Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 19:40   #21
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

*abonnere*

Har begynt å snuse litt på lavkarbo, men sliter litt med tanken på å ikke spise brød *avhengig*

Skytte er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 19:57   #22
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo- hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.

Oppskrift på lavkarbobrødet for de som måtte være interessert.

7 egg
1 boks cottage cheese eller rømme
100g kruskakli
100g sesamfrø
200g linfrø
1/2 ts salt
1/2 dl matolje

Blandes godt, helles i bakepapirkledd brødform og stekes i ca 1t og 15 min.
Om ønskelig kan linfrøene knuses.

Om du har i to ts fiberhusk så blir brødet mindre kompakt og mer likt vanlig brød.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 20:42   #23
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Middagsrester er nesten alltid lunsjen min. Og om det ikke er igjen noe så spiser jeg som regel omelett med ulikt smaksetting.

 
Gammel 21-09-09, 20:48   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: halvt beger Cottage Cheese, litt kanel på ...
Lunsj: kylling / grønnsaks wok
Ettermiddag: resten av cottage cheese beger
Middag: bakt laks og tomat med spinat / sopp

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 20:58   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg koker grøten på lettmelk - hele familien spiser grøt til frokost - og så tar jeg en liten porsjon av den i en skål, har på litt melk og putter i mikrobølgeovn til melken koker (for å få alt sammen skikkelig varmt) og rører inn CC. Hvis jeg skal lage bare til meg selv, lager jeg grøten rett i skålen i mikrobølgeovn før jeg har i CC. Rører i en neve valnøtter, og bruker et tykt lag kanel på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 21:07   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Middagsrester er nesten alltid lunsjen min. Og om det ikke er igjen noe så spiser jeg som regel omelett med ulikt smaksetting.

Min mann (som spiser ketolyse-ish, har gått ned 11 kg nå) spiser også alltid middagsrester til lunsj, eller salat de dagene vi ikke har rester igjen, eller har rester som ikke er gode oppvarmet eller kalde.

Når jeg steker kyllingfilet, koteletter og lignende, steker jeg alltid dobbelt opp og har liggende i kjøleskapet til lunsj, kvelds osv. Til frokost i helgene går det alltid i egg og bacon, og av og til lavkarbo-pannekaker (mannen min spiser ikke lavkarbo-erstatninger da).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 21:14   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det jeg synes var godt til frokost da jeg spiste lavkarbo var å knekke to egg, ha oppi en solid dæsj tabasco og litt pepper - riste i en shaker. Lage det som eggerøre, men med 4-5 oppdelte cherrytomater eller en hakket tomat. Spekeskinke ved siden av. Det hendte at jeg tok en skive honningmelon ved siden av, men det regner jeg med er fy-fy når det kommer til lavkarbo? Stekte ferske sjampinjonger er også godt som tilbehør.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 21:57   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg blir ikke mett av to egg jeg. Jeg spiser fire.

Blir du mett av to altså?

 
Gammel 21-09-09, 21:59   #29
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvor mye skal en spise egentlig?

Kvelds:
2 ss CC
2 ss skogsbær
1 ss mandler
litt kanel

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:01   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Blåbære - du skal spise til du er fornøyd. Ikke stappa, men fornøyd. Man skal ikke gå sulten fra bordet, men man må passe på å ikke sluke maten underveis sånn at man kjenner at man mettes mens man spiser.

 
Gammel 21-09-09, 22:02   #31
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Har vert mett i hele dag jeg.
Litt for mett etter lunsj, så det skal jeg passe på i morgen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:03   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg blir ikke mett av to egg jeg. Jeg spiser fire.

Blir du mett av to altså?

Ja! Synes det er mer enn nok, men så kjører jeg ikke så lang tid mellom frokost og lunsj da.

Problemet mitt når det gjelder lavkarbo er at jeg ikke orker å spise cottage cheese ren (må være blandet i grøt f.eks), at jeg ikke tåler egg så godt og at restemiddag sjelden frister til lunsj. Jeg tåler heller ikke mye fett.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:03   #33
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Finnes det noe sted på nett for å holde oversikt å regne ut karber?
:masete lavkarbo-jomfru:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 22:06   #34
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg blir møkka lei egg, så denne gangen skal jeg ikke overdrive eggspising.

Benzo er aktiv nå  
Gammel 21-09-09, 22:09   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Til frokost trenger jeg ikke så mye mat nei. Er jeg i ketose så kan jeg spise noen osteskiver rullet rundt paprika bare.

Men jeg liker mer mat til lunsj og middag, og da går det glatt med fire egg og masse grønnsaker.

 
Gammel 21-09-09, 23:02   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Skal vi se
Frokost: 1 0% yoghurt og en kopp kaffe
lunsj: omelett av 2 egg, litt bacon, og sopp
ettermiddagssnack: en neve krepsehaler
middag: kylling og grønnsaker
kvelds: jordbær og fløte

(lillegutt spiste forøvrig blomkål, et egg og banan til frokost - det var det han hadde lyst på på dietten sin Ellers hadde han samme lunsj som meg, på skolen, ett måltid til, og samme middag. Han fikk dog melon til kvelds.)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 23:05   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg lagde smoothie til kvelds, av noen ss kesam, noen frosne bær og to egg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 23:33   #38
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Smaker det veldig egg når det kun er noen ss kesam i?

Benzo er aktiv nå  
Gammel 21-09-09, 23:39   #39
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: eggesalat (2 kokte egg i små terninger, et par skiver kokt skinke i terninger, en dæsj majones, salt og pepper)
Mellommåltid: Oopsie-roll (egg og kremost-basert) med ost, skinke og litt løk og tacosaus.
Lunsj: Isbergsalat, paprika, agurk, kokt skinke, masse Kybos fetaost med chili og hvitløk.
Middag: Karbonade, løk, blomkålstuing, kokt brokkoli
Kvelds: Karbonade, blomkålstuing (sulten etter svømmetrening)

Jeg følger en slags modifisert ketolysekur.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 21-09-09, 23:39   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Smaker det veldig egg når det kun er noen ss kesam i?

Smaker ikke egg i det hele tatt, synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no