Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor fornøyd hadde du blitt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-16, 10:38   #181
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Men se på denne herligheten da dere!

Til Bloppy
Fra Bloppy

Fordi jeg fortjener det.

Se der ja! Bloppy kan dette med å kjøpe bursdagsgaver.
Gratulerer med overstått.

Jeg hadde også blitt skuffet og lei over en sånn gave.
Meg og mannen kjøper ofte praktiske gaver til hverandre, men da er det et ønske. Og mannen selv er veldig opptatt av at spesielt bursdagsgaver skal være personlige.
Det hender han har bommet noen ganger, men som oftest tråkker han til med en blomsterbukett, sjokolade og kake. Da føler jeg meg verdsatt, og det er det viktigste.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 10:53   #182
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Sånn reisestrykejern og kupévarmer er jo ofte kjøpt av omtanke. Og dersom jeg stadig jobbet så sent at all mat måtte oppvarmes i micro etter familien hadde spist hadde sikkert Micro også blitt gitt av omtanke. Her er jo ikke det tilfelle. Omtanke er bra. Micro er bra dersom man er enige om at dette prioriterer vi nå.

Jeg ønsker meg helst opplevelser sammen. Det trenger ikke å være utenlandstur, men kinobilletter er også fint. Jeg trenger som regel ikke mer ting.

Stilig gave, Blobby! Den vil du ha glede av i mange år!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 11:17   #183
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg vet! Testet den ut på spilletime med privatlærer i går, og på fellesøvelse i dag samt at jeg fikk en proff til å teste den for meg først.
Den er helt nydelig! Noe heeelt annet enn den jeg har lånt av skolekorpset for å si det sånn.
Jeg hadde ikke egen fra før, så det blir deilig å ha eget instrument.

Herlig! Jeg er på utkikk etter trompet til et av barna mine, som har et helt elendig instrument (lånt av korpset) i dag. Kan jeg få spørre om du har tips til kjøp?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 11:20   #184
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Gratulerer med trompet!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 11:27   #185
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Gratulerer med dagen. Bloppy, og med fin gave til deg selv!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-16, 16:18   #186
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Herlig! Jeg er på utkikk etter trompet til et av barna mine, som har et helt elendig instrument (lånt av korpset) i dag. Kan jeg få spørre om du har tips til kjøp?

Er du sikker på at det er trompet korpset ønsker at dere kjøper? Og ikke kornett? Pompen fikk en veldig fin en til 6000,- splitter ny! Korpset ønsker at flest mulig spiller kornett, for det gir en mykere klang. Ikke så skarp som trompeten er.

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke har særlig peiling. Jeg har fått veiledning til kjøp av spillelæreren, og en proff musiker som også spiller i korpset mitt. Han spiller også litt med K.O.R.K og på operaen og litt sånn. Så han har peil.

Kan sjekke modellnumner etterpå om du vil. Må bare kjøre poden til Skreia på seminar først.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 00:51   #187
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Gratulerer med overstått! Fin trompet!

Jeg er ikke velsignet med en mann som skjønner poenget med å bruke tid og tanker på gaver dessverre, men han er god på sine ting. Jeg er derimot flink på gaver og overraskelser og han setter jo veldig pris på det, men han tar ikke inn over seg at han kan gjøre det samme til gjengjeld. De tidlige år forsøkte jeg hinting, så ble det litt sutring, før det ble til "bare drit i det, å dra ut på bursdagen mens man huffer seg høylytt over hvor vanskelig det er å finne noe til meg, for å ikke finne noe i det hele tatt og komme hjem med gavekort på lokalsenteret er ingen vits".

Vel, til min førtiårsdag i høst fikk jeg ingenting! Uken etter kjøpte jeg billetter til oss til en konsert vi begge hadde lyst til å gå på (han mest, men vi liker stort sett det samme). Så en slags gave til meg ble det vel det da. Men neste uke har han bursdag. Han ønsker seg en spesiell type sko vet jeg og vanligvis ville jeg kjøpt det. Vel i år får han bruke penger han som regel får fra sine foreldre til å kjøpe seg sko, jeg har nemlig kjøpt billetter til oss på "Singin' in the rain" i høst! Fordi jeg vil på show med Atle Pettersen og Stian Blipp! Barnslig, men fornøyd!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 13:40   #188
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.



Skriftlig ønskeliste neste år, kanskje? Hengende godt synlig på kjøleskap eller noe.

Eller på micro'n.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg vil heller motta mislykkede gaver hvert år framfor å bestille gaver på denne måten. Eller rett og slett droppet å kjøpe gaver til hverandre, for da mener jeg hele konseptet med å gi gave har utspilt sin rolle.

Jeg synes det er helt ok å "bestille" gaver, som du sier. Vi har helt standard økonomi, så om vi ønsker oss noe litt dyrere, kan både mannen og jeg bruke en anledning som bursdag/jul til å "bestille gave". En gang fikk jeg en iPad på denne måten. Vi kjøper ikke gaver til flere tusen uten å være enige på forhånd, all den tid vi har felles økonomi. Det er jo ikke bare med gaver til en bursdag en kan være en oppmerksom kjæreste som overrasker.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Altså, jeg har ingen problemer med å skjønne at man blir mer skuffet over en gave fra kjæreste/partner som skriker "jeg orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" enn over å få en stygg vase fra tante Olga, men jeg reagerte likevel på at såpass mange skrev at de ville blitt forbanna og sinte. For meg er ikke sint + gavemottaker ord jeg pleier å bruke i samme setning. Skuffelse derimot, det kan jeg i noen tilfeller forstå.

Det er vel "orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" som er kjernen her. Jeg er også særdeles vennlig innstilt hva gjelder gaver, og er enig med deg i at man i utgangspunktet setter pris på gaver, punktum. Men av og til er selve gaven et skinnende bevis på lite omtanke, og da er det jo mangelen på omtanke som er sårende, ikke gaven i seg selv. Det synes jeg slett ikke er vanskelig å forstå, og det synes jeg heller ikke har noe med kravstorhet eller andre negative personlighetstrekk å gjøre.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 21:54   #189
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det er vel "orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" som er kjernen her. Jeg er også særdeles vennlig innstilt hva gjelder gaver, og er enig med deg i at man i utgangspunktet setter pris på gaver, punktum. Men av og til er selve gaven et skinnende bevis på lite omtanke, og da er det jo mangelen på omtanke som er sårende, ikke gaven i seg selv. Det synes jeg slett ikke er vanskelig å forstå, og det synes jeg heller ikke har noe med kravstorhet eller andre negative personlighetstrekk å gjøre.

Det var vel mer eller mindre nøyaktig det rine sa? Altså forståelse for at man blir skuffet over mangelen på omtanke.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 22:33   #190
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Det er vel "orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" som er kjernen her. Jeg er også særdeles vennlig innstilt hva gjelder gaver, og er enig med deg i at man i utgangspunktet setter pris på gaver, punktum. Men av og til er selve gaven et skinnende bevis på lite omtanke, og da er det jo mangelen på omtanke som er sårende, ikke gaven i seg selv. Det synes jeg slett ikke er vanskelig å forstå, og det synes jeg heller ikke har noe med kravstorhet eller andre negative personlighetstrekk å gjøre.

Det er i alle fall det som er kjernen for meg. Og jo nærmere en person er meg, jo mer sårende er det. Er det grandtante Olga som kjøper en gave som er et godt stykke unna å falle i smak eller være noe jeg kunne ønske meg eller ha bruk for så gjør det ikke så mye. Er det min kjære som gir en gave som skinner av manglende tanke bak så er det mye vondere og jeg kan bli skikkelig lei meg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-16, 23:03   #191
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det var vel mer eller mindre nøyaktig det rine sa? Altså forståelse for at man blir skuffet over mangelen på omtanke.

Joda, men siden rine skriver at hun forstår at folk blir skuffet men samtidig synes at det ikke går an å bli sint for en gave, hadde jeg lyst til å poengtere at det ikke er gaven i seg selv man reagerer på men at det må være lov å bli både skuffet og sint (sinne er ganske ofte et uttrykk for at en er lei seg, forøvrig) over mangel på omtanke.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-16, 11:39   #192
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Jeg elsker å kjøpe gaver, og har alltid gjort det. Jeg er ganske flink til å velge ut også, vil jeg påstå, men jeg har sikkert bommet noen ganger jeg også.

Min ex var ikke god på personlige gaver, og min nye samboer er litt i samme gaten. Jeg har bare akseptert det. Men min nye samboer vil gjerne kjøpe noe jeg ønsker meg da, så da får han noen konkrete ønsker, og han følger godt opp. Det er litt om totalen også, for samboeren min er flink til å vise meg at han er veldig glad i meg, og vi er nok litt tilbake på temaet kjærlighetsspråk igjen.

Men. En micro? Da hadde han faktisk fått høre det. Særlig siden jeg heiv ut den forrige når vi satte opp nytt kjøkken.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-16, 12:14   #193
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Jeg fikk micro til jul i forfjor, fra svigers da, og var veldig fornøyd med det. Men det er jo noe helt annet når man faktisk ønsker seg det.
Gratulerer med ny trompet og vel overstått forresten.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-16, 12:20   #194
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg blir altså ikke SUR for en gave Mannen og ungene kommer hjem med, samme hvor underlig det er. Det er VANSKELIG å kjøpe gaver. Noen ganger får man jernteppe, noen ganger synes ungene et eller annet er en gullidé, og i det hele tatt.

Jeg hadde blitt sur om bursdag eller lignende bare hadde blitt glemt og ignorert, men jeg blir ikke sur over at hverken gaver eller type markering ikke er akkurat hva jeg hadde valgt selv. Hvordan i alle dager skulle jeg da kunne lært ungene å ikke være bortskjemte og utakknemlig?

Vil man ikke ha en micro, så bytter man microen. Og så fniser man litt av rar mann og rare unger.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no