Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lapskaus i barnedåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Lapskaus i barnedåpselskapet?
Ja, det syns vel alle er kjempegodt! 42 43,75%
Nei, ville heller valgt noe mer delikat! 41 42,71%
Lapskaus er ulekker restemat! 13 13,54%
Deltakere: 96. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 12:50   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Lapskaus i barnedåp?

Lapskaus i barnedåpen?
Kjempegodt og enkelt eller billig og ulekkert?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 12:51   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Synes det hørtes godt ut jeg, selv om jeg er synes snitter er veeldig nam nam

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 12:54   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Jeg vet det brukes en del lenger nord, men selv ville jeg rynket litt på nesen, tror jeg. Men klart, den kan jo gjøres kjempegod, med masse deilig kjøtt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 12:59   #4
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Jeg er nå selv nordfra, og har aldri hørt om noen som har hatt lapskaus i en barndåp. Vi har begge gangene hatt koldtbord. Lapskaus er jo godt, men vet ikke om jeg selv hadde servert det i dåp..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:07   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Hjemmelaget lapskaus er nydelig mat, så det syns jeg godt du kan servere. Hva andre syns er vel forresten uvesentlig.

Jeg tror jeg ville byttet ut flatbrødet (som jeg pleier å servere til lapskausen, med et lekkert hjemmelaget brød (brytebrød, urtebrød o.l).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:09   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Lapskaus er godt, men eg synes ikkje det er festmat. Lapskaus for meg er litt sånn tja, kva har me av restemat me kan kaste opp i gryta og servere med flatbrød til.

Veit jo at barnedåpslapskaus ikkje er lagd på restemat, men det er det eg forbinder med lapskaus.

Eg skjønnar ikkje greia med sodd som festmat heller, så det er meget mulig det er eg som er sær.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:15   #7
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Bergensis, jeg forbinder ikke lapskaus med rester, da jeg er vant til skikkelig lapskaus med dyre, fine råvarer.

Tror jeg har laget restelapskaus en gang, da jeg var 14 år og hadde ansvaret for matlagingen i en uke.

Regner med at det er ekte lapskaus og ikke restemat du har tenkt å servere Amalie.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:15   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

God, hjemmelaget lapskaus går fint an. Stabburet-bokser derimot...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:16   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Godt og enkelt, men ikke spesielt "lekkert", vil jeg si, så jeg krysset av for alternativ to. Jeg ville derimot ikke reagert spesielt negativt på å få god lapskaus servert i barnedåp. (Bortsett fra at jeg etter hvert har fått med meg at mange overhodet ikke kan tenke seg å servere alkohol i barnedåp, og lapskaus uten øl til er ikke så veldig "festlig", synes jeg. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:54   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Server det du har lyst til du !

For min del er lapskaus hverdagsmat, men jeg synes det er kjempegodt og hadde ikke hatt noe imot å få det servert i dåp.
Vi har servert snitter i våre barnedåper.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:58   #11
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Godt og enkelt, men ikke spesielt "lekkert", vil jeg si, så jeg krysset av for alternativ to. Jeg ville derimot ikke reagert spesielt negativt på å få god lapskaus servert i barnedåp. (Bortsett fra at jeg etter hvert har fått med meg at mange overhodet ikke kan tenke seg å servere alkohol i barnedåp, og lapskaus uten øl til er ikke så veldig "festlig", synes jeg. )

Får man ikke lov å servere öl i dåp? (Aldri värt i barnedåp. :hedning: )
Amelie, skal du servere öl til?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 13:59   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hjemmelaget lapskaus er nydelig mat, så det syns jeg godt du kan servere. Hva andre syns er vel forresten uvesentlig.

Jeg tror jeg ville byttet ut flatbrødet (som jeg pleier å servere til lapskausen, med et lekkert hjemmelaget brød (brytebrød, urtebrød o.l).

Samme her.
I minstes dåp hadde vi sodd - trøndermat - med masse deilig kjøtt i, og hjemmebakt flatbrød (fra bakern riktignok, men litt bedre enn kolonial-flatbrød)
så det kan du meget vel servere.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:05   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Får man ikke lov å servere öl i dåp? (Aldri värt i barnedåp. :hedning: )

Jeg har aldri vært i barnedåp jeg heller, men har skjønt gjennom diskusjoner på forumet at mange ser det som helt utenkelig å servere alkohol i barnedåp.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:07   #14
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Samme her.
I minstes dåp hadde vi sodd - trøndermat - med masse deilig kjøtt i, og hjemmebakt flatbrød (fra bakern riktignok, men litt bedre enn kolonial-flatbrød)
så det kan du meget vel servere.

Åhh nam, trøndersodd er sinnsykt godt!

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:09   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Lapskaus er veldig godt. Hadde blitt glad om jeg hadde fått det i barnedåp.
Mye bedre enn cabaret og røkelaks og annet moro fra ett standard koldtbord for å si det sånn

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:10   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri vært i barnedåp jeg heller, men har skjønt gjennom diskusjoner på forumet at mange ser det som helt utenkelig å servere alkohol i barnedåp.

Nemlig. Ikke alkohol i barnas selskaper. De er nemlig ikke gamle nok til å drikke.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:10   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Ja, det kan du vel servere, så enkelt og godt da!
Ordentlig lapskaus selvsagt, med mye godt kjøtt og grønnsaker, og ikke fra boks, men det sier seg selv antar jeg.
Også ville jeg også byttet ut flatbrødet med noe hjemmebakt, grovere brød.
(og ja, mye bedre enn foreks. cabaret fra koldtbordet )

Øl til lapskaus?
Det høres bare rart ut i mine ører.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:10   #18
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri vært i barnedåp jeg heller, men har skjønt gjennom diskusjoner på forumet at mange ser det som helt utenkelig å servere alkohol i barnedåp.

Det skal jeg lage en egen diskusjon om når jeg bare får fikset ö'ene på tastaturet mitt.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:11   #19
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nemlig. Ikke alkohol i barnas selskaper. De er nemlig ikke gamle nok til å drikke.

Sånn sett burde lapskaus være veldig velegnet i barnedåp, bare man moser den fint nok.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:12   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Lapskaus i barnedåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sånn sett burde lapskaus være veldig velegnet i barnedåp, bare man moser den fint nok.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no