Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdag - kresne unger?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-11, 10:28   #1
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bursdag - kresne unger?

Vi hadde bursdag i helga med 20 stk 6-åringer. Greit nok at alle har sine preferanser i matveien, men allikevel...jeg ble ganske oppgitt! Er dette vanlig eller har vi havnet i et særs kresent nabolag?

Flere av dem kunne ikke spise winerpølser, de likte kun grill
Et par ville ikke ha pølser siden vi kun hadde lompe og ikke pølsebrød
En likte ikke brus og ville heller ikke ha saft siden vi kun hadde gul og ikke rød
Jeg fikk godteposer i retur fordi de ikke likte verken sjokolade, Smurfepastiller eller fruktkarameller
Vi hadde fire forskjellige kaker (muffins, sjokolade-, vaniljekake og sjokoladekjeks) og noen av gjesten likte ingen av dem

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:31   #2
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Høres ut som en normal meny. Om barna ikke ville ha noe av det, hadde jeg ikke giddet å bry meg.
Da hadde mitt enkle svar vært "nei vel", og ferdig med det, altså.
(noe annet blir det naturligvis om noen har allergier eller annet, men det blir jo en helt annen sak)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:31   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Jeg har også opplevd endel sånt. Det er veldig lurt å jobbe litt med barna sine for å unngå "liker-ikke" og "æsj" ved bordet, det gir ikke noe veldig sympatisk inntrykk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:38   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

At unger er kresne eller sære på pølser er ikke uvanlig, men vi har løst det med kyllingpølser til alle(om det ikke er cøliaki eller melkeallergi). Både lomper og brød.
I Ws klasse er det faktisk flere som ikke drikker brus, og da er vann et helt greit alternativ. Det er det de drikker hjemme(10-åringer).
Når det gjelder kaker har vi hatt litt forskjellig, og jeg har ikke vært med på at noen ikke spiser noe i det hele tatt.
At det er noen som ikke synes at den kaken er fin nok får stå for deres regning.
Godteposer har vi ikke pleid å ha, derimot har det vært godterier på bordet.
På lørdag fikk alle med seg en liten godtepose i det de gikk, og jeg går utifra at det de ikke likte delte de hjemme.

Jeg snakker til unger som er frekke og ikke oppfører seg, om det er bursdag eller hverdag, men jeg opplever at mange har forventninger til at ting skal være sånn og sånn, og det er vel det de er vant med hjemmefra. Mitt utgangspunkt er at vi gjør ting på vår måte og de gjør ting på sin måte.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:39   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

5åringen her i huset har en kamerat som er i kategorien Kresen, og da han høyt og tydelig erklærte at han ikke likte varme pølser (=grillede pølser) i sist bursdag, så erklærte jeg like tydelig tilbake at nei vel, da får du bare vente til grillpølsa er kald, da vet du.

Enig i Neivel, og Ferdig Med Det-svaret. (og tenkter synd for deg inni meg...)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:39   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Jeg synes nå egentlgi ikke det er så kresent jeg da.
Vi har alltid både pølsebrød og lomper, vanlig grill og wiener.Jeg synes ikke hverken wiener eller lompe er godt selv så.
At man ikke liker brus eller saft er da også vanlig har jeg inntrykk av.
Samme med godteri. Poden her liker lite godteri egentlig.
Kaker har heller ikke poden likt før han ble nærmere 4 år.

Han sier ikke æsj da, han bare la være å ta ting har jeg hørt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:40   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Har ikke vært ute for kresne barn i bursdag, nei. Jeg synes flertallet sluker alt.

Men det skal sies at poden vår ikke liker brus, bare rød saft, men aller helst vil drikke vann. Og av godteri er det bare ren sjokolade han liker, stort sett. Vi synes det er helt greit. Særlig siden han tar i mot godtepose, og tar den med hjem til sin mor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:42   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Altså, jeg tenker vel egentlig at det er greit at man ikke liker ditt eller datt, men jeg prøver nå iallfall å lære mine barn at de kan fortelle det på en hyggelig måte (de trenger f eks ikke si æsj, eller fortelle veldig raskt til hele verden alt de ikke liker.)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:44   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Neivel og ferdig-med-det.

Jeg ville ikke reagert på kresenhet i sånne sammenhenger. Kresenhet i hverdagsmat synes jeg er mer problematisk.

Vi hadde pølser i bursdag for første gang i år og hadde wiener med brød og lompe. Noen ville ha det ene, noen det andre, noen uten noe og noen ville ikke ha. Fritt valg. Til drikke hadde vi bare rød saft (erfaringsmessig liker "alle" rød saft). Noen likte ikke det og de fikk vann. Osv.

Bursdagsselskap varer vel som regel bare et par timer så jeg hadde heller ikke blitt bekymret om noen av deltakerene ikke spiste NOE.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:45   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.


Bursdagsselskap varer vel som regel bare et par timer så jeg hadde heller ikke blitt bekymret om noen av deltakerene ikke spiste NOE.

Enig. Det gjør da ingenting om de ikke spiser pølser, kaker og godteri den dagen..!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:46   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

I vårt selskap sa alle de som ikke likte det ene eller andre fra på en hyggelig måte - faktisk var det først når de ble spurt om de skulle ha at de sa at de sa "nei, takk" - evt. supplert med "jeg liker ikke" eller "jeg er ikke sulten". Det var jo glimrende, når jeg tenker etter.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:47   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Neivel og ferdig-med-det.

Nemlig. Jeg har selv et kresent barn, men så lenge han er høflig, så mener jeg det er greit. "Nei takk, jeg liker bare Kvikk Lunsj og Fox" bruker å være standardsvaret hans når noen tilbyr han godteri.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 10:53   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Hm..jeg har aldri hatt problemer av dette slaget. Selvsagt alltid noen som ikke liker sjokoladekake eller annet, men absolutt alle har spist pølser. Har stort sett hatt wiener, lompe, brød, sennep & ketchup. Helt sant, har aldri opplevd en unge si at h*n ikke liker pølse, så det er mulig jeg har vært veldig heldig da ? Storesøster ville etterhvert ha pizza og senere taco i bursdagen sin, da hun ikke er spesielt glad i pølser selv.

Hm....kanskje jeg skal ha et eller annet i "kriseberedskap" ved neste bursdag om 2 måneder ? Mange nye unger nå som snuppa har begynnt i 1.klasse, så kan jo være at det dukker opp noen som ikke liker pølser nå som de er blitt større

Jupp, pølser og hjemmelaget pizza må vel være en grei meny. Og er det noen da som ikke liker, så får de enkelt og greit tilbud om brødskive

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:08   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Jeg har en fyr som er sær på festmat, men klarer ikke helt å se problemet med det. Han kan maule litt lompe og drikke vann, og surmuler ikke over det. Av godteri så liker han vel egentlig bare seigmenn og Fox, og spiser maks en 3-4-5 biter av det. Nå deler han bare overskuddet med andre, men da han var mindre så ble han skuffet og lei seg, stakkars, for han likte så godt konseptet godteri, og så var det ingenting som smakte godt.


Jeg tenker at unger er fortsatt i en læringsprosess, og ville trukket på skuldrene, tilbudt vann å drikke og ikke tatt det personlig at de ikke ville ha maten min.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:10   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

I vårt selskap sa alle de som ikke likte det ene eller andre fra på en hyggelig måte - faktisk var det først når de ble spurt om de skulle ha at de sa at de sa "nei, takk" - evt. supplert med "jeg liker ikke" eller "jeg er ikke sulten". Det var jo glimrende, når jeg tenker etter.

Igrunnen synes jeg at de aller fleste faktisk folkeskikk, de som har glemt å bruke den, retter det fort opp når Mamma Mø sier i fra.

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Hm..jeg har aldri hatt problemer av dette slaget. Selvsagt alltid noen som ikke liker sjokoladekake eller annet, men absolutt alle har spist pølser. Har stort sett hatt wiener, lompe, brød, sennep & ketchup. Helt sant, har aldri opplevd en unge si at h*n ikke liker pølse, så det er mulig jeg har vært veldig heldig da ? Storesøster ville etterhvert ha pizza og senere taco i bursdagen sin, da hun ikke er spesielt glad i pølser selv.

Hm....kanskje jeg skal ha et eller annet i "kriseberedskap" ved neste bursdag om 2 måneder ? Mange nye unger nå som snuppa har begynnt i 1.klasse, så kan jo være at det dukker opp noen som ikke liker pølser nå som de er blitt større

Jupp, pølser og hjemmelaget pizza må vel være en grei meny. Og er det noen da som ikke liker, så får de enkelt og greit tilbud om brødskive

Lille Es bestevennkjæreste liker ikke tynne pølser, bare tykke(røkte kjøttpølser) og en av Ws venner liker overhodet ikke pølser(eller noe annet!!), men vi ordner det uten noe oppstyr. Lille Es venn får en egen tykk pølse som ligger ytterst på grillen(vi har grillet noen bursdager selv i februar og mars), Ws venn får spise bare pølsebrød(selv om han absolutt kunne trengt noe annen mat, men det er ikke mitt bord!).
I år har vi servert pizza og det har vært kjempepopulært. Hjemmelaget pizzasaus, tykke kyllingpølser og ost. På lørdag var det ikke smula igjen--------------1

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:17   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg synes nå egentlgi ikke det er så kresent jeg da.
Vi har alltid både pølsebrød og lomper, vanlig grill og wiener.Jeg synes ikke hverken wiener eller lompe er godt selv så.
At man ikke liker brus eller saft er da også vanlig har jeg inntrykk av.
Samme med godteri. Poden her liker lite godteri egentlig.
Kaker har heller ikke poden likt før han ble nærmere 4 år.

Vanlig er det kanskje, men kresent vil jeg likevel kalle det. Uten å legge så mye mer i ordet enn "liker bare et ganske begrenset utvalg ting".

Jeg synes menyen hørtes helt utmerket ut, og at "neivel" er et greit svar til dem som ikke liker ting. Hvis man vil sikre seg bedre til siden, er det jo greit å skaffe både pølsebrød og lompe, sette frem en mugge vann, og kanskje ha hveteboller i tilfelle noen ikke liker kaker. Men, som sagt, jeg synes menyen var helt utmerket og pleier ikke å tilby mer forskjellige ting selv heller,

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:19   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Tror det vil føre veldig langt om man skal lage en meny som tar høyde for absolutt alt av en gruppe på femten seksåringers mulige kresenheter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:21   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vanlig er det kanskje, men kresent vil jeg likevel kalle det. Uten å legge så mye mer i ordet enn "liker bare et ganske begrenset utvalg ting".

Jeg synes menyen hørtes helt utmerket ut, og at "neivel" er et greit svar til dem som ikke liker ting. Hvis man vil sikre seg bedre til siden, er det jo greit å skaffe både pølser og lompe, sette frem en mugge vann, og kanskje ha hveteboller i tilfelle noen ikke liker kaker. Men, som sagt, jeg synes menyen var helt utmerket og pleier ikke å tilby mer forskjellige ting selv heller,


Da har vi forskjellige definisjon på kresen.
Jeg ser ikke helt problemet med å sette fram vann , brus og saft så kan man ta det man vil.
Eller å både ha pølsebrød og lomper.
Å at at man ikke liker godteri eller kaker ser jeg virkelig ikke problemet med.


Vi hadde ei i barnehagen som ikke likte brus, pølser eller is forresten, det gikk helt fint å ha andre ting til henne i bursdagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:21   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

I de siste barnebursdagene til jentene så har vi hatt taco som er selvbetjent. Veldig greit, for alle finner et eller annet de liker. Mange rare varianter da, og sjelden noen som tar av alt. Om de så bare spiser tacochips så bryr jeg meg ikke med det, men alle forsyner seg selv og da blir det ikke så mye oppstyr rundt det hvem som liker og liker ikke det forskjellige.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 11:26   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Da har vi forskjellige definisjon på kresen.
Jeg ser ikke helt problemet med å sette fram vann , brus og saft så kan man ta det man vil.
Eller å både ha pølsebrød og lomper.
Å at at man ikke liker godteri eller kaker ser jeg virkelig ikke problemet med.

Jeg sier da heller ikke at det er et problem.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no