Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Legges barna for tidlig, eller for sent?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 13:28   #41
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Neida, ikke morgen før kl 6. Prøv å fortell det til ettåringen, eller den bråkete toåringen på besøk uten innestemme. Nå er det ikke så ille lenger, men ett av barna har hatt en periode der han var våken og klar for dagen i 5-tida. Jeg klarer vanligvis å overtale barna til mye rart, men der måtte jeg gi tapt altså.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:29   #42
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Så ca kl 7 er "riktig" tidspunkt å stå opp på?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:30   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Her er det ikke morgen før tidligst 06. Våkner de før det så får de beskjed om at det er natt. Sovner de ikke igjen så kan de iallfall ligge i senga si en liten stund til. Det problemet har vi ikke særlig ofte, den bikker som regel 06 før de våkner.

Og det er ganske tydelig ut fra det du skriver at du aldri har hatt problemer med barn som faktisk våkner tidlig. Prøv å fortelle et barn på under halvannet at det er natt når det vil opp fem. Det er ikke rett fram altså.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:31   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Neida, ikke morgen før kl 6. Prøv å fortell det til ettåringen, eller den bråkete toåringen på besøk uten innestemme. Nå er det ikke så ille lenger, men ett av barna har hatt en periode der han var våken og klar for dagen i 5-tida. Jeg klarer vanligvis å overtale barna til mye rart, men der måtte jeg gi tapt altså.

Her var vi enige, ja .

Hos oss er det morgen kl 6 for oss voksne, og heldigvis våkner barna nå sjelden før den tid nå mer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:32   #45
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Guttungen (10) trenger veldig lite søvn. Å legge ham tidligere enn 21.30, på hverdager, er bare tull, for han ligger bare og vrir seg i senga, uten å få sove. Men, uansett, når det er skoledag dagen etter, er han i seng 21.30, med lyset av, og han står opp 7.30.

I helger/ferier, legger han seg rundt 22.30, og står opp en gang mellom 8 og 9.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:33   #46
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Samtlige 3 unger har hatt en seig og lang fase hver seg med "morgen klokka fem, taramtamtam!!!". Men, de har heldigvis blitt normale folk som sover til over 6 (stort sett). Bank i bordet, osv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:34   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Her er det forresten morgen for voksne kl. 05.30 og 05.50, og vi begynner å bli vant til det. Er noe lettere å stå opp og snuble inn i dusjen og ta en lang varm dusj enn å baksere med vill og gal ettåring på stellebordet kl. 05.30 om morgenen.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:36   #48
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Og det er ganske tydelig ut fra det du skriver at du aldri har hatt problemer med barn som faktisk våkner tidlig. Prøv å fortelle et barn på under halvannet at det er natt når det vil opp fem. Det er ikke rett fram altså.

Pass på hvem du vifter rødt flagg til. Jeg har aldri hatt sovebarn før nå ganske nylig(og vi må opp til minst ett barn minst en gang om natta pga drømmer, tissing osv). Gutten her hadde kolikk og etter det gikk det i ett. Han sov verken dag eller natt, holdt det gående flere timer hver natt osv. Lang historie. Men for å svare på det du sier om klokkeslett. Når de var så små var 5.30 målet, når de var enda mindre så var målet for hva som var morgen 05. Jeg har med andre ord altså justert det etter som de har blitt større, det skal ikke være urealistisk å nå målet. Har mange minner fra en gutt som lå på sofaen oppå meg flere netter på rappen mellom 02. og 04, tror jeg freste av meg til mannen at den gutten kom til å bli forbli limt på meg for alltid.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 13:39   #49
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Knerten ramler raskt over til overtrøtt, og blir både fort sint, utilpass og grinete når dette skjer. Eller, han er meget blid helt til noe går han imot eller til jeg nevner at han må legge seg.

Han fungerer aller best når han sovner rundt kl.19, da sover han til ca.8 neste morgen.
De dagene han ikke legger seg før kl.19.30 og senere, greier han ikke å finne roen og sovne. Da sovner han ikke før 21.30, når vi da må opp senest kl.8 blir dette for lite søvn for han, og han sovner gjerne i bilen på vei hjem fra barnehagen.

Jeg liker godt kveldene sammen med knerten, han leker seg fint eller vi gjør ting sammen som er koselig for både liten og stor, så jeg ønsker derfor å kunne legge han senere.
Jeg prøver dette innimellom, men det slår tilbake hver gang.

Dette med søvn er veldig individuelt, så noen regel syns jeg bare er dumt å komme med.

Jeg har tre barn, og alle tre har hatt veldig forskjellig sovemønster. Der 94'ern sovnet sent (21/22) og alltid våknet tidlig (05), 95'ern sovnet tidligere og sov lengre, mens 09'ern da sovner enda tidligere og sover enda lengre

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:02   #50
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Jeg kunne godt ha lagt mine seinere jeg, hvis det ikke var for at de faktisk er stuptrøtte halv sju-sju. Ikke sover de noe lenger om vi legger dem seinere heller. Så ja, det hender at jeg klager over at de våkner seks. Og nei, det nytter ikke å fortelle såpass små som mine at det ikke er morgen da. Men men, alt blir en vane. Her er det fest når de sover til halv sju.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:04   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Da knerten var helt liten hadde en periode da han stod opp fryktelig tidlig. Jeg husker at han vekket meg kl 06.13 en lørdagsmorgen og min første tanke var "Åh, så deilig! Nå fikk jeg sove skikkelig lenge."

Min neste tanke var "Fy fader. Du er jammen ikke bortskjemt med søvn om morgenen når du synes 06.13 er seint. For et liv jeg lever."

Han kom heldigvis fort over den bøygen. Nå står han opp rundt kl 9 i helgene.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:08   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Hos oss fungerer både jeg og Poden slik at vi våkner mellom 5 og 7 uavhengig av når vi legger oss.
Det er verst for meg , egentlig. Om jeg har vært ute og natteranglet, eller vært på fyllekallas, eller bare ser en film som varer litt utover natten, så får jeg for lite søvn.
Poden kan styres litt mer enn meg.
Men Det gjør i hvertfall at vi ikke kan styre leggetiden hans etter vårt ønske om at han skal sove lenge neste dag.

Jeg har begynt å legge meg rundt kl 22 for å få de timene med søvn som jeg trenger.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:09   #53
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

9-åringen legger seg til å sove halv ni, sovner kjapt og vekkes uten problemer halv sju på hverdager.
6-åringen sovner halv åtte og vekkes med tre kilo morgengrettenhet halv sju.
Helgene er like, med unntak av at de får sove til de våkner, stort sett blir det mellom sju og halv åtte.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:10   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Jeg er velsignet med unger som sover det antall timer de trenger. Ganske uavhengig av når de legges. Når vi er på ferie, så er de ikke i seng før 23. Men de sover sine henholdsvis 9-10 og 11 timer uansett. Det er så godt og jeg vet at jeg er heldig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:10   #55
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Pass på hvem du vifter rødt flagg til.

Jeg vifter rødt flagg til alle som mener det bare går an å fortelle barn at det er natt .

Storebror var forøvrig 4-5 år før vi sluttet å vurdere alt etter halv seks (også helger) som bra. Både han og lillesøster drar den på gode helgedager mot sju.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:15   #56
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

6 år og sovner cirka 20.45 og opp 7.15. 10,5 t og har sovet de timene i flere år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:16   #57
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Det er spesielt morsomt når man er på hyttetur, og lillebror insisterer på at det er dag 02.00, og vi strever i to-tre timer før han sovner igjen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:27   #58
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg vifter rødt flagg til alle som mener det bare går an å fortelle barn at det er natt .
.

Jeg har ikke sagt annet enn at jeg forteller mine det er natt, at de magisk alltid sovner igjen er noe helt annet. Men om jeg/de får sove mer eller ei så nekter jeg å stå opp før 06, som i gå ned på stua, kle på osv. Og som jeg har utdypa, det var ikke så "sein" grense når de var mindre. Det er mye som ikke er bare bare men skriftlig i kortversjoner er mye ganske så så rosenrødt.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:30   #59
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det er nok kanskje fordi du ikke har prøvd å ha sånne barn? Jeg legger barna mine tidlig, og de våkner tidlig. Legger jeg dem seinere våkner de like tidlig, eller muligens enda tidligere. I tillegg blir de sure og grinete hele ettermiddagen fordi de er trøtte. Hadde de sovet lengre når vi la dem senere hadde jo alt bare vært lykke, men sånn funker det altså ikke.

Joda, det jeg mener er vel at man kan vel ikke regne med å få både i pose og sekk. Altså barn som sover fra halv sju på kvelden, og i tillegg sover lenge på morgenen. Vår første kan sove lenge på morgenen, men til gjengjeld så er hun jo oppe mye av kvelden.

Nå med to ulike typer i hus, så blir det vel verken alenetid på kvelden eller sove-lenge på morgenen lenger, er jeg redd

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 14:34   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Nå sa ikke Acino med et eneste ord hva hun syns andre burde gjøre, bare hva hun gjorde med sine. Maken til hårsårhet.

Mine har ikke blitt fortalt at det er natt om de våkner før klokken 6, de har blitt behandlet som om det var natt. Altså har reaksjonen min om de våknet lysvåkne klokken 0515 helt lik som om de våknet 0215. For for meg er det akkurat det samme. (Det vil si at jeg prøvde å roe dem i sengen, og så tok jeg dem inn i sengen til oss, ammet så lenge det var aktuelt, bysset og lallet og nektet å sette beina i gulvet før klokken var nærmere 7. For MINE unger har det funket. Og en kuriositet eller et sammentreff er at når vi hadde besøkende nevøre/nieser på besøk, som vanligvis våknet 0530, så sov de gjerne til 0800 hos oss. Om de våknet før så er det mulig at synet av mitt bustete og sjokkerte nattfjes skremte dem tilbake til sengs.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no