Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Farsen i Kongo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 21:40   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farsen i Kongo

Saken med de to nordmennene som skal ha drept en sjåfør i Kongo er vel kjent for de fleste her inne. Jeg skal ikke synse noe rundt om de har gjort det eller ei, det vet jeg ikke noe om. Men saksgangen rundt drapstiltalene kan vel trygt debateres. Som dette bildet som viser en smilende mann som vasker bort blodet. Fair enough at det ser ille ut. Men forklaringen er jo ikke helt på jordet den heller - at de svever litt på lykkerus over å ha unnsluppet et blodig angrep. Uansett tenker jeg at det neppe kvalifiserer til å bli dømt alene. Den ene merkelige påstanden blir lagt inn etter den andre, nå sist om denne stakkars fotografen fra Drammen som blir hevdet å være lederen til arméen som angivelig står bak drapet. Det hele er jo en ren farse.

Såh, hva tenker dere? Skal Norge sitte og se på at dette skjer? Hvis de nå blir dømt (og det blir de jo sikkert) så er det vel ikke akkurat slik at de blir utlevert til Norge. Vi kan vel ikke akseptere at to nordmenn blir dømt etter en slik hårreisende rettsak? Kanskje også med dødsstraff. Burde vi sende inn en styrke for å hente de ut? Gjør man sånt i Norge? (Jeg tipper jo at amerikanere ville hatt en slik løsning på saken, men vi sender kanskje heller brev med syrlig undertone i Norge? Eller? )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:45   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg har ikke fulgt så nøye med, men vitnene er ganske samstemte - er de ikke? Har fått inntrykk av at vitneutsagnene er de sterkeste bevisene som foreligger. Militærbiten har jeg ikke helt skjønt hvorfor er relevant.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:46   #3
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg skal tro her jeg. Det bildet syns jeg var helt grusomt. Jeg klarer liksom ikke tro på at de er helt uskyldige, men selvfølgelig tror jeg jo at 80% av det som blir sagt i rettsalen der er bare oppspinn og heksejakt. Vanskelig vanskelig. Hva har blitt gjort i tidligere lignende saker? (om det er noen??)

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:49   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Overskriften i en artikkel i BT på lørdag sier det meste:

"Bongo i Kongo".....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:54   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Nå aner jeg ikke noe om saken heller, ei heller internasjonal juss.

Men Kongo er jo en selvstendig stat som er anerkjent av FN. Om man blir mistenkt for en forbrytelse i en fremmed stat så er vel reglene slik at da blir man etterforsket og dømt i denne staten, så det vil vel si at det er ikke så mye Norge kan gjøre, bortsett fra å prøve å finne en god advokat etc. Det bør jo folk tenke på når de reiser utenlands, at de faktisk reiser vekk fra Norge og inn i et annet lands jurisdiksjon. Jeg hadde av den grunn derfor aldri reist inn i Saudi-Arabia.

Så får man heller prøve å få de utlevert etterpå om de får en urimelig streng straff.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:00   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Vil det si at det kun er dersom de får dødsstraff at vi kan forvente norsk press på Kongo for utlevering? Eller prøver man alltid å få utlevering når nordmenn blir dømt ute? Si at de får 20 års fengsel. Det må vel sies å ikke være urimelig for drap. Vi vet jo at det er forferdelige forhold inne i fengselet. Det må vel være grunn nok til å yte press?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:02   #7
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg syns det er vanskelig å uttale seg om de er skyldige eller uskyldige, men ut ifra det inntrykket jeg har fått etter å ha følgt med i media, så tror jeg at de er en bit i et større puslespill. Jeg tror ikke de har gjort selve drapet... men man kan jo bare sitte her og synse...håper uansett at rettsaken går riktig for seg.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:02   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Militær inngripen kan vi selvsagt ikke begynne med. Diplomati og utlevering for soning i Norge er vel mer plausibelt. Jeg er i utgangspunktet helt for at man dømmes og soner der man befinner seg så lenge det ikke innebærer tortur og dødsstraff, og dødsstraff praktiserer de angivelig ikke i Kongo selv om man kan dømmes til det.

Kanskje vi kan sende en hyggelig KrF-er til å be pent om unnskyldning for den norske spionasjen og samtidig opprette en liten bistandsavtale mot utlevering.

Kynisk anlagt som jeg er må jeg innrømme at jeg synes rettsreferatene er ustyrtelig festlige, da. Det er nok et lite sympatisk trekk, men ut-og-leke-krig-militærgutter som roter seg opp i rumble in the jungle er liksom ikke de jeg først får voldsom medfølelse med.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:05   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vil det si at det kun er dersom de får dødsstraff at vi kan forvente norsk press på Kongo for utlevering? Eller prøver man alltid å få utlevering når nordmenn blir dømt ute? Si at de får 20 års fengsel. Det må vel sies å ikke være urimelig for drap. Vi vet jo at det er forferdelige forhold inne i fengselet. Det må vel være grunn nok til å yte press?

Men det sitter jo en haug med andre folk i disse fengslene også? De må jo være der de, skal nasjonalitet avgjøre soningsforhold? Ikke vet jeg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:05   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg skal heller ikke uttale meg om de er skyldige eller ikke, men jeg må innrømme at jeg syns det er merkelig praksis på ta bilde av at man tørker opp blod fra en bil med et digert glis.

Selvfølgelig er rettsaken er farse, spesielt sett med vestlige øyne. Men jeg ser ingen grunn til at Norge skal sende inn en styrke for å hente disse gutta ut. De har dratt til Kongo vel vitende om tilstanden i landet, de er ikke naive turister på tur. De har visst hvilken sjans de har tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:05   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vil det si at det kun er dersom de får dødsstraff at vi kan forvente norsk press på Kongo for utlevering? Eller prøver man alltid å få utlevering når nordmenn blir dømt ute? Si at de får 20 års fengsel. Det må vel sies å ikke være urimelig for drap. Vi vet jo at det er forferdelige forhold inne i fengselet. Det må vel være grunn nok til å yte press?

Nei, det blir ikke alltid bedt om utlevering, og vi har ikke utleveringsavtale med svært mange land. Hvor rettferdig rettsaken er blir vel en vurdering av myndighetene i etterkant, og en vurdering av hva de gjør. Det spørs jo hvor villig Kongo er til å gi noe, det er mye "ansikt" og opinion i Kongo som står på spill.
Personlig, uten å være ekspert overhodet, så virker mye av det som legges fram av aktoratet som tøys og fanteri. Blant annet aktors egne meninger om tankene til de tiltate på spesifikke bilder, bildet av journalisten fra Drammen, private bilder som ikke beviser noen ting. Veldig tynt alt det der, men de har jo andre bedre bevis. Og det er jo veldig vanskelig å vite hva som har skjedd. Det kan f.eks like godt være vitnene som har gjort det, som nordmennene. Men jeg kan også tenke at nordmennene har vært på "lysskye aktivitieter" i området, og at det kan være mer bak det enn vi ser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:08   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg er med shute - jeg leser rettsreferatene med sånn feeling av "er dette en spøk eller hva?".

Også har jeg lært av dette at hvis du tar bilder av deg selv foran en blodig bil mens du ler så ikke gjør det i Kongo.

  Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:10   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg vil tro at det bildet hadde vært en del av bevisene i eventuell rettsak i Norge også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:10   #14
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Det kan da umulig være bare meg som ikke synes nevnverdig synd på noen som drar til Afrika og leker cowboy i Kongo, og så uffer seg over rettssystemet der nede?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:11   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Har det vært snakk om utlevering i det hele tatt? Jeg kan ikke huske å ha lest om det, at Norge har begynt å blande seg opp i det.

Jeg synes saken er ubehagelig, og sitter med følelsen av opportunisme også. At fagforeningen for transportarbeidere (eller noe lignende, jeg husker ikke helt) vil anlegge søksmål for millioner av kroner mot de tiltalte for at de har mistet en transportarbeider osv gir jo dårlige vibber. At det nå forsøkes å bygge opp en story om spionasje fra vesten (og da ved hjelp av tullebilder av en fotograf som aldri en gang har vært i militæret ) lukter som sagt av opportunisme og at noen har tenkt å tjene stort på det her. Det gir jo ikke akkurat følelsen av trygghet for mennenes rettergang.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:17   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Saken er særdeles ubehagelig. Selv om de skulle være skyldige synes jeg det ville være forferdelig ubehagelig å sitte her i Norge og lese i VG at de f.eks er blitt henrettet. Grusomt. Man skal da ha en skikkelig rettsak, uansett hvem man er?
Jeg kan tenke meg at UD jobber i kulissene her.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:18   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men det sitter jo en haug med andre folk i disse fengslene også? De må jo være der de, skal nasjonalitet avgjøre soningsforhold? Ikke vet jeg.

Næh, når nordmenn blir utsatt for brudd på menneskerettigheter og whatnot synes jeg jo vi skal blande oss. Men vi kan ikke kreve noe på vegne av en svenske, det må Sverige gjøre.

Vi hadde en sak i India på nittitallet hvor en nordmann satt mange år i fengsel for smugling. Grusomme forhold, og det ble jobbet lenge for å få ham utlevert. De klarte det til slutt, men det tok maaange år. Det var jo ikke slik at han ikke hadde gjort noe dumt. Men det betyr jo ikke at man fortjener å dø (som ville blitt utfallet om han ikke til slutt slapp unna), og da synes jeg ikke det er rart at fedrelandet prøver å hjelpe til.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:21   #18
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg reagerte kraftig på smilebildet. Det hadde typisk vært et ganske (tungt) bevis i en tilsvarende straffesak i Norge, og jeg tror jaggu det er stor sannsynlighet for at de kunne ha blitt dømt på det alene, selv om det vel stregt tatt er en indisie og ikke et bevis. Men, og det syns jeg er et relativt viktig men, jeg syns at saken etter hvert har utviklet seg til en skikkelig farse. Og det virker som om myndighetene i Kongo tror de kan presse norske myndigheter til å betale millioner av kroner for noe som de ikke hadde fått et rødt øre for hvis det var en Kongoleser som var tiltalt. Og det syns jeg er alt annet enn greit.

Jeg vet dessuten at korrupsjon er ekstremt utbredt i mange Afrikanske land. Jeg kjenner bare konkret til rettssituasjonen i Zambia, men der må begge parter sørge for at dommeren er grundig bestukket for å ha noe som helst sjanse til å få en "rettferdig" rettssak. Jeg ville tro at situasjonen ikke er noe bedre i Kongo.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:22   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Er veldig på linje med Monsoon og kjenner til Indiasaken. Jeg tror det tok 7 år for å få han til Norge. Med den saken i tankene er jo ikke akkurat dette så oppløftende med denne nei. Det var jo "filleting" i forhold til dette.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 22:23   #20
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farsen i Kongo

Jeg har alltid ment at man får sone i det landet man blir dømt i, og dette gjelder disse gutta her også. Det sitter nordmenn i fengsel over hele verden (hva med de narkotikadømte jentene i Bolivia f.eks?), og disse kara burde vel egentlig ikke stå først i køen hvis det var sånn at Norge skulle øve press for å få noen utlevert for soning i Norge.

Når det er sagt, synes jeg det er helt avgjørende at de får en rettferdig rettergang, og det er vel lite trolig etter hva jeg har lest i media. Derfor håper jeg det finnes ankemuligheter til en sivil domstol når den pågående rettsfarsen er ferdig. Det at en forståelig tolk ikke er tilgjengelig, at de har sittet langt over lovens grense når det gjelder tid i varetekt, og det at halve Kisangani nå mener å ha et erstatningskrav for påførte påkjenninger, er jo helt sprøtt.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no