Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Bueskyting

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-20, 12:26   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Bueskyting

Det ser ut til at jeg får en bueskytter i hus.
Men jeg er totalt novise og vet ingen ting. Knapt nok hva slags bue den håpefulle skal skyte med, er det muligens en recurve mon tro.
Vi har fått tilbud om kjøpe en pent og lite brukt pakke med alt og jeg regner med den da passer når det gjelder størrelse og pundstyrke (via klubben).
Guttungen kan nok tenke seg å "lage" sin egen, men vi har jo ikke kunnskap til det og ikke kunnskap å spørre helt heller.
Så er det noen som kan gi en innføring i utstyr?
Jeg syns jo de ulike nettbutikkene har ulike navn på det som for meg ser ut som det samme.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 12:40   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bueskyting

Vi har bueskytter i hus. Jeg anbefaler virkelig å ta i mot hjelp/råd fra bueskytterklubb når dere kjøper bue. Han vil også antagelig bytte bue ganske fort, for man må begynne med «lett» bue, men blir fort mye sterkere. Man kan ikke begynne med «for stor» bue, for de er for tunge å dra, og man blir fort lei/umotivert.

Når man har fått konkrete tips om utstyr, så kan det lønne seg å kikke på nett. Piler er forbruksvare, og der har vi hatt god hjelp av venn som drar ofte til USA på jobb. Pilene veier lite i kofferten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 12:47   #3
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bueskyting

Jeg og eldste starta med bueskyting rett før jul. Jeg er allerede blitt sekretær i den nyoppstarta klubben. Vi kjøpte buer og har nå det vi trenger.

Guttungen kjøpte en Recurvebuepakke på bueutstyr.no, da fikk han med bue, streng, sikte, beskyttelse for armen, tab for å dra opp strengen, kogg for å ha piler i, 6 piler tilpasset buen, skyteskive og 5 blinker.

Jeg kjøpte bue og sekk på tradbow.no.

Så har jeg kjøpt strengvinkel, stativ og piluttrekker, ekstra piler og fjær på Ebay. Skal bytte fjær på pilene selv.

Jeg har en plan om å lage egne strenger, det er faktisk ganske enkelt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-20, 22:07   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bueskyting

Ta i mot hjelp fra klubben, det er der vi har fått best råd. Og hun fikk bruke utstyr klubben eier i starten. Da hun bestemte seg for å satse litt forsiktig fikk hun kjøpt en brukt bue via folk i klubben, og betalte 500,- for en helt ok »grunnpakke».
Datteren skal være med på NM nå i mars, og skal kjøpe seg nye piler mens vi er i Tønsberg, regner med at det er forhandlere tilstede der.
Yngstedatteren skal også prøve seg snart, hun er bare åtte og får bruke klubbens utstyr til vi ser hvordan det blir.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-20, 18:11   #5
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Bueskyting

Min eldste har drevet med bueskyting noen år. Klubben eller treneren har gitt anbefaling av utstyr som vi har kjøpt til han. Han har recurvebue. Midtstykket har vi ikke kjøpt nytt uten første gang, men lemmer er satt opp etter styrke så dem har vi kjøpt etterhvert ved behov. Handler på bueutstyr.no.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no