Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

[Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 00:11   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:14   #22
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Det er skikkelig artistisk å sette organismer i bås bare på grunn av ytre likhet og seksualvaner, ass. Og Carl von Linné, erkeartisten!

:leker wannabe-biolog:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:17   #23
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er skikkelig artistisk å sette organismer i bås bare på grunn av ytre likhet og seksualvaner, ass. Og Carl von Linné, erkeartisten!

:leker wannabe-biolog:

Merker det. Nå blander du morfologisk og biologisk artsbegrep. Ikke det at det gjør noe, ingen av dem funker.

Vi pleier å kalle dem taksonomi-optimister. Med skikkelig sarkastisk tonelag.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:19   #24
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Merker det. Nå blander du morfologisk og biologisk artsbegrep. Ikke det at det gjør noe, ingen av dem funker.

Vi pleier å kalle dem taksonomi-optimister. Med skikkelig sarkastisk tonelag.

Så "biologisk" er alt som har med sex å gjøre?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:21   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så "biologisk" er alt som har med sex å gjøre?

Jepp. Enkelt og greit, ikke sant. Her er forresten favorittboka til biologene: http://www.amazon.com/Why-Sex-Fun-Ev.../dp/0465031269

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:41   #26
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?


Med sex mener jeg "utveksler gener med", saan statistisk sett. Samme hvordan det skjer. Ikke noe artsbegrep inneholder Sannheten, men er som sagt upraktisk med haplotyper saann i dagligtale, saa man faar heller ta bryet med aa tenke over hva man egentlig mener hver gang man bruker ordet. (En mer realistisk versjon av det treet ville jo bla. hatt en masse smaa eller store streker paa tvers over, og blitt et nett like mye som et tre).

Ellers ville jeg knapt nok hatt noen av "sekkebegrepene" over. "Plants", "Animals", "Bacteria" og "Archaea", greit nok, men jeg ville heller tatt bort den litt meningsloese og ekstremt polyphyletiske gruppa "Protists" enn aa legge til flere.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 01:00   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Jeg syns det virker som om du kan ha det på følgende måte:

Animals - Sex - Plants

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 01:01   #28
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

En diskusjon som går totalt over hodet på meg.

Føler meg som Big Bangs Penny!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:11   #29
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Det enkleste er vel å dele i tre: Eukarya, Archaea og Bacteria.

Sånn ellers så syns jeg man skal være pragmatiker når det kommer til å klassifisere. Noen ganger er det kjekt å skille på morfologi, andre ganger biologi. Sex kan være et praktisk kriterium.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:14   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Elsker denne tråden!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:18   #31
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og her minner du meg om Sheldon:

Sheldon: You tell people I'm a rocket scientist? ...I'm a theoretical physicist.
Missy: Well, what's the difference?
Sheldon: What's the difference!?... My god! Why don't you just tell them that I'm a toll-taker at the Golden Gate Bridge! A rocket scientist, how humiliating!



Jeg stiller meg sammen med Blånn og føler meg veldig som Penny i denne tråden her ja.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 11:28   #32
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Det enkleste er vel å dele i tre: Eukarya, Archaea og Bacteria.

Sånn ellers så syns jeg man skal være pragmatiker når det kommer til å klassifisere. Noen ganger er det kjekt å skille på morfologi, andre ganger biologi. Sex kan være et praktisk kriterium.

Jeg kan jo legge til en undergruppe: Homo Pragmaticus

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 11:52   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Jeg kan navn på flere slags blomster: Løvetann, hestehov, prestekrage og mogop.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 11:53   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

  Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 11:58   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Jeg vil ha en slik tattis:

  Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:13   #36
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Å er detta forno 'a?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg kan navn på flere slags blomster: Løvetann, hestehov, prestekrage og mogop.

Endelig noe jeg kan late som jeg skjønner noe av! Men det ser ut til at noen kan minst en blomst mer enn meg. (Og dette er noe jeg vel egentlig burde ha kunnet en gang i tiden. :tidligere gartnerislave: )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:14   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

For en festlig tråd, som jeg forstår fryktelig lite av. Annet enn at det er profesjonskamper hos biologer også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:15   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Endelig noe jeg kan late som jeg skjønner noe av! Men det ser ut til at noen kan minst en blomst mer enn meg. (Og dette er noe jeg vel egentlig burde ha kunnet en gang i tiden. :tidligere gartnerislave: )

Og pellargonia eller noe sånt. Ja, og julestjerne.

Når det er noe man ikke skjønner noe av, kan man bable om det man kan.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:16   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Når det er noe man ikke skjønner noe av, kan man bable om det man kan.

Ja, eller holde seg unna tråden, men det slo meg aldri som et alternativ.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:18   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Biologer] Hva mangler på Hillisplottet her?

Noen kan en blomst mer enn meg også. Men jeg kan blåveis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no