Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter i 2021?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-20, 13:33   #21
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Bli flinkere til å planlegge ukesmeny så jeg kan handle litt sjeldnere enn 6 ganger i uken lissom
Kanskje få ned matbudsjettet litt og spare peng.

Mindre oppussing forhåpentligvis.

Denne høsten har det gått mye penger rett ut i konfirmasjon, 18 årsdag og sertifikat+noe oppussing så nå er det stopp en liten stund...

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:59   #22
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Bruke de to-tre første månedene på å fokusere skikkelig på vektnedgang, klarer jeg ha fokus vet jeg at jeg fikser det. Mangler kanskje 10 kilo før jeg er fornøyd. Ser an hvordan kroppen føles etterhvert.
I tillegg vil jeg fortsette den gode trenden vi har i familien med minst en vegetarmiddag og minst to fiskemiddager i uken. Hverdagsaktiviteten er godt innarbeidet de siste 10 årene så den skal jeg også fortsette med.
Ellers skal jeg fortsette å være positiv og blid.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 15:04   #23
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Tommel opp

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Fortsetter med:

Gjøre ting som gjør meg GLAD
Spare penger
Fortsette å trene aktivt

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 15:05   #24
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

2020 har vært så kjip, at jeg skal ikke lage noen nyttårsforsetter som gjør at jeg MÅ noe jeg egentlig ikke vil. Fortsette å trene, for det gir meg glede. Spise sjokolade i helgene, det gir meg enda mer glede.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 15:25   #25
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Være mer positiv.
Sjekke helsen.
Gå til tannlegen.
Ned 10 kilo
Løpe 3 km på 20 minutt

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 15:47   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Fortsette med ukehandling og -meny. Prøve (som alltid) å gå ned i vekt. Gå tur hver dag midt på dagen så lenge jeg har hjemmekontor

Ellers er det en del kjipe ting som kommer i 2021, så jeg velger å ha forsett om å takle det som best jeg kan. Men med kreftoperasjon foran meg og en mamma som begynner å rote veldig, ser jeg for meg at noen ting kanskje blir verre før de blir bedre.

mvh
pessimisten pøblis

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 16:00   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Generell skjerpings. Spise bedre, trene mer, rote mindre.

Helt konkret - minst 30 minutter frisk luft uansett vær.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 16:31   #28
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Trene styrke. Ikke la eldste knekke oss. Fokusere mer på de to minste. Pleie kjæresteforhold.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 16:31   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Tror jeg får sette på listen i alle fall en cellepøve, som jeg skulle hatt i 2020 men legen tok ikke annet enn hastesaker så jeg fikk beskjed om å gå privat og det har jeg ikke rotet meg til å gjøre.

Og gjerne en synstest/nye briller, som jeg nok trenger, blitt litt gammel og ser ote over brillene...

Og tannlegen, når vi nå først ramser opp alt jeg burde bruke tid og penger på av egen helse.

I tillegg bedre rutiner på husarbeide så det blir gjort mer regelmessig eller på et eller annet vis i alle fall MER av det
Kvitte oss med en del ting, kaste mye, gi bort eller selge noe.

Sove i telt minst 10 netter, flere av dem lenger unna enn egen hage (men ser for meg at jeg trolig skal ligge der noen netter i egen hage også, i alle fall mistemor sover neppe ute uten foreldre enda, men det er vel en overgangsfase det da.)

Bade/svømme ute. Helst sjøen, men det har jeg ikke fått til på mange år, vann godtas . (baseng teller ikke)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 20:17   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

I 2021 har jeg som nyttårsforsett at jeg skal gjøre yoga minst tre, fire ganger i uken, og at jeg skal tegne litt hver dag.

Begge deler gir meg overskudd og glede men jeg er ikke noe flink til å sette av tid til det, selv om det bare er snakk om noen minutter. Og det bør jeg jo få til.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 20:23   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Gå ned i vekt så jeg er klar til å føle meg fresh når man kan drikke utepils i sentrum uten munnbind *enkel*.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 20:29   #32
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.786
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg skal være mer sammen med fine folk som gir meg glede- og drikke mere bobler!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 21:48   #33
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Legge vekk mobilen mer.
Fokusere på det som gir meg energi.
Trene slik jeg gjorde i vår, før jeg ble syk, samt spise mer fornuftig.
(Har gått opp alt jeg gikk ned i vår.)

Meditere mer.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 23:12   #34
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Burde hatt flere tenker jeg, men det holder jo aldri likevel.

Burde kutte ned og nesten ut sukker, gå tur hver dag og få dagslys, spise mer sunt. Rydde hver dag og holde mer orden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 01:18   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg MÅ skjerpe kostholdet.
Og så skal jeg identifisere hva hodet mitt bruker energi på. For mye av den energien er feil bruk av energi. F.eks ikke bruke uendelig lang tid på en avgjørelse som ikke er viktig.
Fortsette å kvitte oss med det vi ikke bruker/trenger.
Følge opp det jeg bestemmer meg for å gjøre. Altså små ting som dagbok, tracking som kan hjelpe meg å forstå meg selv, balanseøvelser mens jeg likevel venter etc.
Ikke kritisere meg selv nedenom og hjem hvis jeg ryker på en godtesmell for deretter gi opp fordi jeg likevel ikke klarer det.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 09:02   #36
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg har ikke nyttårsforsetter, men mål. Konkrete mål, med datoer, så jeg kan dele dem opp og sjekke underveis hvordan jeg ligger an til å nå dem.

I den grad jeg har et forsett, om noe jeg syns jeg burde, men ikke går helhjertet inn for, er det at jeg skal lære meg å strikke.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 11:48   #37
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg skal kvitte meg med en last som jeg har hatt noen år nå. Jeg skal slutte å snuse. Det holder som mål og har startet å trappe ned og gått ned i styrke. Fra fjerde januar skal det være slutt. Nå skriver jeg det her så da blir det sant!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 18:53   #38
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg skal være mer sammen med fine folk som gir meg glede- og drikke mere bobler!

Jeg og!

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 18:57   #39
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Ha det gøy, være sammen med folk som gjør meg glad, fortsette jobbingen med å rydde i gamle, ubrukelige mønstre og være skikkelig tilstede med ungene mine.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 19:53   #40
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg har lyst til å:
- finne meg et kor eller korps (eller begge deler?)
- finne meg en turvenninnegjeng - jeg har lyst til å komme meg mer ut på tur og ønsker å få en gjeng som drar meg med. Hytte til hytte, telt, hengekøye osv. Mannen min vil gjerne ha meg med på tur, men jeg ønsker meg en gjeng uavhengig av ham. På nybegynnernivå formmessig
- finne meg en strikkegjeng som treffes ofte, reiser på treff osv.

Med andre ord, skaffe meg et sosialt liv. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme i gang, men får helt panikk ved tanken på at minsten trolig gir seg med håndball og jeg ikke lenger treffer folk regelmessig.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no