Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 20:06   #21
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker med magic loop.

Tranquil er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 20:12   #22
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Begynt på en lue jeg har bestilling på og lagt bort genseren til junior en stund.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 20:56   #23
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker mor-signe-teppe. Det må være det kjedeligste strikketøyet på kloden. Jeg får ikke begynne på noe før det er ferdig for å si det sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 21:05   #24
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Nå har jeg bare armer og hode igjen, så er det bare å begynne å strikke klær!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg strikkedukke.jpg (95,9 KB, 23 visninger)
__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 22:21   #25
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

















__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 30-09-11, 22:24   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 01-10-11, 00:34   #27
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Nå har jeg bare armer og hode igjen, så er det bare å begynne å strikke klær!

Åh - jeg har akkurat begynt på dukke jeg også! Nå sitter jeg og vrir hodet og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg skal begynne på hælen.
Har du en inn-med-teskje forklaring? Ikke skjønner jeg hva som menes med illustrasjonen nederst på siden der heller...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv  
Gammel 01-10-11, 09:55   #28
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Åh - jeg har akkurat begynt på dukke jeg også! Nå sitter jeg og vrir hodet og skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg skal begynne på hælen.
Har du en inn-med-teskje forklaring? Ikke skjønner jeg hva som menes med illustrasjonen nederst på siden der heller...

Jeg gjorde feil på hælen Så jeg har ikke helt oppskrifta, men på Facebooksida så står det en forklaring!
(Klipper og limer jeg:
Hej! Noen lurer på hælen, Side 29 i Strikkedukker. Her kommer en tilleggs forklaring:

HÆL
Strikk 8 omg glattstr (r og vr på annenhver p), start med r på 1 p.

Dette betyr at det er første pinne på omgangen som strikkes frem og tilbake 8 pinner, r på r og vr på vr - se tegning på samme side.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 01-10-11, 12:34   #29
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg gjorde feil på hælen Så jeg har ikke helt oppskrifta, men på Facebooksida så står det en forklaring!
(Klipper og limer jeg:
Hej! Noen lurer på hælen, Side 29 i Strikkedukker. Her kommer en tilleggs forklaring:

HÆL
Strikk 8 omg glattstr (r og vr på annenhver p), start med r på 1 p.

Dette betyr at det er første pinne på omgangen som strikkes frem og tilbake 8 pinner, r på r og vr på vr - se tegning på samme side.

Etter litt tenking fant jeg ut dette (og etterpå så jeg det på Fb også). Men SÅ kom det jeg virkelig ikke skjønte. Der det står at man skal strikke på 4p; 1. pinne: strikk 7r. Jeg ga opp og hoppet over dette med 7r på 1 og 3 pinne og gikk rett på opplukking av 5m. Håper bare at dette blir bra og at jeg ikke har laget problemer for meg selv litt framover i oppskriften.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv  
Gammel 03-10-11, 22:41   #30
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker også Arne og Carlos dukker - ferdig med en dukke og et skjørt. Holder på med en kjole og skal strikke en dukke til.

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv  
Gammel 03-10-11, 22:43   #31
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

En slik holder jeg på med nå, bare i koksgrått:

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 03-10-11, 23:43   #32
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker denne i koksgrått. Langtidsprosjekt, tenker jeg.

Molo er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 23:10   #33
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg har strikket denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=15&lang=no
Julegave. Det gikk jo utrolig fort å strikke den, jeg har bare igjen å sy den sammen. Står at det skal sys sammen med maskesting, og den er jeg litt usikker på. Har aldri strikket på så store pinner, så det var så fort gjort at jeg synes jeg må ha mer julegave til den som skal få den. Lurer på å strikke disse: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=58&lang=no i samme farge som halsen.
Jeg må fortsatt ha det enkelt, selv om jeg synes jeg har lært mye siden jeg begynte å strikke.

Men før jeg bestemmer meg for evt votter, har jeg planer om å strikke disse: http://www.pickles.no/luksusleggingser/ til en annen mottaker. Har ikke samme garn som i oppskriften, men nesten. Et alpakkagarn i stedet for merino-silkeblandingen.

Jeg har også en nesten ferdig babybody liggende. Gikk tom for garn, og har bare noen få cm oppe ved halsen igjen før jeg er ferdig og kan montere den. Har kjøpt garn nå, så den burde kunne gjøres ferdig på en times tid.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 23:19   #34
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Ferdig med en lue, begynt på lue nr to og strikker innimellom på genseren til junior.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 23:26   #35
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå III


Strikker dette i julegave, i en deilig brunfarge.
+ at jeg holder på med å strikke tøfler som skal toves.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 23:36   #36
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Strikker varmetrekk til telysholderne mine.
*fritidsproblemer*

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 04-10-11, 23:41   #37
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Strikker varmetrekk til telysholderne mine.
*fritidsproblemer*

Hørtes brannfarlig ut?

Jeg strikker i det minste "varmetrekk til føttene mine", også kjent som tynne ullsokker.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 09:51   #38
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hørtes brannfarlig ut?

Jeg strikker i det minste "varmetrekk til føttene mine", også kjent som tynne ullsokker.

Slipper iallefall å brenne meg på fingrene. Hmm kanskje strikke meg en grillvott istedenfor?

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 10:15   #39
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg tenker det er sånn du skal ha utenpå telysholdere i glass? Det må vel være greit? De selger det jo i butikken?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 06-10-11, 10:18   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Jeg strikker sokker for tiden. Til hele familien. Egentlig burde jeg begynne med noen som kan gis bort til jul også. Jeg har et par familiemedlemmer som synes hjemmestrikkede sokker er skikkelig stas. (Og noen som slett ikke setter pris på hjemmestrikkede gaver. :grmf: )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no