Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Monsterbukse

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 15:51   #1
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Monsterbukse

Noen her som har strikket det?
Jeg så bilde av en i dag, og skjønte fort at dette var noe jeg har gått glipp av.
Fy så kul.
Så nå har jeg handlet garn, og fortsatt ikke helt funnet ut om jeg skal strikke inn mønster eller brodere på. Eller i det hele tatt hvordan jeg skal gjøre det.
Finner vel ut av det underveis.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 15:54   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monsterbukse

Du skal STRIKKE mønsteret. Dette ligger i ventehaugen min.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:00   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Etter litt googling fant jeg oppskrift.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:02   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monsterbukse

Jupp. Den ligger ute ja.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:03   #5
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monsterbukse

Mauds har den. MEN... pass på. Jeg tror den oppskriften viser nedovermunn.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:19   #6
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Etter litt googling fant jeg oppskrift.

Deler du?

Har nettopp satt mamma i gang med å strikke crankypants med kun bilder til hjelp. Ser ut til at det går bra, emn vet at hun hadde satt stor pris på et mønster å støtte seg på.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:21   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Jeg har strikket en.

Mauds oppskriften gir nedovermunn hvis du starter ovenfra. Jeg startet nedenfra, så jeg tenkte det skulle gå, men det ble ikke riktig da heller, så jeg improviserte. Startet med 10 på hver side av midtmasken, og økte med 5 for hver gang til jeg nådde sidene. På oversiden tok jeg 10 færre for hver gang, så munnen buer litt oppover også.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 16:36   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Smilebukse
Str 1,5 år.
Dobbel 4 tråds Opal i rød og grønn + en rest
hvitt og svart til munn og øyne. 1 nøste av
hver.
Legg opp 126 m på pinne nr 3,5.
Strikk 2 r og 2 vr, 6 omg. Lag hullrad ved å
strikke * 2 r, fell 2 vr, ta 1 kast, strikk 2 r*.
Strikke 6 omg rett og vrang.
Gå over til glattstrikk og strikk 10 cm. Del
arbeidet i 2. Sett et merke midt bak, for nå
skal buksen strikkes høyere bak.
Begynn midt bak med rødt garn.
Strikk helt ut til hvert sidemerke, og strikk så 5 m
mindre for hver gang du snur.
Når du har 20 m igjen, strikker du frem og tilbake
en gang, så 1 m.
Gå over til grønt garn over alle maskene til du
har strikket 7 cm. Øk 1 m på hver side av
midtmaskene, hver andre omg, 4 ganger.
Del arbeidet og strikk hvert ben for seg. Fell 2
m på innsiden av benet hver 4 omg i alt 4 ganger.
Strikk 5 cm grønt
Strikk 7 omg rødt
Strikk 7 omg grønt
Til i alt 5 røde striper. Siste grønne stripe strikkes i perlestrikk: 1 rett, 1 vrang, på
andre omg 1 vrang og 1 rett.
Broder på tenner og øyne i maskesting.
Fell av og sett i strikk i livet.

Her tror jeg munnen skal bli rikitg vei.
Jeg prøver meg med litt tykkere garn og tykkere pinner så får jeg se hvordan det blir.
Har kjøpt Freestyle garn så det blir pinne nr 5 og litt færre masker, men jeg håper og tror det skal gå greit.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 17:28   #9
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse

Takk, Nini! Nå blir mamma glad

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 19:25   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Åja, de er så lekre de buksene!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:04   #11
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Monsterbukse

Så tøffe. Den som kunne strikket noe sånt

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:05   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monsterbukse

Nå må jeg skynde meg å strikke ferdig den hvite, kjedelige (men pen under kjolene) ullbuksen som jeg holder på med. Kjedelig med langbente barn ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 21:26   #13
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Monsterbukse

Jeg tror jeg må avslutte prinsippet mitt om å gjøre ferdig snørr-og-førti UFOer før jeg får begynne på noe nytt. Den der var bare genialt morsom!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:32   #14
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse

Ååååå!!
Den var fiiiiin!!
Jeg skulle sånn ønske jeg kunne strikke...
Har allerede en bestilling inne hos svigermor, så det får bli med drømmen..

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 22:58   #15
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Da er jeg godt igang her. Både med strikking og mekking av eget mønster.
Jeg bruker det over her som mal, men lager mitt eget i og med at jeg strikker større størrelse og bruker tykkere garn og pinner.
En stk. vrangbord ferdig.
*oppheng*

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:08   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Så morsom! Jeg ble helt blid og glad av å se den.

Finnes det ikke oppskrift for større barn da?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:28   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Takk, Nini! Nå blir mamma glad

Du får si ifra hvis den ikke blir så bra (feks alt for stor og romslig og kanskje litt kort i beina), slik at hun må strikke en ny og finere til Vesla... *plystre*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:43   #18
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.312
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Du får si ifra hvis den ikke blir så bra (feks alt for stor og romslig og kanskje litt kort i beina), slik at hun må strikke en ny og finere til Vesla... *plystre*

He he... you wish!

Skal heller vurdere om Junior kan få arve. Skjønt den første er det vel kanskje ikke så om å gjøre å arve. Den er i rosa, oransje, lilla og grønt. Mye rosa

Har imidlertid varslet henne om at jeg kan være salgskanal hvis hun får dilla på å strikke disse. I så fall står du øverst på lista.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 23:50   #19
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så morsom! Jeg ble helt blid og glad av å se den.

Finnes det ikke oppskrift for større barn da?

Virker som det bare er en oppskrift ute og går.
Men det er ikke noe problem å lage en. Jeg lager nå i str 4/5 år ca. Og jeg gir meg ikke før den er perfekt.
Har tittet og tittet på bildet, og den buksa er strikket med tykkere garn enn oppskriften over her. Jeg prøver så langt det går å få min så lik den på bildet. Synes det er tøft med litt store masker, blir litt røffere og ikke minst mykere, og så puster ulla skikkelig.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 07:43   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monsterbukse

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så morsom! Jeg ble helt blid og glad av å se den.

Finnes det ikke oppskrift for større barn da?

Det er ikke vanskelig - du bruker bare en hvilken som helst ullbukseoppskrift, og strikker forhøyningen bak litt lenger ned på rumpa og i en kontrastfarge. Hvis oppskriftens forhøyning er for liten, lager du den bare litt større.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no