Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan sende i postoppkrav?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-18, 20:18   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan sende i postoppkrav?

Selger noe på Finn, og kjøper vil at vi bruker postoppkrav. Hvordan virker det egentlig? Kjøper skal betale både varen og porto og omkostninger. Jeg har funnet frem på posten.no, men vil gjerne høre fra noen som har prøvd.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 20:29   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Kjøper må betale på posten for å hente ut pakken, så overfører posten pengene til deg etterpå. Hvis kjøper ikke henter ut pakken sitter du igjen med omkostningene.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 20:37   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Risikabel måte å selge noe på. Det blir fort dyrt hvis kjøper ikke henter pakken. Du må da betale porto for både fram og tilbakesending pluss oppkravsgebyret. Det blir fort noen hundrelapper. Det er dessverre et kjent fenomen at kjøper ikke henter pakken sin.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 21:10   #4
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.834
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Jeg sender aldri i oppkrav uten å få porto/returporto på konto først.
Dermed sikres både kjøper og selger.
Selger taper ikke noe hvis pakken ikke blir hentet ut.
Kjøper får trukket returportoen av på oppkravsbeløpet.
Er kjøper seriøs, godtar han/hun dette, hvis ikke er sannsynligvis kjøper useriøs.
Jeg brant meg på å sende pakke i oppkrav en gang, måtte betale porto begge veier. Det ble en dyr erfaring.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 21:18   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Takk for svar. Dette er en ting som veier 1,8 kg. Det betyr at den går både som brev og som pakke. Pakke koster 218,-, brev koster 103,- + porto (155,- for pakke som er over 7 cm tjukk). Altså er det dyrere å sende som brev enn som pakke. Kan det stemme??

Det jeg selger koster 400 kroner. Det blir helt meningsløst å skulle forhåndsinnkreve porto + returporto da dette vel til sammen blir minst like mye som kjøper skal betale. Konklusjonen er at hvis ikke kjøper vil forhåndsbetale på Vipps så vil ikke jeg selge?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 21:26   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Jeg sender ikke før kjøpesum + porto er på min konto. Har aldri opplevd at noen ikke godtar det. Jeg sender aldri i postoppkrav.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 21:28   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Både forrige og denne spurte om postoppkrav. Den forrige betalte heller inn da jeg skrev hvor mye postoppkrav kostet. Denne ville fortsatt ha oppkrav. Men nå har jeg skrevet at jeg ikke vil gjøre det allikevel, så får vi se.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 22:09   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Det er bedre å bruke finn sin betalingsgaranti.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 22:14   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det er bedre å bruke finn sin betalingsgaranti.

Den er vel avviklet. Kan du kjøpe porto hjemme har Postnord og Posten godt tilbud. Norgespakke, sporet til 139,-/145,-.

Jeg sender ikke oppkrav, det er for risikabelt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 23:21   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Den er vel avviklet. Kan du kjøpe porto hjemme har Postnord og Posten godt tilbud. Norgespakke, sporet til 139,-/145,-.

Jeg sender ikke oppkrav, det er for risikabelt.

Tydeligvis lenge siden jeg brukte det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-18, 23:27   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Sjekk framegtildeg.no. 65 kroner for pakker inntil 5 kg, hentet i postkassen din.

Postoppkrav blir ikke jeg med på heller, med mindre jeg hadde fått noen form for garanti.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 10:41   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Men hvordan kan man sende sikkert, da?

Jeg kan ikke se at Tilde sin metode er sikker for kjøper? Da kan jo selger velge å ikke sende varen, og har dermed "tjent" porto + returporto.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 11:03   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Finn har foreløpig ingen betalingstjeneste, så annet enn å faktisk møte kjøper slik at de får sett tingen og man får penger i hånda er det ingen 100% sikker måte. De som har en blå hake ved brukernavnet sitt har verifisert identiteten sin med bankID slik at Finn vet hvem de er, så det er tryggere å kjøpe av selgere som har dette. Og så kan man se om de har vært lenge på Finn eller er helt nyregistrerte, førstnevnte ville jeg stolt mer på enn sistnevnte.

Det er mye merkelig oppførsel på Finn, særlig fra kjøpere. De sier de vil ha noe og så hører man ikke mer, man avtaler møte og så kommer de ikke og de sier aldri i fra o.l., men jeg har ikke opplevd å bli lurt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 11:09   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Jeg har solgt mye på finn, og har aldri brukt postoppkrav. Får pengene på Vipps før jeg sender. Har aldri opplevd at noen har hatt problemer med det. Og jeg gjør det samme når jeg kjøper noe som må sendes. Men ser jo selvsagt an selgeren først.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 11:22   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Den er vel avviklet. Kan du kjøpe porto hjemme har Postnord og Posten godt tilbud. Norgespakke, sporet til 139,-/145,-.

Jeg sender ikke oppkrav, det er for risikabelt.

Det er det som står på posten.no, men det stemmer ikkje når fu kjem til postkontoret. Då er det plutselig 155 uten sporing.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-18, 11:27   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Det er det som står på posten.no, men det stemmer ikkje når fu kjem til postkontoret. Då er det plutselig 155 uten sporing.

For å få prisene som står på posten.no når du sjekker så må du kjøpe pakkelappen digitalt på nett og skrive ut selv. Dyrere priser når du kommer på postkontoret.

Hadde aldri sendt noe i postoppkrav til ukjente. Plutselig er det du som betaler porto + returporto uten å få solgt tingen du har sendt hvis den ikke er hentet ut.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 19:43   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Jeg gjorde som dere sa, og siden har jeg ikke hørt noe fra ham.

Finnes det virkelig folk som har glede av å få folk til å sende i oppkrav og deretter ikke hente ut varene???

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-18, 21:11   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Jeg tilbyr postoppkrav. Da ber jeg om forskudd på porto+ oppkrav+ returporto, og beløpet for returporto trekkes fra i oppkravsbeløpet. Da sitter jeg ikke med svarteper om pakken ikke blir hentet. Det blir som regel såpass dyrt at det lønner seg å betale tingen på forskudd+ porto, men da har de fått muligheten til å velge selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-18, 10:26   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan sende i postoppkrav?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg gjorde som dere sa, og siden har jeg ikke hørt noe fra ham.

Finnes det virkelig folk som har glede av å få folk til å sende i oppkrav og deretter ikke hente ut varene???

Mye rart på finn, kanskje finner de en annen vare litt billigere, eller ombestemmer seg. Mannen min skulle selge et kamera en gang og opplevde at kjøper ikke henta ut pakken. Ble dyrt i porto.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no