Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gresk øy

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 18:21   #1
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gresk øy

Mannen og jeg snakker om å reise en tur uten barn neste sommer. Jeg er veldig glad i Hellas. Noen som har tips om en fin gresk øy vi kan reise til?

Gjerne tips om hvordan komme seg rimelig dit og bosted.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:55   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gresk øy

Har ikke vært så mange forskjellige steder, men et sted jeg har vært to år på rad, før jeg fikk barn, er Paros.... Det føler jeg bare er verdens nydeligste øy... Jeg vil ta med meg ungene dit, men de må være eldre, for det er lang reise ned. Først 4-5 timer med fly, så buss, så ventetid før 4 timer med hurtigbåt. Apollo tar deg med dit. Det er en virkelig sjarmerende og koselig øy.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:35   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk øy

Skiathos eller Kefalonia

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:41   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk øy

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Mannen og jeg snakker om å reise en tur uten barn neste sommer. Jeg er veldig glad i Hellas. Noen som har tips om en fin gresk øy vi kan reise til?

Gjerne tips om hvordan komme seg rimelig dit og bosted.

Uten barn? Santorini, kanskje.

Evt Parga, men det er ingen øy, pluss at det er overbefolket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 22:42   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk øy

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Skiathos eller Kefalonia

Ja, det glemte jeg. Hvordan kunne jeg? Jeg ville kanskje vurdert Skopelos i stedet for Skiathos, selv om begge er fine. Kefalonia har jeg ikke vært i, men har hørt mye fint.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:10   #6
Mumfins
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
Innlegg: 89
Mumfins har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gresk øy

Uten barn ville jeg definitivt valgt Santorini!! De har ikke så barnevennlige badestrender (sort lavasand), men det er kanskje ikke så viktig når man reiser uten barn? Men for en UTSIKT de har! Og flotte hoteller også. Det er vel mulig å få noe i enhver prisklasse rundt på øya. Det er jo utrolig romantisk å se solnedgangen på en restaurant hvor solen går ned i det blå havet..... skikkelig postkortstemning. Lei moped og kjør til Oia - byen med den mest fantastiske utsikten. Noen reiseoperatører tar deg direkte til Santorini, men det går også hurtigbåt fra Athen som er en fin tur!

__________________
Mumfins
_____________________________
Vesletroll -03 og Minitroll -06
Mumfins er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 13:19   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gresk øy

Enig med SpetakkelRandi, Paros er nydelig. (Etter å ha vært på Naxos, Paros og en øy til som jeg ikke husker navnet på, så fremsto Santorini som veldig kommersiell og lite sjarmerende.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:16   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk øy

Kefalonia står på lista.

Parga utgår, der har vi vært og skal ikke tilbake.

De andre stedene skal jeg se nøyere på.

Kom gjerne med flere forslag, gjerne med forslag til bosted også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:20   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk øy

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Parga utgår, der har vi vært og skal ikke tilbake.

Forstår deg, jeg hadde samme opplevelse, men "alle" skryter det jo oop i skyene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:22   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk øy

Jeg skjønner ikke helt hva de skryter av, for meg var det ingen stor opplevelse. Det ble for lite for oss, og for lite steder å gå for to stk som liker å gå MYE på ferie.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:24   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gresk øy

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg skjønner ikke helt hva de skryter av, for meg var det ingen stor opplevelse. Det ble for lite for oss, og for lite steder å gå for to stk som liker å gå MYE på ferie.

Enig. Legg til førtito varmegrader, unger på slep, overbefolket sentrum, knøttlite, sjarmen ødelagt av turisme, og ærlig talt, hva er så fantastisk med den stranda der?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 17:25   #12
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk øy

Hehe, det var ikke varmt da vi var der. Var der i september og det var litt kjølig rett og slett.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 00:29   #13
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gresk øy

Karpathos kan anbefales! Bo i Pigadia/Karpathos by (bystranden er ok - i hvertfall nære sentrum) eller gå over til Amoopi. Om dere ikke liker Parga er Lefkos for stille for dere, så ikke vleg hotell der.

http://www.karpathos-island.eu/index.html

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 09:29   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gresk øy

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Enig med SpetakkelRandi, Paros er nydelig. (Etter å ha vært på Naxos, Paros og en øy til som jeg ikke husker navnet på, så fremsto Santorini som veldig kommersiell og lite sjarmerende.)

ikke sant.. jeg elsker paros og lengter tilbake. Det er jo ikke så mye å gjøre der da, men dere kan jo øyhoppe litt mellom paros og naxos f.eks? Paros er liten og usjenert og lite turisme.. det er på paros greske fra athen reiser på sommerferie.

paros...

Og dere må i så fall bo i Naoussa.. en liten fiskerlandsby i nord.. på kveldene sitter dere ved bord helt nede ved sjøen og spiser, og det er kule, fine klubber hvor man omtrent kan sitte og dyppe tærene i vannet mens man drikker vin

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no