Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som vet hva slags vegger dette er?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-15, 15:26   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Hvis du bestemmer deg for å rive ned panelen, så sjekk om det stemmer at du da må opp med nye lister både i tak, vegger og rundt vinduene. For det ser slik ut på bildet, nemlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:28   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

uffameg... Ja pisse kan jeg gjøre underveis. Hehe...

Heftegrunn? Hm finner det en håndbok om dette emnet? ��

Jeg eier ikke selv så tror jeg ikke skal begynne å rive ned vegger.. De skal pusse opp om noen år så male kunne jeg slå meg løs med sa de.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:29   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Hvor lang tid vil et slikt arbeid ta tror dere? Tar det mer enn en dag vil dere tro? Hvis det er snakk om en vekk på ca 4-5 m X 3m?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:36   #24
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Det spørs hvor mange tissepauser du trenger.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:37   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Ganske mange.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:38   #26
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Også har jeg ADHD så jeg finner på mye jeg også "må gjøre" innimellom øktene.

Er det uansett en type dagsjobb, helgejobb eller ukesjobb vi snakker om her?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:39   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Jeg ville sagt dagsjobb, men hvis du ikke er så vant til å male er det sikkert greit å sette av en helg. Så kan du klappe deg på skulderen når du blir ferdig før tiden!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:40   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Det er en fin helgejobb. Vask i kveld. Mal med heft i morgen tidlig. Så kan du male første lag meg farge i morgen kveld. Neste lag søndag morgen og evnt. siste lag søndag kveld.

NB! Dette går bare med maling som tørker hurtig og du maler tynne strøk.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 15:43   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Og kan vi liksom bo i det rommet som males eller bør vi evakuere katter og barn helt i dagevis?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 16:57   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Jeg ville sagt at det var nesten en ukesjobb, men jeg bruker bare oljemaling på treverk, og det har et døgns tørketid. Hvis du ikke skal male vinduslister og -karmer, taklister eller gulvlister, og bruker hurtigtørkende maling, kan det trolig gjøres på en helg.

Jeg ville flyttet alle møbler midt på gulvet, lagt plast over alt og bodd på et annet rom i maleperioden, hvis alle vegger skal males. Skal du bare male ene siden av rommet, trenger du ikke flytte på annet enn det som står ved veggen du skal male, men plast er fortsatt lurt. Jeg syns ikke unger og rom som er under maling kan kombineres, ikke fordi ungene mine har vondt av det, men fordi de lager gris. Og katter er absolutt nei, nei i mitt hode.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:03   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Koreapanel er ikke tre da, det er noen slags plastplater. Du kan male dem med helt vanlig veggmaling.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:07   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.297
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Jeg hadde åpenbart vunnet alle "anbud på akkord"-konkurranser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:08   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Er det ikkje det pappa, snikkaren, kalte for fattigmannspanel?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:22   #34
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Min pappa har alltid kalt det kinapanel. :bidrar:

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:34   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Kina/korea/fattigmann..

Er det litt vel vågalt å gå for pastell-turkis?
Hvis dere ser det første bildet, det er den siden lengst mot verandadørene. Rundt vinduet.. Så det blir ikke så voldsomt egentlig. Tror jeg. Har ektorp svaneby grå sofaer, hvitt bord, skjenker og hyller.. Farger som går igjen er grått i forskjellig skala, turkis, hvitt, beige.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 17:48   #36
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Jeg har ikke valgt en så spesifikk farge på vegg - det gir så lite rom for variasjon *sa damen i det helgrå huset*. Om brann, så er det ikke slik at det er selvantendelig, så akkurat det har jeg ikke giddet å bry meg et sekund om. Jeg har nok satt av en helg.

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 23-01-15 kl 19:13. Årsak: rettet opp autocorrect-ord...*damn you autocorrect*
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-15, 18:16   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Koreapanel er ikke tre da, det er noen slags plastplater. Du kan male dem med helt vanlig veggmaling.

Ah. Jeg trodde det var treverk.

Men ikke dropp heftgrunn likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 16:16   #38
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Bare mal over, gjør det enkelt for deg selv. Vanlig grunning og interiørmaling gjør susen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 18:55   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Enig med Joika, bortsett fra at jeg ville brukt heftgrunning for å få det til å sitte ekstra godt. Jeg har tilsvarende, jeg rullet på heftgrunning og vanlig maling, og tok mellomrommene med pensel. Det er like fint, mange år etterpå.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-15, 21:52   #40
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som vet hva slags vegger dette er?

Vi har også malt panel. Nå viste det seg at det var eikepanel, og svigermor holdt på å svime av da vi "vandaliserte" panelen med å male den. Nu vel, hennes mening ble ikke tatt til etterretning.

Jeg vasket ikke, bare hadde på to strøk med heftgrunn, og to strøk med maling. Det gikk kjapt og greit. Hefgrunn tørker fort og jeg tror jeg fikk på to strøk i løpet av en dag, og to strøk med maling påfølgende dager. Brukte rulle og pensel i mellomrommene.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no