Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Forespørsler på LinkedIn

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-16, 09:01   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Forespørsler på LinkedIn

Der syntes jeg at jeg får mye rare forespørsler, også fra personer jeg ikke kjenner
Hvor? - og hvordan har disse menneskene funnet meg. Jeg har ikke betalingsversjonen av LinkedIn og jeg bruker det ikke ofte, men disse menneskene som ønsker å legge meg til i deres kontaktnett er jeg skeptisk til - eller er dette et sted man skal pøse på med kontakter?

Hvordan bruker du LinkedIn? Kanskje jeg har missforstått LinkedIn..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 09:08   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Jeg får også rare forespørsler fra mennesker jeg ikke kjenner på LinkedIn, og er ikke engang registrert. Jeg har bare tenkt at det er spam-mail.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 09:39   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Jeg avslår slike. En del ganger ser jeg at de har felles "venner" med meg, og tipper at det er noen av mine kontakter som har akseptert forespørselen, og når de da får tilgang på noens kontaktliste sprer de forespørslene videre til alle disse. Slik at noen ganger får jeg forespørsel fra typ "Bruce Mason, CEO Something-something Big corp", hvor vi har 12 felles kjente. Da virker de jo mer troverdige. Det er det mest irriterende med Linkedin. Ingen kontroll på falske profiler.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 09:39   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Jeg får også spamkontakter og disse sletter jeg. Jeg legger i grunnen sjelden til personer jeg ikke har møtt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 09:45   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Hva med rekrutteringsbyråer? Er dette deres måte å bygge nettverk på? Jeg avviser det aller meste her. Lurer på om de har sendt en reell forespørsel eller om de har havnet der ved en tilfeldighet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 09:54   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Jeg har kun aksepter de rekruttererene som jeg har vært i kontakt med, det er jo litt typisk at de er veldig raske å connecte. Jeg tror at i andre bransjer/andre land så er det om å gjøre å ha flest mulig connections og noen av de jeg får forespørsler fra tror jeg egentlig har tenkt å prøve selge noe senere.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 10:09   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Jeg legger kun til personer jeg vet hvem er og de aller fleste mennesker jeg har hatt kontakt med i profesjonell sammenheng. Rekrutterere ignorerer jeg dersom jeg ikke har hatt noe med dem å gjøre, stort sett vil headhuntere ha kontakt kun for å få tilgang til mitt nettverk, og det gidder jeg ikke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 10:54   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forespørsler på LinkedIn

Mens jeg som er arbeidsøker har tatt kontakt og takker ja til invitasjoner fra folk i samme fagfelt.

Ble også rådet til det av karriereveiledere.

Andre ukjente avslår jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no