Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad skal jeg velge?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 12:55   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg får bunad av pappa!! Jeg har visst det i noen år, men håpet å gå litt ned i vekt. Nå har jeg innsett at jeg ikke kan sitte og vente på mirakler lenger og skal få sydd meg bunad ganske så pronto, og heller få den laget så den kan syes en god del inn.

Så var det selve valget da - hvilken bunad skal jeg ha?? Jeg er selv født og oppvokst i Oslo, men Oslo-bunaden synes jeg rett og slett ikke er spesielt pen. Ikke har den så lange tradisjoner heller og den lys, lys gråblå skjorten gir hele bunaden et "skittent" preg = UAKTUELL. Jeg har giftet meg med innbarka sørlending og har en svigermor som syr, selv har jeg også brodert forkle og sjal til Vest-Agder bunaden, og siden jeg også er bosatt sentralt på Sørlandet er bunaden fra Vest-Agder et nokså naturlig valg ... men engasjementet har bleknet noe. Min mor er fra Kirkenes og jeg hadde bunad fra Sør-Varanger da jeg var yngre, en flott drakt i all sin enkelhet. Jeg står også i samemanntallet og kan som sådan velge å gå i samedrakt hvis jeg ønsker det. Min fars slekt er derimot i større andel fra Øst-Telemark og jeg er ikke redd for å si at jeg synes Telemarksdraktene er utrolig flotte; både Øst-Telemark sin rødtrøye og beltestakken fra Bø.

Jeg er nok der at jeg heller mot raudtrøye eller beltestakk selv, men så var det dette med Vest-Agder også - den har jeg jo allerede gjort en god jobb på og svigermor kan gjøre resten. Meeen, så er det det at jeg har brodert til rynkestakken, mens stripestakken nok er den som har vokst mest på meg over årene og jeg tror jeg heller vil ha den, hvis Vest-Agder i det hele tatt. Sør-Varanger har jeg et eksemplar av, det passer riktignok ikke til meg, men håpet er at Bråkebøtta skal kunne vokse inn i den, med det gamle sølvet fra min mormor og oldemor. Artig kunne det også være å skaffe samedrakter til barna, men selv vet jeg ikke om jeg klarer å identifisere meg helt med den fremfor da Telemark og Vest-Agder, det føles langt fjernere.

Snakk om å bli :kokko: ...

Hva synes dere da damer? Hvis jeg skal velge en av følgende, selvsagt med visse modifikasjon siden alternativene er så mange mtp broderier og farger: Øst-Telemark, Bøstakk, rynkestakk eller stripestakk fra Vest-Agder?

For ordens skyld slenger jeg også med bilder av Oslo, Sør-Varanger og Samedrakten.

1. Øst-Telemark Raudtrøye


2. Bøstakk - beltestakk; primært med broderier, ikke bånd, og med toner i rødt/grønt evt. mot blått


3. Vest-Agder rynkestakk; jeg vil i tilfelle ha sort eller rød vest med rød/sort kant og Holum broderi


4. Vest-Agder stripestakk; også med sort vest med rød kant, evt. grønn vest (brokade) og ensfarget forkle (ikke sikker på farge)

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:55   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Finnmark - jeg har akkurat denne versjonen med blå fremfor sort stakk


Samedrakten


Oslo

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 18-05-11 kl 13:03.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:59   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes beltestakken er utrolig nydelig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 12:59   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg elsker i alle fall beltestakken min. Men så er hele slekta fra øst-Telemark så valget var ikke så vanskelig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:05   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg elsker i alle fall beltestakken min. Men så er hele slekta fra øst-Telemark så valget var ikke så vanskelig.

Ja, du har jo gitt meg noen tips på veien der, som jeg har trykket til brystet altså. Fikk bare ikke tatt noen endelig avgjørelse, men NÅ kan jeg ikke vente lenger. Eller, jeg kan jo, men vil ikke - jeg vil ha bunad NÅ og nyte den!!

Det må vel sies at det innerst inne står mellom raudtrøye og beltestakk for egen del ...jeg ser vel strengt tatt for meg at jeg ender opp med en Vest-Agder utgave etterhvert uansett, siden svigermor syr, jeg er litt på vei og det ikke vil koste meg stort.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:14   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Ti poeng til raudtrøye.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:16   #7
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Ti poeng til raudtrøye.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:18   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes Øst-Telemark er den aller peneste bunaden, så jeg stemmer selvsagt på den. Godt hjulpet av litt lokalpatriotisme.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:24   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

En av de to første. Den andre var veldig fin, synes jeg, men den første var veldig "jålete" - i mangel på bedre ord. Positivt ment altså.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:35   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Nr 4 ville jeg gått for; vet ikke hvilken variant. Nr 1 og 2 er også fine, men jeg synes det ble litt mye broderier på nr 1 og for meg personlig er beltestakken litt for "poppis"; det er vel en av de som brukes mest av folk som har bunad de ikke har tilknytning til (i folkedanskretser går den under kallenavnet "Oslo 3-bunad"). Bare personlige meninger her, altså - du bør følge magefølelsen, synes jeg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:49   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Raudtrøye Hadde jeg hatt ett blaff av gener fra det området hadde jeg aldri vært i bunadstvil. Det er den aller fineste bunaden!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 15:46   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Beltestakken min er finere enn raudtrøya, valget mitt var mellom den og beltestakken som jeg endte opp med. Men så er ikke min beltestakk spesielt vanlig heller.

Bilde av min stakk.

http://www.foreldreportalen.no/forum...t=Beltestakken


Sist redigert av Anne C : 18-05-11 kl 17:32.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 16:10   #13
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Å, en av Telemarkene. Hadde jeg hatt så mye som en halvonkel fra Telemark hadde jeg hatt en av de to.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 16:29   #14
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Dette var min statusoppdatering på Facebook i går, så der er vel ingen tvil om hvilken bunad jeg synes er finest.

Sitat:

Ønsker meg tilhørighet til Telemark på et vis, så jeg kan bytte ut nordlandsbunaden min i den fantastisk vakre Øst-Telemark bunaden ♥ Har såååå lyst på den! Sukk.

Jeg elsker min nordlandsbunad og har alltid syntes den var norges fineste, men Øst Telemark sin er et par hakk vakrere. Sukk.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:27   #15
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Finnmark

Jeg driver å sparer til den,tror jeg. Men synnes at det er litt "frekt" at den er så mye enklere en mye annet.
Synnes den svarte er finere en den blå,den blå er veldig samedrakt aktig,og da kjøper jeg heller en samedrakt, men er ikke same så det blir litt teit Kanskje jeg bare skal erklære meg selv for same?


Utav alle du har lagt inn bilde av synnes jeg

Sitat:

Bøstakk

var finest

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:30   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

2. Bøstakk - beltestakk; primært med broderier, ikke bånd, og med toner i rødt/grønt evt. mot blått

Åhh! denne liker jeg veeeldig godt, så en veldig lik i går og tenkte at hvis jeg skal ha bunad så må det bli noe sånt!
Den er utrolig flott!!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:33   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes du skal velge et av stedene du har tilknytnign til og velge den som kler deg best i farger og fasong!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:36   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg synes du skulle valgt en fra der enten mamman din eller pappan din kommer fra. Skjønner at OSlobunaden ikke er det helt store.
Den røde fra Finnmark var da fin, men den har du jo, hvorfor bruker du ikke den da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:40   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Jeg er veldig svak for stripestakken, jeg! Men ettersom jeg stort sett feirer 17. mai på Oslo vest har jeg muligens fått en lett overdose Telemarksbunader. Dersom jeg skulle ha en Telemarksbunad ville jeg valgt beltestakken, rett og slett fordi du kan bestemme utforming i så stor grad sjøl, det er så gøy å gå og se på alle variasjonene!

Men, jeg vil understreke at det er et alternativ du ikke har tatt med. Er du fra Oslo, så er Akerdrakten et mye morsommere valg enn den lyseblå Steen&Strømbunaden. I motsetning til denne, så er Akerdrakten et solid rekonstruksjonsarbeid gjort av miljøet rundt veveriet på Folkemuseet, og du har masse variasjoner sånn at du kan sette sammen din egen drakt. Det ligger masse lokalhistorie i det, ettersom stakkestoffene er basert på prøver fra gårder i gamle Aker, og man vet en del om kvinnene på disse gårdene pga. folketellinga. Det er fire-fem forskjellige stripete stakker, du kan velge livet i damask, ensfarget ull, brokade i masse forskjellige farger og mønstre, forkleet kan være blomstrete eller ensfarget, spencerjakka er det fargevariasjoner på osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:57   #20
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men, jeg vil understreke at det er et alternativ du ikke har tatt med. Er du fra Oslo, så er Akerdrakten et mye morsommere valg enn den lyseblå Steen&Strømbunaden. I motsetning til denne, så er Akerdrakten et solid rekonstruksjonsarbeid gjort av miljøet rundt veveriet på Folkemuseet, og du har masse variasjoner sånn at du kan sette sammen din egen drakt. Det ligger masse lokalhistorie i det, ettersom stakkestoffene er basert på prøver fra gårder i gamle Aker, og man vet en del om kvinnene på disse gårdene pga. folketellinga. Det er fire-fem forskjellige stripete stakker, du kan velge livet i damask, ensfarget ull, brokade i masse forskjellige farger og mønstre, forkleet kan være blomstrete eller ensfarget, spencerjakka er det fargevariasjoner på osv.

Jeg har også lurt på Akerdrakten en stund - for eksempel den til høyre, men uten den fæle kysa (har dog kommet til at jeg er for stor og barmfager til å kunne kle en sånn fasong):


Av de HI viser, ville jeg også valgt stripestakk - den synes jeg er kjempefin.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no