Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #10

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-22, 19:11   #361
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Den nye tanna jeg fikk etter jobben i dag kjennes så rar og ekkel ut. Blæh.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 19:23   #362
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg er helt alene uten en eneste plan frem til mandag ettermiddag, jeg hater å være alene. :sigh: Det verste er jo at jeg ikke på noe vis er i form til å finne på noe.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 28-01-22 kl 19:52.
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 19:48   #363
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg får også fnatt av videoer- hater det hvis de begynner å spille høyt når jeg surfer litt mens mannen sover ved siden av...

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 19:52   #364
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Det gjelder også jobbinfo! Jeg er utsatt for noen i jobbsammenheng som har fått det for seg at det er så koselig å lage en liten video i stedet for å skrive mail, og tålmodigheten min gråter blod (men det er godt ment, da).

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 20:34   #365
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det gjelder også jobbinfo! Jeg er utsatt for noen i jobbsammenheng som har fått det for seg at det er så koselig å lage en liten video i stedet for å skrive mail, og tålmodigheten min gråter blod (men det er godt ment, da).

Kan du fortelle mer om hvorfor det er plagsomt? Jobber med et prosjekt nå der det er en mulig kommunikasjonsform (av flere) for noen ting, så litt nysgjerrig.

Videoer i nettaviser er noe herk, jeg løser det ved å så godt som aldri lese de nettavisene. Nrk.no er min venn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå  
Gammel 28-01-22, 20:53   #366
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Det gjelder også jobbinfo! Jeg er utsatt for noen i jobbsammenheng som har fått det for seg at det er så koselig å lage en liten video i stedet for å skrive mail, og tålmodigheten min gråter blod (men det er godt ment, da).

Ååå, jeg ler!!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 20:56   #367
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Sende video i stedet for e-post? Jeg hadde nok ilt inn på ledige stillinger på Finn hvis det etablerte seg på min arbeidsplass.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 20:56   #368
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg hadde hatt null tålmodighet om folk sendte meg videoer i stedet for tekst i epost, må jeg innrømme.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 21:07   #369
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg har sendt krass melding til et firma i Oslo som har annonse på finn, med adresse i Skien. I annonsen står det at varene kun kan hentes i Oslo. Dustefirma.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 22:03   #370
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Kan du fortelle mer om hvorfor det er plagsomt? Jobber med et prosjekt nå der det er en mulig kommunikasjonsform (av flere) for noen ting, så litt nysgjerrig.

Det går jo så ufattelig sakte! Helt uten unntak går det mye fortere for meg å lese enn å høre på noen som sier det, selv om teksten er lik. I tillegg får jeg bedre oversikt fordi jeg kan føre blikket fram og tilbake over teksten. Jeg synes den typen kommunikasjon i jobbsammenheng ville vært en respektløs tidstyv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 22:04   #371
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sende video i stedet for e-post? Jeg hadde nok ilt inn på ledige stillinger på Finn hvis det etablerte seg på min arbeidsplass.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hadde hatt null tålmodighet om folk sendte meg videoer i stedet for tekst i epost, må jeg innrømme.

IKT hos oss laget en periode masse små instruksjonsvideoer, uten skriftlig alternativ. De fikk nok tilbakemeldinger om at folk ikke likte det, for nå får vi dem skriftlig i stedet. Takk og lov!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 22:16   #372
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Her ser vi et generajonsgap i praksis, altså. :humrer:

Jeg syns det er ganske greit med video fordi jeg
- får lyden rett på øret (i høreapparatene mine)
- har lært med å spille av på økt hastighet
- er veldig ung til sinns

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-01-22, 22:26   #373
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg synes også videoer er greit, i alle fall når det gjelder ting jeg skal lære og forklares. Men jeg liker ikke videoer som spilles av uten at jeg ber om det, type aviser.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 08:41   #374
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Kan du fortelle mer om hvorfor det er plagsomt? Jobber med et prosjekt nå der det er en mulig kommunikasjonsform (av flere) for noen ting, så litt nysgjerrig.

Videoer i nettaviser er noe herk, jeg løser det ved å så godt som aldri lese de nettavisene. Nrk.no er min venn.

Videoer tar mer tid å "lese" fram og tilbake, derfor er det fint om alternativet skriftlige veiledninger med bilder, forklaringer og piler også finnes. For egen del er det at sånn type lyd på øret er utrolig slitsomt for øret og hjernen. Der arkivsenteret hos oss bare har lagd videoveiledninger lager jeg ofte skriftlige og illustrerte veiledninger til "mine" folk. Det blir brukt mye viser det seg.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 09:00   #375
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg tror video kan være flott for noe. Jeg misliker det, spesielt om det er bakgrunnsmusikk på.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 09:20   #376
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Hovedproblemet mitt er nok at jeg snakker fort, jeg leser fort – og ofte tar jeg ting fortere enn mange andre også. ( ) De som lager instruksjonsvideoer, snakker ofte saktere enn normalt for å være ekstra tydelige, og generelt snakker de fleste saktere enn meg uansett type video. Så da blir jeg så ufattelig utålmodig, fordi jeg allerede er "ferdig" når de er halvveis, og dermed mister jeg tråden, må spole tilbake, og ender med å bruke enda mer tid på å irritere meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 09:29   #377
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Enig, Stompa. Jeg irriterer meg også grønn når jeg må se en video for å finne ut noe, det spiser altfor store bolker av tålmodighetskontoen min.

I en tekst kan jeg kjapt skumme innholdet og se om det er noe jeg er interessert i, eller hoppe til avsnittet med infoen jeg trenger. I en video så aner jeg ikke om videoen kan hjelpe meg før jeg har sett hele.

Jeg mistenker at journalister syns det er morsommere å lage video enn vanlig artikkel.

Timar er aktiv nå  
Gammel 29-01-22, 09:30   #378
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Enig Stompa! Jeg er også veldig god på skumlesing, og det sparer jeg mye tid på når jeg skal lese instruksjoner. Derfor er instruksjoner i form av video en mare.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 09:30   #379
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg mistenker mer at det er redaktører som synes det er hipt og kult.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 29-01-22, 09:31   #380
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #10

Jeg også blir gal av videoer i avisene!

Og video som kommunikasjon?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 29-01-22 kl 09:49.
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no