Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lær meg å bruke spiralizer!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-18, 17:52   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg å bruke spiralizer!

Har omsider «fått ut fingen» og kjøpt meg spiralizer. Nå vil jeg gjerne vite alt om hvordan jeg kan bruke den!

Fortell!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:06   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Jeg bruker den til å strimle squash, evnt i kombo med gulrøtter, som jeg bruker istedenfor pasta. Freser i stekepanne i et par minutter med litt urtesalt og kanskje en klatt creme fraishe.

Ikke veldig spennende, så jeg henger her for tips.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:31   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg bruker den til å strimle squash, evnt i kombo med gulrøtter, som jeg bruker istedenfor pasta. Freser i stekepanne i et par minutter med litt urtesalt og kanskje en klatt creme fraishe.

Ikke veldig spennende, så jeg henger her for tips.

Men det var et godt tips!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:34   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Min bare ligger i skapet... Jeg får ikke til å bruke den skikkelig. Vanskelig å få skrudd den skikkelig slik at den kutter. Kjipt, for det hadde vært veldig digg å få strimlet ditt og datt. Så kanskje noen har gode tips her?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:36   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Min bare ligger i skapet... Jeg får ikke til å bruke den skikkelig. Vanskelig å få skrudd den skikkelig slik at den kutter. Kjipt, for det hadde vært veldig digg å få strimlet ditt og datt. Så kanskje noen har gode tips her?

Min er veldig liten, for det var det jeg ville ha. Hadde sett meg ut en fra skityver, men så hadde jentungen en tilgodelapp fra Enklere Liv,så da brukte jeg bare den. Vet ikke om den er god eller ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:39   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Jeg har elektrisk fra Kenwood, så den spiser en squash på ca 10 sekunder. Bruker det i hovedsak som "pasta" og i salater.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-18, 22:40   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Jeg har også en relativt liten en. Tror den er fra Kitch'n.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-18, 23:19   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Testet den i går. Enkel å bruke, men en del svinn. Måtte skjære grønnsakene smale nok for å få plass nedi dingsen.

Brukte squash, søtpotet og gulrot. Surret i panne med crème fraiche og krydder noen minutter. Det smakte godt, men jeg fikk overhodet ingen spaghettifeeling, akkurat. Det klumpet seg sammen i pannen, så det hele opplevdes veldig kompakt. Mulig jeg hadde for mye i pannen på én gang?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 12:30   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Jeg har brukt squash og kokt det raskt i salt vann. (dyppet i kokende vann)

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 14:28   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Det eneste jeg tenker på er at jeg forsøker å kjøpe relativt rette grønnsaker... Så jeg vurderer fasongen i butikken...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 15:07   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det eneste jeg tenker på er at jeg forsøker å kjøpe relativt rette grønnsaker... Så jeg vurderer fasongen i butikken...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 16:24   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har brukt squash og kokt det raskt i salt vann. (dyppet i kokende vann)

Hvordan smakte det - er det for eksempel en grei pastasubstitutt?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 16:27   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Så jeg vurderer fasongen i butikken...

Da må du nødvendigvis finne deg i et par skråblikk...

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 17:54   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

De tenker vel sitt ja, når jeg går for Squash...
Normale damer ville jeg nøyd seg med agurk..

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 22:28   #15
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Testet den i går. Enkel å bruke, men en del svinn. Måtte skjære grønnsakene smale nok for å få plass nedi dingsen.

Brukte squash, søtpotet og gulrot. Surret i panne med crème fraiche og krydder noen minutter. Det smakte godt, men jeg fikk overhodet ingen spaghettifeeling, akkurat. Det klumpet seg sammen i pannen, så det hele opplevdes veldig kompakt. Mulig jeg hadde for mye i pannen på én gang?

Jeg rører mye, og steker til squashen faller sammen. Og det smaker ikke pasta, nei (syns jeg), men fungerer fint som tilbehør til typiske pastaretter, etter min
mening.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-18, 22:32   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Jeg hadde nok altfor mye i pannen på en gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-18, 00:13   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hvordan smakte det - er det for eksempel en grei pastasubstitutt?

Ja, det har da fortsatt litt tyggemotstand og funker fint. Ikke sånn at det smaker pasta, akkurat, men OK som substitutt

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-18, 08:51   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.331
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å bruke spiralizer!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ja, det har da fortsatt litt tyggemotstand og funker fint. Ikke sånn at det smaker pasta, akkurat, men OK som substitutt


Da tror jeg jammen jeg må prøve dette! Jeg visste forresten ikke engang hva en spiralizer var, og innrømmer gjerne at jeg måtte sjekke omgivelsene før jeg åpnet tråden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no