Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Kjære Divine

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-06, 20:20   #21
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg konfrontert med min venninne Sursnipa og forklart henne flg:

Man sier ikke fitte, med mindre man er overamazing kåt. Man sier forøvrig ikke kåt om man ikke er kåt heller. Dere må imidlertid ikke tro at jeg er kåt nå, bare fordi jeg skriver kåt, selv om det innebærer en liten selvmotsigelse.
Videre har jeg lært henne at menn ikke vet hva blomsten er, og at barne-tv faktisk handler om underliv av og til.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 19:07   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg plutelig veldig klar over hva jeg kan få meg selv til å si og hva jeg kan finne på å skrive.

Fiffi Forglemmegei går på dvd her akkurat nå. Ble litt surrealistisk.

Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-06, 19:43   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

.

Jeg refererer til FORSKNING:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=60004

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 05:20   #24
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

.

Jeg refererer til FORSKNING:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=60004

Bedreviter...

Ellers noterer jeg flittig alle de nye ordene jeg har lært i dag. :kunnskapshungrig:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 15:56   #25
Mimmi
Nybegynner
 
Mimmi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11
Mimmi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Fiffi og blomsterbarna, Fiffi forglemmegei, Fiffi gjør klar for nok en daaaag

*lalalala*

Så faktisk på Fiffi på weben sammen med minsten min i dag!
Men det var den ordentlige Fiffi altså, er måte på hva en skal vise barna!!

__________________
Hilsen Mimmi
Mimmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:16   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er galt med gode gamle "tissen"?

Det enkle er ofte det beste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:32   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hva er galt med gode gamle "tissen"?

Det som er "galt" med "tissen" (for jenter) er at det egentlig er ganske misvisende, i alle fall hvis det egentlig er kjønnsorganene det er snakk om. Det er ikke fjernt å kalle penis for "tissen", siden det er ett håndfast ( ) organ som jo ganske riktig brukes til å tisse med. Når det gjelder småbarn er det i og for seg greit å bruke "tissen" om underlivet til jenter, synes jeg, siden det er innarbeidet og det er samme ord som for gutter, enkelt og greit. (Så får man heller ta med en ekstra forklaring når man skal forklare sex og babyer og slikt.) Men til ungdommer og voksne er "tissen" smålatterlig brukt om gutter/menn og direkte tåpelig om jenter/damer. Synes jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:36   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ahhh... Forklaring godtatt. Dog har jeg alltid blitt smått fornærmet når mannlige bøllefrø har sagt at "jenter hakke tiss".

For atte det HAR jeg, så!

Nå var det altså i forhold til barn jeg tenkte opprinnelig. Blir frastøtt av foreldre til nyfødte babyjenter som kaller kjønnsorganet for f-ordet.

:like snerpete som Kirsebæret:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:50   #29
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men til ungdommer og voksne er "tissen" smålatterlig brukt om gutter/menn og direkte tåpelig om jenter/damer. Synes jeg.

Næh. Hvem har bestemt det? DU, der du sitter på din høye hesst og er blærette?

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 16:52   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min lille familie heter det tissen om alt og alle. Dette er faktisk så innarbeidet at da min mann her en kveld kalte meg for "søtisen", svarte jeg sjarmerende nok med å kalle han for "penisen".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:00   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Næh. Hvem har bestemt det? DU, der du sitter på din høye hesst og er blærette?

Bedreviter, om jeg må be. Nek.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:02   #32
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bedreviter, om jeg må be. Nek.

Perkfete fjols.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:08   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Perkfete fjols.

Dårlig mor! Dårlig mor!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:44   #34
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Altså,her er det noen begreper som må oppklares tydeligvis.
Er dere klar over hva fitte faktisk betyr??

Det betyr faktisk noe så vakkert som VÅT ENG.

Det hadde dere ikke trodd nei, og da blir jo strengt tatt ordet rent poetisk istedetfor et skjellsord som de fleste anser det som.
Problemet er jo at det er en meget begrenset del av den norske befolkningen som er klar over dette, så da hjelper det så lite.

Ellers så syntes jeg at RUSKESARA tidligere var et veldig godt kallenavn for jenters underliv, helt til jeg leste bøkene om Ludde. Da sluttet jeg med det...
Synd egentlig, for det var en liten barmehagejente som lærte meg å bruke det i utgangspunktet.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:49   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hjelper ikke for meg at det betyr "våt eng". Tror neppe det er det pøbelbarna mener når de roper det etter hverandre.

I denne sammenhengen er det den vanligste oppfatningen som betyr mest for meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 17:50   #36
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Fitte

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 18:55   #37
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Mannen og jeg har navn på dem og vi ler oss skakk hver gang vi hører et av navnene. Det hele begynte som en spøk da vi akkurat hadde blitt sammen og jeg må få poengtere at vi ikke bruker navnene pr.i dag

Forøvrig synes jeg ikke f-ordet passer noen gang :litt prippen:

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 22:37   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Blir frastøtt av foreldre til nyfødte babyjenter som kaller kjønnsorganet for f-ordet.

Finnes det folk som gjør det? Som sier at babyen har f-ordet?? dobbelt-

:må ha luktesalt nå:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-06, 22:59   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Finnes det folk som gjør det? Som sier at babyen har f-ordet?? dobbelt-

:må ha luktesalt nå:

Signerer!

Mannen og jeg har også navn på våre deler - ganske vittig og det fører til mange interne latterkuler. (når jeg f.eks må håndhilse på en mann som heter Birger)

Fitte = Våt eng

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 11:53   #40
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.833
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Synes det er greit når ungene spør. Gutter har guttetiss og pung, mens jenter har jentetiss og babyhull.

Det blir litt værre for egen del. Jentetissen blir litt rart. Og blomsten, knuppen, rosen og lignende blir litt for Taubesk for meg. Da blir jeg gående og synge på Flickan i Havana i lange tider etterpå. F-ordet, k-ordet og diverse dyrenavn er serdeles uaktuelt. Det høres vulgært ut. Jeg ender stort sett opp med å bruke vage betegnelser som nedentil eller der nede, med passende rødming ved siden av. Eller at jeg bruker lærebokbetegnelsene, med streng mine og smale pripne lepper.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, tissen

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no