvbilde!
Bli flinkere med økonomien
Bli flinkere til å lage middag hver dag (så fremt jeg ikke er på jobb ved middagstider)
Bli bedre på husarbeid!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-21, 00:43   #40
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2022?

Jeg har lyst til å få bedre oversikt over forbuk vs inntekt igjen, særlig siden den økonomiske situasjonen er veldig anderledes enn sist gang jeg førte slik oversikt. Metoden kan jeg, så deter bare å sette i gang. Det andre jeg skal er å dra meg ut av nedtryktheten jeg for lett sklir inn i for tiden. Jeg skal også fortsette å klimpre mer på keyboardet mitt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no