Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vixen 2018

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-19, 10:04   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns vel både Caroline Berg Eriksen og Funkygine er fæle til å eksponere barna sine. Og alt styret med at bloggere ikke klarer å merke postene sine som reklame når de får tusenvis av kroner for å fremme produkter gjør meg også irritert.

Enig. Eg har framleis ikkje forstått kvifor Funky slepp unna kritikken om barneeksponering når CBE stadig får i massevis. Eg følger dei begge to og Funky går CBE ein høg gang i å eksponere i sårbare situasjonar og ikkje minst uten klær.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 10:22   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg syns Herman Flesvig er gøyal. Og Vegard Harm i små doser. De andre har jeg ikke noe forhold til egentlig, selvom jeg vet hvem Funkygine, Mads Hansen og Fotballfrue er.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 10:23   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Det jeg syns er så merkelig, er hvilke bloggere (sorry, NEKTER å kalle dem influensere, selv om flere av dem har andre kanaler de bruker mer enn blogg) som er poppis i Norge. Om man bare går over grensa til Sverige så er flere av de mest suksessfulle bloggerne bedre utdannet, og med enormt mye høyere kulturell kapital, de går på teater, leser bøker, jobber i bokbransjen som forfattere og oversettere, de er interessert i verden, historie og er ikke redde for å ha politiske standpunkt.

Her virrer toppbloggere rundt og sier at det er så vanskelig å si noe om overforbruk når de promoterer et klesmerke i neste runde. Eh, ja. Det var dette med å ta et standpunkt, da. De reiser til Dubai og snakker om å kjempe kamper (De er føkkings BLOGGERE! Ikke krigere! Og de kjemper ikke for noe som helst annet enn sin egen påståtte rett til luksusiv!), gir ut dårlige bøker om hvor triste de er, lyver om rumpeoperasjoner og er rett og har rett og slett lite peil på verden. Hvorfor er det slik?

HELDIGVIS begynner det å komme noen andre stemmer, jeg mener f.eks. at Vegard Harm er en av dem, men vi trenger mer farge, mer alderspenn og ikke minst; mer intelligens, erfaring og dybde.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-01-19 kl 10:30.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 10:30   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vixen 2018

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det jeg syns er så merkelig, er hvilke bloggere (sorry, NEKTER å kalle dem influensere, selv om flere av dem har andre kanaler de bruker mer enn blogg) som er poppis i Norge. Om man bare går over grensa til Sverige så er flere av de mest suksessfulle bloggerne bedre utdannet, og med enormt mye høyere kulturell kapital, de går på teater, leser bøker, jobber i bokbransjen som forfattere og oversettere, de er interessert i verden, historie og er ikke redde for å ha politiske standpunkt.

Her virrer toppbloggere rundt og sier at det er så vanskelig å si noe om overforbruk når de promoterer et klesmerke i neste runde. Eh, ja. Det var dette med å ta et standpunkt, da. De reiser til Dubai og snakker om å kjempe kamper (De er føkkings BLOGGERE! Ikke krigere! Og de kjemper ikke for noe som helst annet enn sin egen påståtte rett til luksusiv!), gir ut dårlige bøker om hvor triste de er, lyver om rumpeoperasjoner og er rett og har rett og slett lite peil på verden. Hvorfor er det slik?

HELDIGVIS begynner det å komme noen andre stemmer, jeg mener f.eks. at Vegard Harm er en av dem, men vi trenger mer farge, mer alderspenn og ikke minst; mer intelligens.


Enig. Jeg savner gamle Sonitus som samlet bloggere med et intelligent blikk på de store og små ting. Haustljos, hjorten og hva de nå het. Hvor har det blitt av disse stemmen i dag?

Hadde du giddet å linke til noen gode svenske blogger? Hvor går dere når FP er rundet og dere vil henge på nett?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 10:43   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvor går dere når FP er rundet og dere vil henge på nett?

Aftenposten.no

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 10:46   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hadde du giddet å linke til noen gode svenske blogger? Hvor går dere når FP er rundet og dere vil henge på nett?

Jeg leser bloggene til Elsa Billgren, Sandra Beijer (hun har bl.a. oversatt Skam) og Kakan, og følger dem også på insta. Bare ta en titt på blogglista til Elle Sverige, temmelig mye mer diversitet enn på de norske bloggene. På blogglista til Elle Norge er fire blonde damer.

Ellers titter jeg mye innom amerikansk mote- og trendstoff, oftest med untgangspunkt i New York Times.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 11:11   #27
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg tror vel denne type bloggere er på vei til å dø ut. Den yngre generasjonen er på youtube og instagram. Uten at de som er på topp der nødvendigvis er noe bedre. For min del følger jeg vel egentlig kun noen få matbloggere som jeg syns har høy kvalitet på oppskriftene sine.

For noen måneder siden havnet jeg inn på noen youtubevideoer som omhandlet markedsføring og blogging/vlogging/instagram og hvordan ting fungerer. Og det er helt utrolig hva som foregår bak kulissene som vi ikke får vite om. Blant annet er det mange selskaper som sender ut produkter til influencere før de blir lansert på markedet, for da kan de lage innhold om disse produktene i forkant. Men dersom man er ærlig og kanskje ikke gir alt strålende omtale, så kan man fort bli kuttet fra listene om hvem som får produkter. Og da får man ikke laget innholdet før produktet er lansert i butikken og det er 10 andre som allerede har lagt ut en video eller bloggpost. Det er også produsenter som betaler for dårlig omtale av produkter fra en konkurrent. Og generelt store summer involvert i å vise frem og markedsføre produkter. For mens vi nå er nokså immune mot tradisjonell reklame, så kan produsentene få solgt utrolig mye mer dersom de finner den rette influenceren til å vise frem deres produkt og si noe positivt om dem. For da føler følgerne at de kjenner denne personen og stoler på dem, at dette ikke er reklame og at de har lyst til å bli som denne personen. Men dersom man ser litt tilbake på instabildene eller youtubevideone, så ser man jo at de var tynne og hadde langt hår lenge før detox-te og langt hår-kapsler. Dette er faktisk noe jeg har begynt å prate med ungene mine om, for å gjøre dem oppmerksom på at det faktisk er reklame.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 11:30   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg leser ingen blogger eller gidder å åpne Snapene deres på den siden der man får forslag om slikt, men jeg følger noen av de på Insta.
Jeg synes Vegard Harm er morsom i de små dosene der, det samme er herman Flesvig. Mads Hansen har noen poenger, men han treffer ikke alltid.

En som ikke er på listen her i år er "Superpapsen". En del eldre enn de fleste bloggere, tror jeg. Han tok et standpunkt i fjor om å slutte å blogge pga hensyn til barna. Thelma, Ellie og Frans slulle slippe å lese mer om seg selv. Men samtidig følger jeg ham på Insta. Han blogger ikke, men legger likevel ut massevis av bilder av barna sine, bla. i badekar. Nesten ikke av skolejenta lengre, men de to yngste er massivt eksponert. Da er poenger litt borte. Jeg tipper Instagramkontoen har flere følgere enn bloggen hadde.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 12:12   #29
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg ser og hører at mange ikke vet hvem kjente blogger er. jeg leser selv ingen blogger, men vet hvem en god del er. herlighet, de retter jo driften inn mot mine barns kommende år, så det er jo lurt å holde seg litt oppdatert, for slik å hjelpe egne barn å reflektere.

(samme mht spill, kjenner flere som legger skyhøyt fokus i å kjøre barn på cup hit og dit pga viktig, men spør du de om spilling på nett så har de ikke peiling, verken på oppførsel, hvilke spill eller med hvem. Lurt å kunne ha flere tanker i hodet på en gang, selv om man selv ikke har det som hovedinteresse)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 12:57   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Haha, jeg aner ikke hvilke influensere/bloggere mine unger kan komme til å fatte interesse for i framtiden (de er kanskje ikke etablert enda), og nekter å oppdatere meg på alle bare sånn i tilfelle. Da ser jeg heller på hva de faktisk er opptatt av, og tar det derfra. Dumt hvis jeg skulle bruke energi på å irritere meg over helt feil blogger eller youtuber.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-19 kl 13:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 13:27   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg leser ingen blogger fast, men jeg følger med i andre sosiale medier, mest aktiv er jeg på instagram og der støter jeg stadig bort i mennesker som har en stemme, når stemmen har blitt høy nok, får de gjerne "stemplet" influencer. Mange av disse stemmene formidler heldigvis mer enn sminke, botox og kosmetiske operasjoner. Dette har blitt en industri som har kommet og jeg tror den har kommet for å bli. Nå har jeg kanskje større barn/ungdom en flere her, men ja, som Pelle skriver, de har en innvirkning på mine barn, samtidig som jeg har funnet mange jeg selv syntes er bra.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-01-19 kl 14:11.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 13:55   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg kjenner til de fleste navnene, helt uten å lese blogg eller følge dem på noen sosiale medier. Man leser jo aviser og scroller gjennom newsfeed liksom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 14:49   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Nettopp, Maverick.

Jeg har ikke sett en eneste episode av Vegard vs Funkygine, men har fått med meg at det er en greie likevel.
Jeg ser heller aldri på VGTV Panelet eller Spårten, men vet om folka pga input fra overskrifter i media.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 15:26   #34
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg leser mange aviser, og oppholder meg altfor mye på nett.
Likevel er det veldig mange av navna på den lista jeg aldri har hørt om.
Noen navn har jeg hørt, men aner ikke hva de står for.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 16:01   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Mitt problem er kanskje at jeg fester meg så dårlig ved navn. Så det kan være mange av disse jeg har lest noe av, eller sett på TV eller omtalt i avisene, uten at jeg husker det. Men disse kan jeg med hånda på hjertet si at jeg aldri har hørt om, og ikke ville ant hva drev med eller skrev/ytret seg om selv om jeg fikk en million:

Anniken Jørgensen
Tim Kristian
Mina Jacobsen
Herman Flesvig
Halvor Bakke
Ida Gran Jansen
Camilla Pihl
Mads Hansen (mulig jeg hadde koblet dette navnet til en idrett, men uvisst hvilken)
Emma Ellingsen

Disse har jeg hørt om:
Jørgine Massa Vasstrand - og jeg vet til og med at hun driver med trening, og jeg vet hvordan hun ser ut, og at hun reklamerer for noe ulltøy - Devold?

Vegard Harm - han vet jeg er en homofil youtuber, og jeg vet hvordan han ser ut. Jeg har ikke sett noen av videoene, men jeg har sett han på diverse talkshow på TV, og har fått med meg at han har trent med hun over.

Ida Fladen - tror jeg har lest noe hun har skrevet, eller noe som har vært skrevet om henne, men jeg husker ikke hva.

Caroline Berg Eriksen - hun har jeg jo hørt om da, hun har tross alt vært med en stund. Litt usikker på hva hun egentlig blogger om, siden jeg ikke følger bloggen, men etter det jeg har fått med meg i media tror jeg det er livet generelt, mye mote, interiør, sunn mat, pene barn, at hun viste fram en veldreid kropp rett etter fødsel, og at hun bruker veldig mye tid, penger og energi på å pynte til jul (tror i alle fall det var henne, så en overskrift her en gang i desember). Hvilken fotballspiller hun er fruen til vet jeg ikke da, men fikk med meg ett eller annet om at han hadde skrevet noe i kommentarfeltet hennes, og latt som om det var noen andre? Eller var det hun Mammatilmichelle? (som jeg også har hørt om men som tydeligvis ikke fikk noen utmerkelser), jeg blander de to. Det har vært noen diskusjoner i alle fall, om juksing med litt av hvert. Noe med markedsføring, noe med bilderetusjering, noe med falske kommentarer og diverse, noe med alkoholreklame ...? men litt usikker på hvilken sak som gjaldt hvilken blogger, jeg har ikke funnet det interessant nok til å sette meg ordentlig inn i hva det var.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-01-19 kl 16:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 18:08   #36
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vixen 2018

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Haha, jeg aner ikke hvilke influensere/bloggere mine unger kan komme til å fatte interesse for i framtiden (de er kanskje ikke etablert enda), og nekter å oppdatere meg på alle bare sånn i tilfelle. Da ser jeg heller på hva de faktisk er opptatt av, og tar det derfra. Dumt hvis jeg skulle bruke energi på å irritere meg over helt feil blogger eller youtuber.

Herlighet, jeg skrev hverken at man måtte oppdatere seg på alle eller vite hva barn gjør om tre år. Men å forstå bittelitt av hvordan some fungerer er ikke dumt. Selv om flere jeg kjenner later til å himle litt over at jeg vet hvem en rekke influensere er. Når de da selv har tenåringer himler jeg litt inni meg tilbake over at de ikke gidder å følge litt med på markedsføring rettet mot den gruppen. Jeg leser som sagt ingen blogger, men vet godt hvem en rekke av de på listen er. Det holder å lese en og annen sak i vg og Dagbladet.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 19:32   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg føler ikke at jeg må ha kontroll på x antall influensere for å vite hvordan some fungerer altså. Det holder at jeg oppdaterer meg noenlunde på dem ungene er interessert i. Men jeg himler jo ikke over de som vet hvem disse folka er da. De er jo veldig kjente, men siden verken jeg eller ungene er spesielt interessert i matlaging, beauty, interiør, mote, fitness eller livsstil, så er ikke kanalene til akkurat disse influenserne særlig interessante, ergo har jeg ikke hørt om dem. At folk som har matlaging som hobby følger matblogger er jo ingenting å himle over, det er ganske naturlig. Men når det gjelder det som påvirker ungene så er det viktigere for meg å vite hvilke spill de spiller, hvordan tonen er mellom ungdommene på snap, hvilke youtubere de følger (de er ikke på denne lista), og hvilke serier de ser på netflix.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 20:26   #38
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vixen 2018

Fotballfrue (CBE) har jeg fulgt fra starten av. Hun er like gammel som storesøs og de giftet seg samtidig. Finner mye inspirasjon på den bloggen, og eneste bloggen jeg leser fast. Har brukt og bruker oppskriftene hennes og ikke minst treningsprogrammene.
Ellers så hopper jeg og er ikke så trofast mot noen.
Jeg ser Bloggerene sammen med Lillesøs så jeg har fått med meg at de fleste populære blogger pr i dag er med deltakere fra PH. Jeg kjenner ikke så mye navna igjen, og synes det er mye vas, men jeg som er 50 er nok ikke i målgruppen til dagens realitydeltakere. Men kjenner jeg klarer ikke å engasjere meg i om vixenvinnerene er fortent eller ikke. Synes de fleste er ganske like egentlig, opptatt av kropp,hår,merkeklær og sminke, det samme som seerene sannsynligvis er....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 21:14   #39
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg er opptatt av bransjen fordi den har vært helt cowboy så lenge. Mye snusk, mye juks, i starten av det mye brudd på regnskaps- og skattelovgivning - fortsatt er det mye brudd på markedsføringslovgivningen og etterhvert som flere av dem har fått barn, alt for mye eksponering av små barn til titusener av ukjente folk.

De er store medieaktører. Ulike some-aktører tar reklamespots fra tradisjonelle medier og de er en del av mediehverdagen til en hel generasjon. Så jeg tenker det er greit å følge litt med på både hvem de er, hva de gjør og hvordan de gjør det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-19, 21:27   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.461
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vixen 2018

Jeg vet heller ikke hvem disse er, og jeg har nok en egen evne til å ikke lagre informasjon jeg ikke finner interessant. Det betyr ikke at jeg ikke aner hvordan SoMe fungerer, eller at jeg ikke føleger med på hva ungen min er interessert i. Jeg vet om en god del youtubere pga. ungenes spillinteresse, feks.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no