Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Ballkjole" til 12-åring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-18, 13:19   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

"Ballkjole" til 12-åring

Det skal være skoleball om noen måneder, og jeg tar gjerne imot tips til kjoletyper som kan passe til min 12-åring. Hva slags kjoler har deres døtre brukt i liknende sammenhenger? Jeg var vakt på denne festen i fjor, og det er heldigvis ikke dyre, fotside ballkjoler det går i, men knelange kjoler med litt tyll, glitter og stas. Vanlige "nyttårskjoler" kan nok gå.

Jenta nærmer seg 1,55 og har strukket seg veldig i det siste og blitt slank. Jeg tror kanskje at damemodeller kan bli for store, da hun både er smal over det hele og ikke har noe svulmende frontparti i det hele tatt. Hun er glad i blått og turkis.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 13:23   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Må legge til at hun selvsagt skal få velge kjole selv, men jeg tar gjerne imot tips til fasonger som kan funke, evt. tips om konkrete kjoler. Tipper hun kan ha str. 158-164.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 13:24   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Vanlige finkjoler holder i massevis.

Snuppa arvet kjolen hun brukte fra en venninne, så jeg vet ikke om den var i voksen eller barnemodell.

Jeg tror egentlig snuppa sluttet å kjøpe klær i barnebutikk for langt mer enn et år siden, og hun er ikke mer enn 162 nå. Så det kan jo være verdt å titte innom en vanlig klesbutikk hvis hun først vil pynte seg med ny kjole.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 13:36   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Mi gikk i 7. i fjor, da brukte hun en mørkeblå blondekjole fra KappAhl, med et smalt gullbelte i livet. Samme som hun brukte julaften og nyttårsaften. Noe ala denne, bare i mørkeblå. Et kjapt overblikk over mengden da jeg kom for å være med på opprydningen etterpå, sa meg at de aller fleste hadde noe tilsvarende. Den høyeste jenta som hadde kommet lengst i utvikling, og så eldre ut enn de andre, hadde en elegant buksedress. Ei av min datters beste venninner, som også var litt langt framme trendmessig (men ikke i høyde og utvikling) hadde en sporty, tettsittende jerseykjole. Det var vel de som skilte seg mest ut. Ellers gikk det stort sett i vanlige, søte ungjentekjoler fra kjedebutikkene, ala den min datter hadde.

Hvis noen hadde kommet i full askepottstil hadde de skilt seg veldig ut her.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-11-18 kl 14:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 13:52   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Hos oss er det vanlige finkjoler som gjelder, ja. Slik My sier. De fleste kjedene har nok en jule- og nyttårskolleksjon, og det er stort sett der det ligger.

Ser at Lindex og Kappahl har en del i velur og chiffon, er man glad i paljetter er HM et tips.

Lindex kjoler
https://www.lindex.com/no/barn/jente.../#!/page1/only

Kappahl
https://www.kappahl.com/nn-NO/barn/i...kjoler-skjort/

HM
https://www2.hm.com/no_no/barn/produ...er-skjort.html

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 13:56   #6
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Jeg ville satset på noe sånt som denne: https://www.kappahl.com/nn-no/barn/k...onkjole/527358

eller denne: https://www.kappahl.com/nn-no/barn/k...onkjole/521559

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:03   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Divided hos HM har også en del fint, hvis hun vil prøve en kul stil fra dameavdeling (kommer jo litt an på hvilken type hun er, men de har litt uskyldig ungjentestil på noen kjoler der også). Der går en del av klærne helt ned i str 32, som ikke er større enn 12-årsstørrelse, tror jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:06   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Denne synes jeg var kul da....


(evt endre beltet til et sort glitterbelte om sløyfe ble litt dillete)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:06   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

I fjor hadde min datter denne kjolen på juleball. 300 kroner på ebay og like fin som på bildene


I år har vi bestilt denne, men den er ikke kommet ennå. Har sett den i en youtubevideo og satser på at den er fin i virkeligheten. Eventuelt får hun bruke samme som i fjor.
https://www.yesstyle.com/en/remme-embroidered-mini-prom-dress-navy-blue-m/info.html/pid.1065272153?cpid=1065272526##productAnchor"


Sist redigert av zinatara : 13-11-18 kl 17:20.
zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:32   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Ville sett i damestørrelser og.

Snuppa mi i 8.trinn skulle ha ny treningstights nå. Damemodell i xs passet mye bedre enn den fra ungdomsavdelingen i str 158, som blir for vid rundt livet.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:35   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Uten å ha lest tråden vet jeg at min niese gikk i mørkeblå, lang kjole da hun var på ball i 7. klasse. Hos oss har de ikke før i 10.

Name it kan nok ha noe og så ville jeg sjekket finn.no

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 14:57   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Min er rett over 165 cm og har barnekropp. Det er KappAhl kjolen med gullbelte som passer i str 170 og en blå glatt sommerkjole med klokkeskjørt og bånd i livet fra Gant. Gant har ikke sommerklærne i nettbutikken nå, men kanskje på outleten i Vestby.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 15:25   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Tenker B-Young kanskje kan ha noe?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 16:37   #14
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Min datter hadde en kort svart kjole med paljetter og glitter kjøpt på Gina Tricot. Mulig hun var litt høyere enn datteren din, men det er verdt et forsøk.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 16:55   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Jeg har to 13-åringer. De er 165, men kan fortsatt bruke barnestørrelse fra de fleste butikker. Jeg synes ofte barnestørrelse funker bedre enn voksen, fordi en del voksenmodeller krever ganske mye pupper og hofter. Gina tricot synes jeg særlig har krav til at skuldrene skal være ganske brede og puppene ganske store for at ikke utringinga skal henge ned til navlen og skulderstropper skli av.
Vi har ofte funnet kjoler jentene har likt på Cubus. De har som regel en del glitter og paljetter på julekolleksjonen sin.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 17:21   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Mange vakre og rimelige kjoler på Zalando

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 17:33   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Mange vakre og rimelige kjoler på Zalando

F.eks. disse:





__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 17:35   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

OMG! De ble jo schvæææære Forsøkte å gjøre de mindre, men det gikk ikke Jaja, da får du i hvert fall sett detaljene

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 17:46   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

The new har noen fine.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-18, 22:36   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Ballkjole" til 12-åring

Tusen takk for alle tips! Jeg hadde allerede falt for den prikkete som Che viser, og jenta likte den også godt. Den er nå bestilt! Da blir den nok nyttårskjole hvis den passer, så får vi kjenne på om den egner seg til festen også. Mulig det er et par kandidater i mitt klesskap også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no