Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

LilleRosins kreative tråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 21:07   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LilleRosins kreative tråd

Jeg føler det er på tide å starte en ny tråd. Den første forklekjoleproblematikken er over, og jeg har også gått videre med andre sysaker. Litt strikkesaker blir det innimellom også. Det er nå et drøyt halvår siden jeg begynte å sy, og det er veldig veldig moro!

Jeg ble akutt lei av å sy forklekjoler, og bare MÅTTE over på et annet prosjekt. Tunikaene fra Elsebeth Gynthers legendariske sybok hadde jeg lenge hatt lyst til å prøve meg på, og startet fortrøstningsfullt. Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på da jeg valgte dette ultrakule Michael Miller - stoffet ervervet på Etsy. Eller - jeg vet jo hva jeg tenkte på. Jeg tenkte fiiiiiiiiint! Men for et nybegynnerprosjekt hadde det kanskje vært lurere å starte med noe mer unnværlig.



Uansett, jeg gikk fortrøstningsfullt i gang. Jeg hadde tenkt å droppe knyting, og heller ha knapp. Men da jeg kom så langt som til å skulle tenke på knapphullplassering, så.... eh.... var det jo bare et lag stoff. OK, da måtte jeg bruke knyting.

Problemet var bare, at jeg allerede hadde sydd sammen i sidene uten å lage åpning for snorer. Greit nok å sprette opp, men jeg hadde valgt den kjekke "kast-over-og-sy-sammen-i-ett"- sømmen. Veldig kjekk, men det blir ikke noe særlig sømmonn. Så når hull til snorer skulle lages, var det et sabla knot med å få kasta over kantene der.

Men men, det er jo heldigvis under ermene, og så å si usynlig. Og jeg synes den ble kjempefin!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08

Sist redigert av LilleRosin : 12-12-08 kl 13:30.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:14   #2
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Den ser kjempefin ut! Og utrolig morsomt stoff! :litt misunnelig:

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:21   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Den var råkul! Takket være deg har jeg endelig sikret meg et eksemplar av Boken.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:25   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så fiiin! Og herlig stoff.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:32   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Du er jo bare kjempeflink! *misunnelig*

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:34   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Den ble jo kjempefin jo.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:57   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Fy søren, du er flink! (Og dødsstilig stoff.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 22:06   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så utrolig kult stoff! Det ble veldig fint! Og den boka - jeg hadde voksenutgaven en gang for veldig lenge siden. Tøj du selv kan sy?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:33   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Så utrolig kult stoff! Det ble veldig fint! Og den boka - jeg hadde voksenutgaven en gang for veldig lenge siden. Tøj du selv kan sy?

Jepp, har lånt den på biblioteket. Noen modeller er litt zpezielle - tror ikke jeg skal quilte hel kjeledress til meg selv med det første - men de har noen fine grunnmønster på votter og tøfler.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 11:37   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Gosh så flink du er!

  Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 11:52   #11
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Kjempestilig! Den så jo proff ut

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 11:55   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jepp, har lånt den på biblioteket. Noen modeller er litt zpezielle - tror ikke jeg skal quilte hel kjeledress til meg selv med det første - men de har noen fine grunnmønster på votter og tøfler.

Ikke helquiltet kjeledress, altså?
Ser egentlig ikke for meg at det ville vært så mye der jeg kunne tenke meg å sy nå. Litt vel "fotform". Men barnetøy i den stilen har jo blitt veldig aktuelt igjen, og kan være veldig søtt i de riktige stoffene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 15:55   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Jeg fortsetter veien bort fra alle forklekjolene. Ikke for det - jeg kommer sikkert til å sy noen fler. De er jo så søte! Men man må jo utvide reportoaret og lære mer.

Dette kule kaninstoffet fra Åhlens ble brukt til en tunika. Jeg knotet litt med splitten, men har nå lært hvordan det skal gjøres. Det ble også litt knappeknot, men nå har jeg lært det også (tror jeg).

Jeg ble fornøyd, men mottakeren var ikke helt sikker på de kaninene. De var litt for ulik biler.


__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:57   #14
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så fin den ble! Jeg har en drøm om at jeg skal få til noe annet enn kjoler etterhvert, men det er nok en stund til.

tess1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:10   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så fine klær! Og det første stoffet var selvsagt überkult

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:22   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Så utrolig flink du har blitt! Kjempefine klær.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:27   #17
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Wow, så flink du er! Likte stoffet i første innlegg kjempegodt.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:33   #18
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Kjempefine!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:30   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Den ser kjempefin ut! Og utrolig morsomt stoff! :litt misunnelig:

http://www.etsy.com/view_listing.php...ng_id=18124869


__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:39   #20
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lillerosin sin kreative tråd

De var knallfine! Du har jaggu blitt flink!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no