Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 22:44   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Bør jeg ha bakepapir i panna før jeg heller deigen oppi?
Må den hvelves mens den er varm?

Trenger teskje

Bakepapir er lurt, ja. Du trenger ikke dekke alle sidene, jeg pleier bare å legge bakepapiret på tvers i langpannen slik at det stikker opp på to av sidene, og så løsner jeg langs de to andre sidene med kniv før jeg hvelver. Det er ikke noen spesiell grunn til å hvelve den mens den er varm, alminnelige formkaker blir fastere og hardere når de kjølner, og da kan det være enklere å få dem ut i ett stykke.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:48   #62
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Jeg har bare sånn pizza bakeark jeg, og de går jo ikke opp på kantene i det hele tatt...
Laget en annen tråd også, så da får jeg
a) se om noen har noen tips som ikke innebærer bakepapir på rull
b) avvente baking av ny kake til i morgen.

Tusen takk for svar, Skilpadda!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:53   #63
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg har bare sånn pizza bakeark jeg, og de går jo ikke opp på kantene i det hele tatt...
Laget en annen tråd også, så da får jeg
a) se om noen har noen tips som ikke innebærer bakepapir på rull
b) avvente baking av ny kake til i morgen.

Tusen takk for svar, Skilpadda!

Du kan ta to sånne bakeark slik at de overlapper litt, og stikker litt opp på sidene? Ellers så er det ikke nødvendig med bakepapir altså, bare litt enklere. Lykke til!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 22:56   #64
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan ta to sånne bakeark slik at de overlapper litt, og stikker litt opp på sidene? Ellers så er det ikke nødvendig med bakepapir altså, bare litt enklere. Lykke til!

Ja, det kan jeg jo prøve.

Alternativ b passer meg egenlig best nå (vondt i hodet og trøtt), men skal jeg måtte feile flere ganger og samtidig få meg meg Clone Wars som vi har billetter til i morgen er det best å sette i gang kanskje

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:13   #65
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Du kan også bare løfte kaka ut av langpanna ved å ta tak i bakepapiret.
Det lønner seg også gjerne å vente til kaka har avkjølt seg litt slik at den får "satt" seg.
Og bakepapir er alltid lurt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:15   #66
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Du kan også bare løfte kaka ut av langpanna ved å ta tak i bakepapiret.
Det lønner seg også gjerne å vente til kaka har avkjølt seg litt slik at den får "satt" seg.
Og bakepapir er alltid lurt

Takk for svar!

Oppdatering ligger her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=46378

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 00:18   #67
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Takk for svar!

Oppdatering ligger her: http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=46378

Bra du fikk det til.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:36   #68
kristinlundblad
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
kristinlundblad har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

så fin kake!

kristinlundblad er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 20:53   #69
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Så fin den er/var. Tipper den gikk ned på høykant

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 08:06   #70
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Utrolig stilig kake. Du er kjempeflink. Tenker den falt i smal ja

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:20   #71
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Hehe, denne tråden er snart 1,5 år gammel jenter Guttungen er over Star Wars perioden sin, i år var det kun vanlige brownies og is som gjaldt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 21:54   #72
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Skryt fortjener du vel selv om det er en stund siden du laget kaken. Jeg kan informere om at Poden fremdeles snakker om kaka jeg laget etter å ha sett din (og forsåvidt har begynt å tenke på nytt motiv på ny kake til august). -Og en venninne av meg har også laget sånn etter å ha sett min - du har jo laget en R2D2-kaketrend!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 22:05   #73
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hehe, denne tråden er snart 1,5 år gammel jenter Guttungen er over Star Wars perioden sin, i år var det kun vanlige brownies og is som gjaldt.

Denne kaken tror jeg må bli med til barnehagen på avslutningen vår i begynnelsen av juni. Storebror kommer til å bli fuktig i blikket! Star Wars er det eneste som gjelder nå.

  Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 23:02   #74
Trixie7
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 7
Trixie7 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ren selvskryt: Star Wars-kaka mi

Hadde jeg bare kunnet å bake slik!!!

Trixie7 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no