Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-20, 10:11   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Steikeovn i arbeidshøyde ja, det er gull! Vi har også mange store, dype skuffer til både tørrvarer, tallerkner og diverse annet. Tallerkner og serveringsfat og den slags har vi på den siden av kjøkkenøyen som vender mot spisebordet, så det er lett å dekke på. Har også "sjalusiskap" der kjøkkenmaskin og brødrister bor når de ikke er i bruk. Vi byttet hele kjøkkenet for fire år siden, bortsett fra kjøleskapet og fryseren. Slo samtidig ned noen vegger og ble kvitt en helt ubrukelig hjørnebod som opprinnelig var tenkt som kjølehjørne. Følelsen av plass og luft er det absolutt beste!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 10:13   #22
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Avbefaling: Hjørneskap med snurre-hyller (eller hva det nå enn heter). Finner ingen gode måter å stable ting på slik at de ikke raser hver gang jeg snurrer hyllene for å finne ting. Dermed har jeg få ting inni et stort skap og får utnyttet plassen veldig dårlig.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 10:30   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Avbefaling: Hjørneskap med snurre-hyller (eller hva det nå enn heter). Finner ingen gode måter å stable ting på slik at de ikke raser hver gang jeg snurrer hyllene for å finne ting. Dermed har jeg få ting inni et stort skap og får utnyttet plassen veldig dårlig.

Vi har hjørneskap med snurrehyller og jeg elsker det!

Vi har to hyller å stable på, og inni der har vi en diger wokgryte, to jerngryter, minst 4 vanlige kjeler, smørkjele og 5-6 stekepanner av ulik størrelse. Og lokk til alt sammen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 10:36   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Vi har også snurrehyller, der har vi vaffeljern og større gryter og sånt som vi bruker sjelden. Steikepanner og gryter vi bruker til vanlig har vi i skuffen under koketoppen. Tror trikset med sånne skap er å ikke stappe dem for fulle, moren min har fire tusen ting inni sitt skap og da er det vanskelig å finne frem.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 10:40   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg heier også på snurrehylle i hjørneskapet. Det gjør virkelig at vi får utnyttet plassen uendelig mye bedre.

Men hvorfor føler jeg alltid at vi bruker de kjelene som står aller innerst mest? Hvis jeg omorganiserer og flytter på dem, så bruker jeg allikevel de som har havnet innerst mest. Er det en slags Murphy's lov?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 10:46   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg tror det hjelper å ikke ha så mange kjeler.

Vi har bare noen få kjeler som brukes utenom jul og veldig store middager, ellers er det de samme 3-4 som er i omløp til hverdags. Vi har også bare to steikepanner. Da blir det ikke så lett kaos.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 11:47   #27
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

❤️ våre to oppvaskmaskiner.
Og glad for at vi har massevis av gode skuffer.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 11:57   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Mens jeg overhodet ikke kan forstå behovet for 2 oppvaskmaskiner. Det går jo kjempefort å tømme den når den er ferdig, og såååå mye klarer ikke å tårne seg opp på benken de få timene den går.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 12:46   #29
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Takk for masse tips!

Har dere strøm i øya også? Grubler på hvordan man skal greie å få strøm dit.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 12:55   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Nei. Vi har ikke strøm i vår øy. Vi trengte mer benke- og oppbevaringsplass. De tingene vi trenger strøm til gjøres på den benkeplassen som var der fra før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 13:31   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Vi har heller ikke strøm der, vi skulle egentlig få en sånn som du kan dra opp av benken, men leverandøren tullet det til. Vi har ikke savnet den. Alt som trenger strøm står ved de fire stikkontaktene som er langs den ene benken, holder helt fint. Øyen vår er ikke en sånn en sitter rundt da, det er mer en romdeler med oppvaskmaskin, vask, boss og noen skuffer på forsiden, og store skuffer på baksiden mot spisebordet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 13:33   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Vi har strøm i kjøkkenøya (har koketoppen der). Har også en slik stikkontaktsøyle som noen nevnte tidligere i tråden, som vi bruker til kjøkkenmaskiner, laptop (det står en permanent på kjøkkenøya) m.m. Veldig praktisk, særlig siden vi har veldig lite kjøkkenbenk utenom øya, så det meste foregår der. Vet ikke hvordan strømmen ble lagt opp, den var der da vi flyttet inn, og trolig installert da kjøkkenet ble renovert av forrige eier.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 13:36   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg liker at vi har komposittstein på kjøkkenøya slik at baking går som en drøm. Og at jeg har et vindu plassert slik at jeg har utsikt når jeg lager mat.

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

På mitt forrige kjøkken hadde jeg to stekeovner. Den ene var liten så den var varm på null komma niks. Men å ha muligheten til enkelt å steke forskjellige ting uavhengig av hverandre var gull når vi lagde middag til mange.

Jeg har nettopp kjøpt meg en Samsung stekeovn som kan deles i to, om jeg trenger å steke to ting på ulik temperatur samtidig. Også har den digert ovnsrom. Elsker den! Veldig fornøyd med den løsningen framfor to stekeovner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 13:44   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

To stekeovner er veldig greit når man skal ha gjester og lage mye mat. Det samme med ekstra stor koketopp.


Sist redigert av løve70 : 29-06-20 kl 13:54.
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 13:46   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg har også hatt komfyr i tidligere bolig, med to stekeovner, en liten og en stor. Og et smalt skap på siden, hvor stekebrettene kunne oppbevares loddrett. Savner den veldig. Den var fra Husquarna, hvis jeg ikke husker feil.

Men nå har vi stekeovn adskilt fra koketoppen, i en høyde hvor vi slipper å bøye oss. Det liker jeg også veldig godt. Men skulle gjerne hatt to.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 14:08   #36
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Jeg har kjøpt leilighet med kjøkken fra 1990. Men selv om jeg ville byttet det ut, er det helt glatt og hvitt og har strykebrett integrert. Så det liker jeg.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 14:29   #37
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Har gammelt IKEA kjøkken fra ca 1990, skulle virkelig vært byttet ut. Men en ting er bra, og det er disponering av plass og logistikken her på kjøkkenet. Det er smart planlagt. Ønsker meg tynne benkeplater av kompositt, ellers kan alt være som i dag.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 14:37   #38
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Denne: https://quooker.no/ kokende vann rett fra kranen. Genialt, plassbesparende og tidsbesparende. Har alltid to liter kokende vann tilgjengelig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 15:45   #39
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

+ Stikk-kontakter på riktige steder. Krydderhyllene ved siden av koketoppen og det smale hengeskapet med plass til håndklær. Hjørnekjøleskapet! Stor øy der flere kan lage mat sammen og med masse lagringsplass inni. Spisebord på kjøkkenet. Bred koketopp med seks soner.

- Angrer på at jeg ikke fikk meg to komfyrer. Når mikrobølgeovnen tar kvelden blir den byttet ut i en kombiversjon. Det er typisk at etter 12 år er det den eneste av hvitevarene som er "still going strong".

Ellers er jeg like lykkelig over kjøkkenet mitt som da det var nytt for 12 år siden. Men da hadde jeg allerede plukket det ut 9 år før den tid igjen, så da jeg tok ny runde før vi kjøpte det i 2008, hadde jeg ikke funnet noe jeg likte bedre enn kjøkkenet jeg forelsket meg i, i 1999.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-20, 15:48   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du best med kjøkkenet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mens jeg overhodet ikke kan forstå behovet for 2 oppvaskmaskiner. Det går jo kjempefort å tømme den når den er ferdig, og såååå mye klarer ikke å tårne seg opp på benken de få timene den går.

Nei, der er jeg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no