Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 13:41   #21
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Du skrev at "dyr dresseres". Ut i fra det oppfatter jeg at du er tilhenger av dressur på dyr. Og det er et syn på dyr jeg ikke er enig i. De fleste oppegående dyretrenere har for lengst gått bort fra dressur.

Dressur er da så vidt meg bekjent noe som fortsatt eksisterer i aller høyeste grad. Det arrangeres såvel norgesmesterskap i dressur osv. Jeg har forøvrig ikke uttalt meg hverken for eller mot dressur av dyr, bare av mennesker.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 14:15   #22
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

I tillegg til å reagere på sammenlikningen mellom mennesker og dyr, må jeg understreke at jeg også tar avstand fra tanken å skulle "oppdra" innvandrere.

Han var svært opptatt av å sette grenser og stille krav, noe som forsåvidt er riktig å gjøre overfor alle samfunnets borgere. Men det er i dagens samfunn likevel noe svært respektløst over å sammenlikne innvandrere fra hele verden med barn i en familie.

Litt historie:
For 100 år siden var det vanligere at man så (særlig) mindre lokalsamfunn ut fra en paternalistisk tankegang. At de/den som stod på toppen, gjerne en bedriftsleder skulle fungere som en far for sine arbeidere/undersåtter. Vedkommende hadde da økonomisk, sosialt og moralsk ansvar for disse "laveresteående" individene - arbeidere og husfolk. Mange av de som vokste opp og levde i disse samfunnene opplevde nok at de hadde det svært bra, de levde med betingelser som den offentlige velferdstaten har utviklet for alle i dag. Takke meg til den moderne varianten, der en hver er ansvarlig for sitt liv og sine egne handlinger.
(Fritt etter tink sitt hovedfag)

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 15:08   #23
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Dressur er da så vidt meg bekjent noe som fortsatt eksisterer i aller høyeste grad. Det arrangeres såvel norgesmesterskap i dressur osv. Jeg har forøvrig ikke uttalt meg hverken for eller mot dressur av dyr, bare av mennesker.

Så du skrev "dyr dresseres" uten at du mente at dyr burde dresseres eller blir dressert. Ja vel.

Jeg tror den eneste grenen hvor man fortsatt bruker betegnelsen "dressur" er i ridning. Hvis du ser på hunde-verden så brukes ikke ordet dressur lengre. Det heter ikke "dressur-kurs" lenger, og det er ingen som konkurrerer i dressur. Man konkurrerer i lydighet og agility, for eksempel. Men ikke dressur.

Og klart - så lenge du tror at hunder dresseres med pisk og trusler skjønner jeg jo at du er i mot å sammeligne med mennesker. Men ut i fra MITT syn på hunder så ser jeg ingen problemer i å sammenligne hunder og mennesker.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 15:14   #24
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

I tillegg til å reagere på sammenlikningen mellom mennesker og dyr, må jeg understreke at jeg også tar avstand fra tanken å skulle "oppdra" innvandrere.

Han var svært opptatt av å sette grenser og stille krav, noe som forsåvidt er riktig å gjøre overfor alle samfunnets borgere. Men det er i dagens samfunn likevel noe svært respektløst over å sammenlikne innvandrere fra hele verden med barn i en familie.

Litt historie:
For 100 år siden var det vanligere at man så (særlig) mindre lokalsamfunn ut fra en paternalistisk tankegang. At de/den som stod på toppen, gjerne en bedriftsleder skulle fungere som en far for sine arbeidere/undersåtter. Vedkommende hadde da økonomisk, sosialt og moralsk ansvar for disse "laveresteående" individene - arbeidere og husfolk. Mange av de som vokste opp og levde i disse samfunnene opplevde nok at de hadde det svært bra, de levde med betingelser som den offentlige velferdstaten har utviklet for alle i dag. Takke meg til den moderne varianten, der en hver er ansvarlig for sitt liv og sine egne handlinger.
(Fritt etter tink sitt hovedfag)

Igjen, jeg syns kanskje vi skal se litt stort på det. Ta f.eks. en viktig del i hundeoppdragelse - sosialisering. Er det noen som helst tvil om at også innvandrere må sosialiseres? At de må tas med i samfunnet og bli kjent med det, lære de lokale spillereglene og la samfunnet bli kjent med dem?

Og når vi snakker oppdragelse (og jeg snakker ut i fra mitt syn på både hunder og barn, jeg aner ikke hva han FrP-mannen tenker) - så ser jeg også der paralleller. Positiv forsterkning. Belønning. Oppmuntring. La dem få "brukt" seg både fysisk og mentalt. Ikke bare passiviseres. De som gjør noe bra bør oppmuntres - og kanskje også belønnes. Nå vil type belønning variere, selvsagt. Til hunden bruker jeg pølsebiter og klikk. (Klikker-trening) Til barna god-ord, kroppskontakt og det å gjøre noe hyggelig sammen.

Overfor voksne mennesker er det klart at det er andre belønninger som virker bedre. Økonomiske, for eksempel. Kanskje burde man ikke "tvinge" folk til å gå på norsk-kurs. Kanskje burde man premiere de som gjør det.

Belønning og sosialisering. Inkluder, og gi positive tilbakemeldinger. Er det virkelig så kontroversielt å tro at det kan fungere også på voksne mennesker?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 16:15   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Jeg synes omtalen av uttalelsen hans har vært unyansert; vi har da lært bedre enn å ta hvert ord bokstavelig? Her er noe som jeg synes var ganske OK sagt.

Jeg synes det begynner å bli teit når alt som i det hele tatt kan tolkes og vris og vrenges til å bli rasistisk blir førstesideoppslag. I motsetning til de mer reelle rasisme-problemstillingene som vel burde diskuteres istedet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 16:31   #26
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Igjen, jeg syns kanskje vi skal se litt stort på det. Ta f.eks. en viktig del i hundeoppdragelse - sosialisering. Er det noen som helst tvil om at også innvandrere må sosialiseres? At de må tas med i samfunnet og bli kjent med det, lære de lokale spillereglene og la samfunnet bli kjent med dem?

Og når vi snakker oppdragelse (og jeg snakker ut i fra mitt syn på både hunder og barn, jeg aner ikke hva han FrP-mannen tenker) - så ser jeg også der paralleller. Positiv forsterkning. Belønning. Oppmuntring. La dem få "brukt" seg både fysisk og mentalt. Ikke bare passiviseres. De som gjør noe bra bør oppmuntres - og kanskje også belønnes. Nå vil type belønning variere, selvsagt. Til hunden bruker jeg pølsebiter og klikk. (Klikker-trening) Til barna god-ord, kroppskontakt og det å gjøre noe hyggelig sammen.

Overfor voksne mennesker er det klart at det er andre belønninger som virker bedre. Økonomiske, for eksempel. Kanskje burde man ikke "tvinge" folk til å gå på norsk-kurs. Kanskje burde man premiere de som gjør det.

Belønning og sosialisering. Inkluder, og gi positive tilbakemeldinger. Er det virkelig så kontroversielt å tro at det kan fungere også på voksne mennesker?

Det har jeg hørt foreslått flere ganger, og jeg synes det blir like feil hver gang. Det SKAL læres norsk når man kommer hit, det å kunne få seg en jobb og delta i samfunnet burde være gulrot nok i seg selv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 16:58   #27
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Ettersom en kjent Frp`r syns det er greit å slå barn, så fremmer jeg ett lovforslag om at dumme utsagn fra politikere tilsier mer juling enn mat. Og enkelte politikere kommer til å bli direkte magre om mitt lovforslag går igjennom.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 17:11   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes omtalen av uttalelsen hans har vært unyansert; vi har da lært bedre enn å ta hvert ord bokstavelig? Her er noe som jeg synes var ganske OK sagt.

Jeg synes det begynner å bli teit når alt som i det hele tatt kan tolkes og vris og vrenges til å bli rasistisk blir førstesideoppslag. I motsetning til de mer reelle rasisme-problemstillingene som vel burde diskuteres istedet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 17:22   #29
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes omtalen av uttalelsen hans har vært unyansert; vi har da lært bedre enn å ta hvert ord bokstavelig? Her er noe som jeg synes var ganske OK sagt.

Jeg synes det begynner å bli teit når alt som i det hele tatt kan tolkes og vris og vrenges til å bli rasistisk blir førstesideoppslag. I motsetning til de mer reelle rasisme-problemstillingene som vel burde diskuteres istedet.

En skal vel ikke akkurat vrenge så veldig for å få sånne utsagn oppi vrangstrupen. Men jeg er kanskje litt farget av å få brekninger bare det står Frp. :dreier kanskje tråden inn på lavmål, men men:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:31   #30
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Igjen er det bare å signere bina.
Selv om jeg strengt tatt sa det først, bare ikke så godt som bina. Som vanlig.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 21:49   #31
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Og klart - så lenge du tror at hunder dresseres med pisk og trusler skjønner jeg jo at du er i mot å sammeligne med mennesker. Men ut i fra MITT syn på hunder så ser jeg ingen problemer i å sammenligne hunder og mennesker.

Jeg har ikke sagt noe om at dressur forutsetter pisk. Trusler derimot tror jeg kan være vanlig. Trusler er i alle fall dessverre en forholdsvis vanlig metode som brukes til å oppdra (eller dressere) barn med.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 08:19   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Selv om jeg i min ferd gjennom "ditt kompetente barn" lærer at barn er like mye verdt som voksne. Så ville jeg selv foretrukket å bli møtt som voksen av andre voksne, ikke som et barn som trenger oppdragelse, uansett om jeg flytter til en annen del av landet eller verden. Det er klart man trenger å lære noe om den nye kulturen man kommer til, forstå at her finnes andre regler for rett og galt. Men da ville jeg satt pris på å få lære på en annen måte enn gjennom oppdragelse og grensesetting.

Jada, jeg har fordommer mot Frp-ere.
:åpen:

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 09:29   #33
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Hadde noen kommet til meg og snakket til meg som barn eller hund så er jeg redd jeg hadde gjort noe veldig dumt tilbake!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 11:36   #34
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det har jeg hørt foreslått flere ganger, og jeg synes det blir like feil hver gang. Det SKAL læres norsk når man kommer hit, det å kunne få seg en jobb og delta i samfunnet burde være gulrot nok i seg selv.

Men det er ikke det. Og se på andre ting. Utdanning, for eksempel. Nå kan jeg ikke alle reglene, men de som fullfører studiet innen normert studietid premieres økonomisk. Det burde jo være gulrot nok å komme seg raskt ut i arbeidslivet, men økonomiske virkemidler er effektivt. Det får en del studenter til å sette opp tempoet litt.

Dessuten er det dessverre fullt mulig å flytte til Norge og leve i sitt eget samfunn uten å kunne norsk. Det er jo en grunn til at en del innvandrerbarn knapt nok snakker norsk når de begynner på skolen. Joda, det burde være gulrot nok at barna får det lettere på skolen, men folk tenker ikke sånn.

Og så er det det pedagogiske aspektet ved det. De aller fleste mennesker reagerer mer positivt på ros og belønning enn på tvang og straff. Og belønningen må være håndgripelig. En ide om mer integrert i samfunnet vil aldri kunne konkurrere med "cold hard cash".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 11:54   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Jeg kjenner jeg blir litt matt over frp`s måte å ordlegge sine saker på...

Jeg er helt enig i at innvandrere bør få hjelp og rettledning til å tilpasse seg samfunnet rundt dem, for deres egen del. Men å si at de må oppdras, blir for meg helt feil. De er allerede oppdratt, men trenger kanskje litt hjelp til å lære om deres nye land, og alt som er her. Språk, lover og regler, etc.

Og det å bruke sammenligning med å oppdra hunder i denne sammenheng, det er jo helt bak mål... Det er jo voksne, selvstendige mennesker vi snakker om, og det er ikke snakk om å endre deres personlighet, og gjøre dem "helnorske". De har sin kultur og sitt livssyn, og det skal de fortsatt få ha, selv om de har flyttet hit...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:21   #36
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det er ikke det. Og se på andre ting. Utdanning, for eksempel. Nå kan jeg ikke alle reglene, men de som fullfører studiet innen normert studietid premieres økonomisk. Det burde jo være gulrot nok å komme seg raskt ut i arbeidslivet, men økonomiske virkemidler er effektivt. Det får en del studenter til å sette opp tempoet litt.

Det å komme seg kjapt ut i arbeidslivet er et viktig incentiv for både studenter og innvandrere. Dessverre virker arbeidsmarkedet i perioder lukket for både nyutdannede og "utlendinger". Akkurat nå er det vel håp om bedre tider for også disse gruppene. Men det er ikke en ukjent problemstilling av høytutdannede innvandrere må ta jobber de er overkvalifisert til fordi de blir diskriminert ut av de stillingene hvor de burde vært med tanke på utdannelse og erfaring.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 13:41   #37
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det å komme seg kjapt ut i arbeidslivet er et viktig incentiv for både studenter og innvandrere. Dessverre virker arbeidsmarkedet i perioder lukket for både nyutdannede og "utlendinger". Akkurat nå er det vel håp om bedre tider for også disse gruppene. Men det er ikke en ukjent problemstilling av høytutdannede innvandrere må ta jobber de er overkvalifisert til fordi de blir diskriminert ut av de stillingene hvor de burde vært med tanke på utdannelse og erfaring.

Og sett fra den andre siden: bedriftsledere burde selv se verdien i å ta inn både lærlinger og trainees - men likevel må det også her økonomiske virkemidler til for å få dem til å gjøre dette.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 14:44   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn



Jeg er så stolt av politikerne vi har valgt!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:26   #39
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Jeg har brukt teorier fra hundetrening i undervisningen (belønning for ønsket adferd), men jeg går da ikke rundt og forteller elevene det Det ville jo virket fullstendig mot sin hensikt!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:27   #40
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrere bør oppdras som hunder og barn

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har brukt teorier fra hundetrening i undervisningen (belønning for ønsket adferd), men jeg går da ikke rundt og forteller elevene det Det ville jo virket fullstendig mot sin hensikt!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no