Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Endring i abortloven?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-18, 20:16   #121
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring i abortloven?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men jeg er uenig i at de ikke jobber på flere fronter.

Det har jeg ikke sagt heller. I denne saken satset de alt på denne ene paragrafen, og ikke det andre.

Om de virkelig vil ha ned aborttallene, så kan man ikke se innskrenket abort løsrevet fra å legge til rette for å få barn med store behov. All forskning viser at innstramminger ikke virker, det gjør bare systemet mer urettferdig. De med ressurser reiser til utlandet, de med minst ressurser sitter igjen med svarteper.

Jeg er så SINT på Ropstad og Solberg i denne saken. Begge har oppført seg som idioter, og satt i gang en diger sak, også viser det seg at det bare er tull. Den ene kan ikke lese statistikk (og er ikke smart nok til å be om hjelp) og den andre sier at de skal endre loven med det vil ikke endre noe.

Jeg er for en ganske streng abortlov jeg, og vil på ingen måte ha fri abort til 18 svangerskapsuke. Jeg er ikke for tvillingabort der det ikke er andre årsaker enn at man ikke vil ha tvillinger og er helt med på at det å få barn er ikke en bestilling, men et sjansespill. Samtidig, så syns jeg ikke folk skal tvinges til å føde barn som lever i konstant smerte, eller med så store utfordringer at familiene på ingen måte vil greie å ta vare på de barna de allerede har, eller det barnet som kommer. Jeg er for tidlig fosterdiagnostikk slik at eventuelle aborter kan tas så tidlig som mulig, både av hensyn til familien og til fosteret.

Om man vil få ned det svært lave antallet senaborter som tas i Norge, og man ikke ønsker et sorteringssamfunn så er ikke innstramminger i abortloven veien å gå. Når man mener at man skal endre en lov for å få til en holdningsendring (ikke at loven i seg selv skal gripe inn i noe og endre det), og man ikke samtidig forlanger at det skal bli lettere å være foreldre til barn med behov så handler det selvsagt om moral.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-18, 22:30   #122
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Endring i abortloven?

Men vi vet jo ingenting om hva de forhandler om i andre saker? Det eneste vi vet, og som visste fra før, er at det er kun ett eneste - eller rettere sagt et halvt - parti som kan tenkes å forhandle med KrF i formuleringen rundt 2c. Det minnet Solberg KrF om, og det brukte Ropstad til å vippe KrF mot Høyre.

Det er ingen igjen som tror det blir en endring i 2c med den regjeringsplattformen vi har nå. Det kan komme noe rundt tvillingabort, og det kan komme et vedtak om en utredning. Så er det spørsmålet det holder for dem som vippet mot høyre bare pga abortsaken.

Men å påstå at alt KrF forhandler om er 2c, er jo bare tøys. Ingen vet hvilke krav KrF legger på bordet, og ingen vet hva de får gjennom.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no