Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 10:46   #81
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har bunad som er tilpasset meg som konfirmant og det har vært en belastning i gravid/ammende/småbarns-årene. Rett og slett fordi den har vært langt unna å passe og det har vært en plage hver festdag hvor jeg egentlig skulle brukt den.

Det hjelper å ha en mor som kan bunad... Mamma borderte min bunad til jeg ble konfirmert, og tanta mi monterte den, hun driver med det. Mamma monterer ikke, men hun kan nok til å kunne sy den inn og ut. Hun nektet (og jeg var sånnsett enig) å sy den ut til 17. mai det året jeg hadde termin i august (Jeg tror dog der er nok stoff til det, jeg var en tynn og mager konfirmant og man regnet med jeg ville trenge å legge den ut. Det gjør jeg sikkert, men der er enda myyyye å gå på) men i mine ammeperioder får jeg altså bunad som passer. Ok, litt stram i livet så jeg må trekke inn magen når den festes i år, for den har ikke blitt justert siden vi sydde den inn igjen etter dåpen til Knerten, men det går.

Å ha bunad, og ikke noen som kan hjelpe en med å få den sydd ut er litt verre i småbarnsperioden ja. Man kan jo liksom ikke levere den inn for tilpassing hver gang den skal brukes...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:48   #82
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Men trønderbunaden er jo så kjip

Dere som har bunad - er dette et antrekk dere er glad for at dere eier, eller noe dere knapt bruker - eller kun bruker fordi dere "må"?

Toillhøn!

Jeg føler meg kjempefin i min rustrøde 1930-tallsdesignet sørdrønderbunad. Du kan jo til og med velge en annen farge, eller en helt annen bunad om du heller vil.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:50   #83
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.


Jeg har grønn trønderbunad, med hodelin. Jeg har fått sydd cape i stakkestoffet, jeg syns heller ikke noe om blått cape til grønn bunad. Det blå capet passer kun til den blå bunaden. Men de senere årene har det også kommet et stort brodert sjal til bunaden, og det har jeg litt lyst på. På litt småkjølige dager vil det være veldig egnet.

Hodelin?
Er det kjerringskautet?

Mamma har et halvferdig som hun vil brodere ferdig dersom jeg kommer til å bruke det, men jeg er i stuss på om jeg greier/tør.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:52   #84
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hodelin?
Er det kjerringskautet?

Mamma har et halvferdig som hun vil brodere ferdig dersom jeg kommer til å bruke det, men jeg er i stuss på om jeg greier/tør.

Hodelin høres bedre ut. Men det er det samme, ja. Jeg syns hodelinet hever trønderbunaden mange hakk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:57   #85
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Grøten: Jeg "må" ha Trønderbunad ja - eller floandrakt evt (også kjent som nordtrønderbunad) - Ikke et utrøndersk gen i hele kroppen. Svigerinna mi (også like trøndersk som meg) har grafferdrakt - jeg synes ikke den kan defineres som "landsbunad" - men svigerinna mi mener så...




www.husflid.no kaller det Grafferbunad og jeg skjønner ikke helt hva du mener med "landsbunad" ? Jeg tror nok svigerinna di har rett .


http://www.bunadmestern.no/Bunader/G...fferbunad.html (historien)


www.norskflid.no :


Grafferbunad
Grafferbunaden er utarbeidet etter en gammel stakk fra gården Graffer i Lom i Gudbrandsdalen. Da den først kom på markedet, var hele bunaden ensfarget med broderier både på stakk, liv, lomme og lue. På femtitallet valgte man å gå bort fra denne utgaven, og livet skal derfor håndsyes i rød eller grønn brokade.Lue og lomme er i stakkestoffet, og har blomsterbroderi. Det er en egen linskjorte til denne bunaden, som tar opp broderiet på stakken på linning og mansjetter. Den tradisjonelle trøya fra Gudbrandsdalen brukes også til Grafferbunaden. Selvsagt finnes det kunder som fremdeles bruker den eldste utgaven og har glede av den. Men de produseres ikke i dag. Det har også kommet en ny Grafferbunad, med skjøteliv. Dette er fordi man antar at det var det vanligste livet på den tiden originalstakken antagelig ble brukt. Denne utgaven forhandles ikke hos Den Norske Husfliden


Jeg har imidlertid den eldste utgaven som ikke produserer i dag. Ensfarget sort med broderier, arvet etter min mormor.


Sist redigert av Liljekonvall : 18-05-11 kl 11:28.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:03   #86
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Hodelin?
Er det kjerringskautet?

Mamma har et halvferdig som hun vil brodere ferdig dersom jeg kommer til å bruke det, men jeg er i stuss på om jeg greier/tør.

Hodelin høres da veldig mye flottere ut!

Jeg synes hodelinet er det aller, aller flotteste på trønderbunaden, og jeg synes ikke det er det minste kjerringaktig. Som ElinM, synes jeg også at det virkelig en den tingen som hever trønderbunaden til en oppsiktsvekkende flott drakt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:06   #87
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

takk for svar, og beklager for trådkupping.

Etter å ha bodd noen år i Hardanger har jeg vent meg til å se flere damer med "skaut". Og som sagt tygger jeg litt på muligheten til å få et selv. Kan jo ikke bruke lue lenger nå som jeg er gift, også lurer jeg alltid fælt på hva jeg skal gjøre med håret på en sånn dag.

Kanskje jeg skal stikke innom Husfliden for å prøve et neste gang jeg er hjemme. å gli:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:12   #88
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

nordtrønderbunaden er fin den - det er sant. Den vinrøde har opprinnelse fra Frosta som jeg har ganske tett tilknytning til - så det er kanskje den som vil være naturlig for meg å ha altså.

Nordtrønderbunaden synes jeg også er helt nydelig!
Vet du forresten at den broderte stakken er inspirert av et underskjørt?

En av fordelene med bunad er når man først har tatt valget en gang, så slipper man å lure på hva man skal ha på seg i mange ulike sammenhenger senere. raktisk:

En annen er at man holder seg varm i typisk norsk 17-maivær, 8-14 grader.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:20   #89
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Jeg har sognebunaden og er kjempegla i den.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:26   #90
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Vi har nære aner fra Nord- og Sør-Trøndelag, men er ikke så begeistret for disse bunadene. Datter skal få bunad/drakt til konfirmasjon neste år og vi har landet på Leksvikdrakten. Synes den er nydelig!

http://www.systue.no/products.htm

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:32   #91
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Jeg er blå nordlandsbunad som jeg er utrolig glad i! Bruker den når jeg kan. I år fikk jeg låne en nydelig hardangerbunad fra 1930, og den er så utrolig fin. Skulle jeg hatt en annen måtte det blitt en sånn!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:51   #92
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Jeg arvet min mors selvsydde bunad for 12-13 år siden, og har hatt utrolig mye glede av den. Jeg føler meg veldig staselig i den, og liker høytidsstemningen den bringer med seg. Ikke minst nå som ungene også har fått bunader.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:20   #93
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hodelin høres da veldig mye flottere ut!

Jeg synes hodelinet er det aller, aller flotteste på trønderbunaden, og jeg synes ikke det er det minste kjerringaktig. Som ElinM, synes jeg også at det virkelig en den tingen som hever trønderbunaden til en oppsiktsvekkende flott drakt.

Nei, det er heller litt noviseaktig, synes jeg.

Men fint er det, altså.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:59   #94
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Tror aldri jeg har sett noen med hodelin til bunaden jeg.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har grønn Trønderbunad. Jeg synes den er fin, men jeg har aldri hatt noe sterkt forhold til bunaden min liksom. Ulempen er at den er sydd ut og inn mange ganger, og den passer meg ikke lenger. Jeg må få sydd den inn, men likevel passer den ikke kroppen min synes jeg, hverken i lengden eller fasong.

Og så synes jeg det er dumt at det finnes kun blått cape Det er ikke fint på grønn bunad vel??

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Brodert sjal altså?

Bilde?

Jeg vurderer også å få sydd cape i samme stoff som stakken. Kanskje.
Og så har jeg litt lyst på hodeplagg, om jeg først skal bruke bunaden sånn egentlig

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er veeeldig mange røde og blå trønderbunader her, men ikke så mange grønne. Og det er litt ok synes jeg


I år så jeg mange grønne, så mange at jeg tror den er på vei "inn" igjen...
Jeg har stort sett omtrent vært alene om å ha den i mange år følte jeg...

Grønnfargen er jo kjempefin! -og kler meg veldig godt, glad mamma valgte den.

Så også veldig mange ungjenter som jeg regner med er nykonfirmanter med bunader, og lett blanding i de tre fargene. Tror det er in med bunad igjen.


Blå cape kommer jeg aldri til å eie, jeg så iallefall to i går som hadde cape i samme stoff som i stakken. Den var mye kortere enn den blå, og den var 1000 ganger finere til en grønn bunad ja.
Det skal jeg undersøke litt, for jeg må ha en til neste år...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:30   #95
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Tror aldri jeg har sett noen med hodelin til bunaden jeg.

Jeg så en hel del av dem i går. Jeg vil ikke strekke det så langt som til å si mange, men en del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:38   #96
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg så en hel del av dem i går. Jeg vil ikke strekke det så langt som til å si mange, men en del.

Jeg så flere hodelin i går enn jeg har sett tidligere.

Grønn bunad har det blitt langt flere av enn tidligere. En av grunnene til at jeg valgte grønn var nettopp at det var så få av dem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:38   #97
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Jeg elsker bunaden min, synest det er alt for få dager i året jeg får brukt den!

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:49   #98
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg elsker bunaden min. Jeg har festbunaden til Nordhordaland, denne (med litt andre variasjoner i forhold til broderi):


Mamma har brodert både forkle, skjorte, belte og brystduk. Det gjør at den betyr litt ekstra mye for meg.

Dette er Osterøybunaden fra Nordhordland. Festbunaden fra indre Nordhordland har ikke perlebroderier rundt borene og har oftes brodert brystduk og belte uten "hull".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:42   #99
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Jeg er veldig glad i bunaden min, både når jeg tar den på og når jeg får den av...

Før følte jeg med veeeeldig fin når jeg hadde den på, men det blir ikke like kjekt med ørten meter ullstoff rundt en ellers alt for stor kropp... Så jeg har ikke hatt lyst til å bruke den på mange år, husker ikke sist. Men nå kjenner jeg at det rykker i bunads-foten igjen

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:48   #100
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å, jeg ønsker meg sånn bunad

Det krever jo litt granskning og sånn, men hva med en rekonstruert bunad fra tidligere århundrer? Jeg har det, min er fra 1850!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no