Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Meny nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-18, 19:19   #41
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Nextlife: jeg er ekstremt nysgjerrig på den kremete salaten din! Det jeg ikke liker med waldorfsalat er nemlig mayo, selleri og valnøtter.
Kan du dele oppskrift?

Jeg og oppskrifter. Men ca. som dette

1 kurv blå steinfrie druer delt i 2
2-3 Knallrøde juleepler delt i terninger, jeg liker å ha skallet på
En liten skalk finsnittet hodekål (denne kan fint droppes, ungene ser helst at den ikke er med)
1 boks hermetisk ananas (pære, mandarin eller fersken kan fint brukes)
Litt pepper og noen dråper sitronsaft.
1 pk. Kremfløte piskes luftig og myk.
Blandes godt, litt usikker på kremmengden her, så lurt å ikke blande alt i med en gang.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 19:25   #42
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Sannsynligvis linsesuppe.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 19:43   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.450
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Her blir det pizza. Vipper mellom å lage selv eller kjøpe 10 ferdige.

Jeg er blitt nedstemt. Det blir tacobord og rakfisk

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 19:46   #44
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kalkun med rotmos og rosenkål. Panna cotta med lime og jordbærcoulis til dessert. Dessert nr 2 blir pepperkaker med blåmuggost og portvin.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 21:25   #45
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg og oppskrifter. Men ca. som dette

1 kurv blå steinfrie druer delt i 2
2-3 Knallrøde juleepler delt i terninger, jeg liker å ha skallet på
En liten skalk finsnittet hodekål (denne kan fint droppes, ungene ser helst at den ikke er med)
1 boks hermetisk ananas (pære, mandarin eller fersken kan fint brukes)
Litt pepper og noen dråper sitronsaft.
1 pk. Kremfløte piskes luftig og myk.
Blandes godt, litt usikker på kremmengden her, så lurt å ikke blande alt i med en gang.

Jeg gjør akkurat sånn, men med litt lettrømme i tillegg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 21:58   #46
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg og oppskrifter. Men ca. som dette

1 kurv blå steinfrie druer delt i 2
2-3 Knallrøde juleepler delt i terninger, jeg liker å ha skallet på
En liten skalk finsnittet hodekål (denne kan fint droppes, ungene ser helst at den ikke er med)
1 boks hermetisk ananas (pære, mandarin eller fersken kan fint brukes)
Litt pepper og noen dråper sitronsaft.
1 pk. Kremfløte piskes luftig og myk.
Blandes godt, litt usikker på kremmengden her, så lurt å ikke blande alt i med en gang.

Åh, denne vil jeg definitivt teste ut! Jeg ser at alle fire her ville elsket denne. Tusen takk!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 22:58   #47
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Åh, denne vil jeg definitivt teste ut! Jeg ser at alle fire her ville elsket denne. Tusen takk!

Så bra! Bare hyggelig.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 23:07   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg og oppskrifter. Men ca. som dette

1 kurv blå steinfrie druer delt i 2
2-3 Knallrøde juleepler delt i terninger, jeg liker å ha skallet på
En liten skalk finsnittet hodekål (denne kan fint droppes, ungene ser helst at den ikke er med)
1 boks hermetisk ananas (pære, mandarin eller fersken kan fint brukes)
Litt pepper og noen dråper sitronsaft.
1 pk. Kremfløte piskes luftig og myk.
Blandes godt, litt usikker på kremmengden her, så lurt å ikke blande alt i med en gang.

Den hørtes innmari mye bedre ut enn alle andre varianter jeg har vært borti av waldorf og "waldorf"

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-18, 23:10   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi skal ha hummer (naturell, med majones og sitron og loff) og champagne, og så skal vi ha is og sjokoladefondant til dessert. Ingen er helt i toppform her hjemme, men hummeren er bestilt forlengst og sjokoladefondantrøren står allerede i kjøleskapet fra siste familiemiddag, så det blir ikke så mye jobb å lage i stand. Det er bare oss tre også, så vi trenger ikke å tenke så mye på å rydde eller fikse på forhånd heller.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 01:44   #50
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Pinnekjøtt, siden bursdagsbarnet heldigvis har begynt å like det. Har glemt dessert da, så det må vi finne ut av i morgen.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 01:53   #51
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kalkun med rotmos, nydelig saus, rosenkål med bacon, hjemmelaget rødkål, og antakelig brownies/Sarah Bernhard/kransekake med is til dessert. Kakerestefest.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:00   #52
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kamskjell med røkt blomkålpuré (fikk røykpistol til jul, får endelig testa den )
Biff med ansjossaus, hasselbackpoteter og aspargesbønner.
Sitrussalat med pepperkakekrem.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:08   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kalkunbryst, stekt i hvitvin, med potetstappe, søtpotetmos og ovnsbakte grønnsaker. Grønnsakskarbonader til de som ikke spiser kjøtt.

Sjokolademousse og hjemmelaget marengs til dessert.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:09   #54
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Kalkunfilet med rotgrønnsaker og poteter, tilbehøret etter diverse Jamie-oppskrifter og kalkunen og sausen etter ei oppskrift mannen fant. Jeg veit ikke, jeg mekker tilbehør og spiser ellers det jeg får. Desserten blir crème brûlée, den koser seg i ovnen nå. Vi gikk for velutprøvd nyttårsmat, siden vi plutselig får gjester. Dumt å eksperimentere for mye da.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:13   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Sashimi, reinsdyrfilet og sjokolademousse. Det blir nok stas.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:42   #56
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Bruchetta med tomatsalat til forrett, okse indrefilet til hovedrett og pavlova med bær til dessert. Brownies og is til kaffen. For første gang skal vi til venner og feire nyttårsaften, vi har alltid hatt fest her hjemme så dette blir ny opplevelse- jeg skal kun lage forrett og dessert i år

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-18, 15:46   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Jeg snek litt i boden til mamma og pappa når jeg var der tidligere i dag g tror det blir røkt svinekam ti middag. Og tror karamellpudding til dessert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 12:48   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi var 9 voksne og 5 barn, og lekte oss skikkelig med maten i går. Til de voksne, barna fikk burger.

Til forrett var det salat med bakte rødbeter, karamelliserte valnøtter og snøfriskrem, utrolig godt. Til hovedrett var det indrefilet som hadde ligget i røkt melk over natten og blitt kalv ( ), rullet i selvlaget krydderaske og sous videt. Det var supervellykket, heldigvis!

Så var det ost og pepperkaker, og crumble pai og is til dessert. Yummie!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 17:10   #59
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg og oppskrifter. Men ca. som dette

1 kurv blå steinfrie druer delt i 2
2-3 Knallrøde juleepler delt i terninger, jeg liker å ha skallet på
En liten skalk finsnittet hodekål (denne kan fint droppes, ungene ser helst at den ikke er med)
1 boks hermetisk ananas (pære, mandarin eller fersken kan fint brukes)
Litt pepper og noen dråper sitronsaft.
1 pk. Kremfløte piskes luftig og myk.
Blandes godt, litt usikker på kremmengden her, så lurt å ikke blande alt i med en gang.

Jwg endte opp med noe slik, men med majones. Kunne droppet den eller byttet ut med rømme.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-01-19, 18:03   #60
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Meny nyttårsaften

Vi hadde and, hjemmelaget rødkål, løkstuing, potetmos og en knallgod saus til. Til dessert hadde vi panna cotta med jordbærsaus.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no