Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-16, 15:58   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Det er litt avhengig av om det var felles innsamling og mange ga sammen. Da hadde jeg nok gitt. Om jeg var invitert og ikke kjente barnet så hadde jeg nok ikke gitt, tror jeg. Hadde jeg vært usikker så hadde jeg gitt.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 15:59   #22
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Hvis det er vanlig at det samles inn til felles gave, og dette også vil gjelde dine egne barn når de når konfirmasjonsalder, tenker jeg at det er naturlig å gi en litt. Jeg og mine venn(inn)er gir ikke gaver til hverandres barn (selv ikke når vi og barna sees jevnlig) så her ville det føltes veldig merkelig, spesielt når man ikke har noe som helst forhold til barnet.

Det er vanlig at de sendes ut en e-post med teksten "de som vil være med på gave ...", og hva de andre gjør vet jeg egentlig ikke, men som jeg sa innledningsvis så har de hengt sammen i alle år mens barna vokste opp mens jeg har kommet inn i gjengen etter at barna var så store at de ikke lenger var med på treff. Ergo kjenner de hverandres barn, mens jeg ikke gjør det, og likeledes kjenner ikke de mitt barn.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:01   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det er vanlig at de sendes ut en e-post med teksten "de som vil være med på gave ...", og hva de andre gjør vet jeg egentlig ikke, men som jeg sa innledningsvis så har de hengt sammen i alle år mens barna vokste opp mens jeg har kommet inn i gjengen etter at barna var så store at de ikke lenger var med på treff. Ergo kjenner de hverandres barn, mens jeg ikke gjør det, og likeledes kjenner ikke de mitt barn.

Det kan jo hende barna vet hvem du er for det da. Jeg har jo blant annet venninner som Hiawata ikke har møtt, men som jeg har omtalt når jeg f.eks. skal møte dem. Hadde nok aldri savnet en gave fra dem, men hadde selvsagt blitt glad om det kom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:03   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg hadde ikke gitt en individuell gave. Men jeg ville vært med på en fellesgave.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:06   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Hadde det blitt samlet inn til fellesgave, hadde nok jeg også gitt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:34   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Sånn i utgangspunktet tenker jeg det ikke er "nødvendig" å være med på dette, og særlig fordi det er epost og "den som vil gi".

Min tommelfingerregel er litt flåsete sagt "ingen kake, ingen presang", dvs. gir ordentlig gave hvis jeg er invitert (og da som regel selv om jeg ikke kan gå) og hvis jeg ikke er invitert tenker jeg det henger sammen med at det er en gjensidig erkjennelse av at relasjonen ikke er så nær, heller. Da kan jeg sende gratulasjonskort eller en blomsterbukett el.l. hvis det faller sånn.

Her tenker jeg det er litt snakk om relasjonen mellom deg og mødrene, mer enn barna. Hvis man velger å ikke være med på fellesgave, definerer man seg selv som i en annen posisjon enn de andre. Og det er litt sånn du mener det er, etter det jeg hører. Men er det slik at dette vil være "likt for alle" de neste årene, og det nærmest går ut i null disse gavene ,så kan det være at jeg ville vært med på fellesgavene for å styrke relasjonen med mødrene, heller enn barna, for å si det sånn.

Ellers er jeg enig med deg, altså. Det er litt som barselgaver. Fikk gaver av flere av folk jeg på langt nær forventet det av av foreldregenerasjonen. Det var hyggelig og alt det der, men jeg gjør ikke det selv når det er så langt ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 16:37   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Det er ganske sjeldent eg er meir enn på perifer hils med dei eg gir konfirmasjonsgåver til altså. Eg gir til barn av venner, kolleger og naboar i tillegg til familie.

I denne saka hadde eg så absolutt gitt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:36   #28
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Gitt at jeg hadde hatt økonomi til det, hadde jeg gitt.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 18:49   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er også vant til at man gir gaver selv om man bare har relasjon til foreldrene. Både nå og da jeg selv sto til konfirmasjon.

Det er jeg også vant til, jeg hadde derfor gitt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 19:06   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Vi hadde konfirmant i fjor, og han mottok en del konvolutter med tohundrelapper fra mennesker jeg aldri hadde tenkt å gi noe til hvis det var deres barn som ble konfirmert. Type, mannens kollega (som aldri har snakket med gutten), naboer vi ikke kjenner så godt, og som ikke har barn på samme alder som vår sønn etc. To av disse har konfirmant i år, og jeg må innrømme at den eneste grunnen til at jeg kommer til å gi noe til deres barn, er at de ga til vårt. Vi går jo ut i 0, liksom, ( ) men generelt sett synes jeg ikke folk trenger å gi gaver til mennesker de ikke kjenner. Rett og slett fordi de, uansett hvor mye de "slett ikke forventer å få noe igjen", skaper et press om nettopp dette.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 19:22   #31
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

I denne sammenhengen kan du lett stille deg (mer) utenfor gjengen hvis du ikke gjør som de pleier og blir med på fellesgave. Trur eg. Særlig siden de har vært sammen flere år mens du kom inn senere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 19:27   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg kunne godt ha bidratt til en fellesgave, eller puttet 200 kr og et kort i en konvolutt hvis jeg var god venn med foreldrene, selv om jeg ikke kjente barnet noe særlig.

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 20:10   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men dere tenker da altså at det ikke gjør noe at barnet spør "Hvem er Per og Anne?" når/hvis de leser i kortet?

Det hugsar no eg at eg gjorde både til konfirmasjon og bryllupet. Og tenkte at det var fint å få gaver av nokon som kjende nokon og dermed visste kven eg var, sjølv om dei kanskje berre kjende foreldra mine.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 20:20   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

I denne sammenhengen kan du lett stille deg (mer) utenfor gjengen hvis du ikke gjør som de pleier og blir med på fellesgave. Trur eg. Særlig siden de har vært sammen flere år mens du kom inn senere.

Jeg tenker slik. Fellesgaver har for meg også litt lavere terskel enn å gi selv. Da er det gjengen som gir.

Gave fra foreldre kolleger har jeg aldri hørt om. Jeg kan ikke tenke meg det skjer med min konfirmant. Ikke tror jeg hun vil få av mine venninner heller. Vi har egentlig bare gitt til barn vi har et forhold til når jeg tenker meg om. Ikke til litt perifere naboer. Men naboer som er venner av frøkna kommer til å få en oppmerksomhet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 22:39   #35
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Her går ein gjennom listene i lokalavisa og kryssar av for kven ein skal gi noko til. Det er meir enn nok å ha eit snev av ein relasjon til foreldra.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 23:45   #36
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Ingen i vår syforening har fått. Ville gitt om jeg var så nær at vi hadde relasjon til både foreldre og barn. Ellers ville jeg ikke gitt. Og jeg forventer ikke å få av naboer eller andre som ikke har en nær relasjon i vennskap til oss og barnet.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 09:28   #37
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.327
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi hadde konfirmant i fjor, og han mottok en del konvolutter med tohundrelapper fra mennesker jeg aldri hadde tenkt å gi noe til hvis det var deres barn som ble konfirmert. Type, mannens kollega (som aldri har snakket med gutten), naboer vi ikke kjenner så godt, og som ikke har barn på samme alder som vår sønn etc. To av disse har konfirmant i år, og jeg må innrømme at den eneste grunnen til at jeg kommer til å gi noe til deres barn, er at de ga til vårt. Vi går jo ut i 0, liksom, ( ) men generelt sett synes jeg ikke folk trenger å gi gaver til mennesker de ikke kjenner. Rett og slett fordi de, uansett hvor mye de "slett ikke forventer å få noe igjen", skaper et press om nettopp dette.

Jeg er litt inne på dette. Hyggelig om barnet får gave, men nesten litt slitsomt for enten har jeg ikke gitt til deres barn eller så må jeg huske å gi. Jeg gir selvsagt alltid om vi er invitert, men ellers må jeg innrømme at jeg ikke alltid føler at det er naturlig eller tenker på det om det ikke er fellesgave. Vi gir ikke til kollegaers barn her på jobb og det har aldri skjedd noe sted jeg har jobbet.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-03-16, 09:36   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Nå kom jeg til å tenke på at jeg må sjekke konfirmasjonsdato til noen jeg kjenner. Vi har hatt mye kontakt før, så jeg vil gjerne sende noe dit.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 12:56   #39
mamz76
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 34
mamz76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg synes det er riktig å gi om man blir bedt i selskapet, men ikke ellers....500 lapp hadde vært nok for min del å gi til gode venners barn....

mamz76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-16, 13:13   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmasjonsgave til barn man ikke kjenner personlig?

Jeg har faktisk tatt vare på alle mine konfirmasjonskort. Ikke spør hvorfor...
Jeg hadde vett til å skrive nederst på kortet hvor mye/hva jeg fikk av hver så det var mange pengegaver på en 10èr eller to. Dengang var det sedler. Husker at jeg fikk en liten penge fra så og si alle i gata vi bodde i, og tom av broren min sine kompiser.

Jeg er nok ikke like raus men kommer til å gi en 200lapp til barna til to stykker som vi har hatt mye med å gjøre fra barnehagetiden og som vi alltid slår av en prat med etter foreldremøter, 17-mai og sånt.
Regner med at jeg blir spurt om å bake kake til disse to også.

Ellers skal han i selskapet til to kompiser så da må vi vel gi en 500lapp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no