Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lapskaus i barnedåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Lapskaus i barnedåpselskapet?
Ja, det syns vel alle er kjempegodt! 42 43,75%
Nei, ville heller valgt noe mer delikat! 41 42,71%
Lapskaus er ulekker restemat! 13 13,54%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 14:13   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Øl til lapskaus?
Det høres bare rart ut i mine ører.

Gjør det? De fleste sånne "gammeldagse" norske middagsretter passer best med øl (og gjerne akevitt) til, synes jeg - lapskaus, sodd, fårikål og slikt. Hva pleier du å drikke til?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:14   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Vann er et godt valg til fårikål og lapskaus.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:15   #23
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

I storebrors dåp hadde vi koldtbord. Det ble en stor skuffelse.
For det første kom maten 1 time for sent (misforstått klokkeslett, deres feil) - og det er noe gjestene fortsatt husker - de fleste var skrubbsultne!
For det andre syns jeg ikke det var noe god mat på det koldtbordet; kold kylling, kolde karbonader med kold-bløt-brun løk, roastbiff og dvask salat med vonde tomater - syns det var kjipt, og det mener jeg vel om koldtbord generelt.

Jeg er igrunn ingen koldtbord-fan, syns det er gammeldags!
Vi vurderte tapas, men det passer ikke helt til de eldste eller yngste.
Så selv vil jeg kose meg mye mer med lapskaus (det er jo så godt, hvis det lages riktig!) - enn med karbonadesmørbrød!
Tror også barna vil like det. Dessuten er det det billigste alternativet (85,- pr pers) - og det betyr litt for oss nå i disse førjuls-oppussings-bursdags-barnedåpstider.

Også er det kjempeenkelt! Så legger jeg heller litt mer sjel i bordpynting, og kakebord.
Pippimamma: Brytebrød ja, det hadde vært flott på bordet. Men da må det være ferskt, og jeg gidder ikke bake 3 brytebrød rett før dåpen...
Og ja, jeg skal forsikre meg om at det er en GOD lapskaus med gode råvarer. Snakket med en sløv dust på en catering idag, som ikke kunne svare på hvordan de lagde gryta. Alt han kunne si var at det var oksekjøtt i (det SKAL det jo være) og at hvis jeg var usikker kunne jeg jo velge noe annet. (superservice!) Men Stroganoff-gryta var god, det hadde han nemlig fått tilbakemelding på......

Så jeg har funnet noen andre, som garanterer de beste råvarene. Kr 20 mer pr snute enn de første - men det er det selvsagt verdt!

Allium: Stabburetboksene hadde jeg et par ganger på 80-tallet. De var ok på smak, men æsj så masse fett og slintrer det var i! Det skal det IKKE være i god lapskaus - det skal helst være rene, små kjøtterninger, møre som smør!

Bare ikke det blir "urettferdig" - at lillesøster "bare" hadde lapskaus i barnedåpen sin.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:17   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Gjør det? De fleste sånne "gammeldagse" norske middagsretter passer best med øl (og gjerne akevitt) til, synes jeg - lapskaus, sodd, fårikål og slikt. Hva pleier du å drikke til?

Akevitt

Eh, vann?
Jeg er en vanndrikker, vann er best året rundt elns.
Jeg drikker svært sjelden noe annet, og hvis jeg skal drikke øl er det vel ikke akkurat til lapskaus/fårikål el. som hadde vært min første tanke nei..

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:19   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vann er et godt valg til fårikål og lapskaus.

Ja, enig, til hverdags. Men da virker det ikke lenger som festmat på meg.

Nå skal det sies at jeg synes stort sett det "hører til" med passende alkohol til all slags festmiddag - derfor ville jeg, hvis alkohol ikke var et alternativ, servert en god lunsj/et koldtbord i stedet for en typisk middagsrett. Forresten så er jo alkoholfritt øl marginalt bedre enn alkoholfri vin, så sånn sett er "øl-mat" et bedre valg enn "vin-mat".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:20   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Bare ikke det blir "urettferdig" - at lillesøster "bare" hadde lapskaus i barnedåpen sin.

Nei, guri, etter det koldtbordet der, og med sikkert mange av de samme gjestene kan da en god lapskaus med skikkelig råvarer bare være en opptur! Både for store og små.
Kan du ikke bestille noe ferskt brytebrød, urtebrød el. fra en baker eller noe da?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:22   #27
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Ang. drikke:

Nei, tenkte ikke å servere øl. Litt fordi det "ikke passer seg" (ja - vi kan gjerne ta en egen tråd om det!)

Men Munkholm er vel en ok erstatning til de som syns øl smaker til lapskaus? Kjøper inn det, Farris, brus og vannkarafler på bordet.
Og vaser med vakre, rosa gerbera i!

Selv syns jeg vann eller rød saft er best til!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:25   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nei, guri, etter det koldtbordet der, og med sikkert mange av de samme gjestene kan da en god lapskaus med skikkelig råvarer bare være en opptur! Både for store og små.
Kan du ikke bestille noe ferskt brytebrød, urtebrød el. fra en baker eller noe da?

Jo, god idè! Det koster sikkert bare max en hundrings for 3-4 brytebrød fra bakern. Også kanskje hjemmebakt (bakern) flatbrød. Urtebrød tror jeg ikke passer til vanlig lapskaus.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:25   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå skal det sies at jeg synes stort sett det "hører til" med passende alkohol til all slags festmiddag (..)

Ah, men der er den store forskjellen på folk vel.
Det synes ikke nødvendigvis jeg nemlig.

I en navnfest (som alt. ville vært for meg) så ville jeg ikke hatt alkohol, fordi det er barnets dag, og da synes jeg alkohol blir litt malplassert.
Og vi fikk ikke alkohol i det forrige 80 års laget jeg var i, der var alle barnebarn og oldebarn og svigerbarn og reservebarnebarn osv. så de ville ha det helt alkoholfritt og barnevennlig (det begynnte også kl. 14 på formiddagen og sluttet i 18-19 tiden). Det var ingen som reagerte på det.
I vår familie har man ikke alkohol verken til barnedåp/navnfest eller konfirmasjon (uansett hva slags).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:26   #30
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg er en vanndrikker, vann er best året rundt elns.
Jeg drikker svært sjelden noe annet, og hvis jeg skal drikke øl er det vel ikke akkurat til lapskaus/fårikål el. som hadde vært min første tanke nei..

Nei altså, liker man ikke øl og akevitt, så drikker man det naturligvis ikke til fårikål heller. Vann passer til det aller meste, det er jeg enig i. Men jeg er som sagt vant til at et glass "passende alkohol" er en naturlig del av en festmiddag - rødvin til biff, hvitvin til sjømat, øl og akevitt til julemat og en del andre tradisjonelle norske retter.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:26   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Egen diskusjon ja..

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:27   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei altså, liker man ikke øl og akevitt, så drikker man det naturligvis ikke til fårikål heller.

Jeg liker øl, men det har aldri slått meg at det passer til verken lapskaus eller fårikål før, og det har tydeligvis ingen jeg kjenner heller, for jeg har ikke fått det servert heller

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:10   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Lapskaus er godt, men eg synes ikkje det er festmat. Lapskaus for meg er litt sånn tja, kva har me av restemat me kan kaste opp i gryta og servere med flatbrød til.

Veit jo at barnedåpslapskaus ikkje er lagd på restemat, men det er det eg forbinder med lapskaus.

Eg skjønnar ikkje greia med sodd som festmat heller, så det er meget mulig det er eg som er sær.

MIN lapskaus er sånn "restematlapskaus".
Svigermor bruker 2 dager på sin, og har 3 typer kjøtt
Den er helt nyyydelig.

Men jeg har liksom aldri sett det for meg i barnedåp

Sodd er festmat ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:11   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Når vår tid kommer, så vuderer vi (jeg) tapaskoldtbord.
Men særlig billig er det ikke

Til Hannah hadde vi elgkarbonader.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 16:05   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Bare kall det noe fransk i stedet for. Cassoulet de beuf? Pot-au-feu?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:13   #36
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Bare kall det noe fransk i stedet for. Cassoulet de beuf? Pot-au-feu?

Ja! Utmerket!! Jeg tenkte faktisk på det - det lapskævvs-ordet klinger ikke akkurat så godt..så jeg tenkte at kjøttgryte er jo et velbetegnende ord.
Men Cassoulet de Beuf & Pot au Feu høres meeget delikat ut!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:50   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Jeg hadde virkelig begynt å lure om jeg fikk lapskaus i barnedåp. Virkelig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:58   #38
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Vi hadde engelsk stew etter svigermors oppskrift i barnedåpen sist, og det slo virkelig an! Fikk tilbakemelding fra så å si alle gjestene om at det var mye bedre enn all slags koldtbordvarianter de hadde fått tidligere. En engelsk stew er slett ikke ulikt en norsk lapskaus tror jeg.

Og vi serverte både øl og vin til de som ville ha det.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:49   #39
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Lizzie: Engelsk stew kan jeg jo også kalle det.

Jeg tror faktisk ORDET skremmer enkelte.
Da jeg foreslo lapskaus for min kjære før forrige barnedåp, sa han bare:
Lappskævvs skal vi IKKE servere i dåpen nei!

Men etter at jeg har laget lapskaus for ham et par ganger, var han ikke vond å be denne gangen.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:52   #40
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Jeg hadde gjerne spist lapskaus i barnedåp. Samme hva du kalte den.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no