Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Legges barna for tidlig, eller for sent?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-13, 10:50   #221
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Nattskiftarbeid er jo også påvist å gi økt risiko for blant annet hjertesykdom.


Jeg lurer på om dette til dels kan være forårsaket av motsatt problem, nemlig at det ikke er utelukkende B-mennesker som velger nattskiftarbeid, men også veldig mange A-mennesker? Å jobbe om natten går da på tvers av deres døgnrytme og kanskje da igjen øker risikoen for diverse problemer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 11:02   #222
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Jeg anser meg for å være B-menneske selv om jeg som regel er i seng før midnatt og er oppe før kl åtte i helgene. Jeg ser at dere andre som kaller dere B-mennesker skyver det mye lengre enn meg. Jeg skulle gjerne vært oppe lenger og sover lenger, men det går bare ikke pga ungenes døgnrytme. I helgene sover jeg ofte på sofaen hvis vi er oppe tidlig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 11:04   #223
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

De legger seg sånn ca. når de bør. Gjerne litt senere. Tida sklir fort ut. Jeg antar de minste mangler 1-1,5 time på sovinga. Helgene kan synes slik.

Vi er fire B-mennesker og ett A/B-menneske.

Hele familien snur helt om i ferier.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 18:28   #224
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Fireåringene kan fint sovne kl 18.30, men det hender han ikke legger seg før 19.30. Det kommer an på. Målet er kl 19. Han kan dog egentlig sove så lenge han vil, bare vi er i barnehagen til halv ti. Tiåringen har hatt leggetid kl 19.30 og da sovner han og sover til kl 07, så har antatt at han trenger så mange timer søvn. Blir litt usikker når jeg ser skjemaet.... Tenåringen har leggetid kl 22.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-13, 21:21   #225
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Legges barna for tidlig, eller for sent?

Jeg har ikke sett på det skjemaet, min unger på 5 og 8 legger seg mellom 19.30 og 20 på hverdager og må stort sett vekkes kl 7 på morgenen. I helgene derimot så spretter de gjerne opp mellom 6 og 7, eller de sover til 7.30 og 8. Selv er jeg A-menneske, men jeg liker uansett ikke å bli vekket klokka 6 av en unge, rett og slett fordi jeg vil våkne av meg selv.

Jeg har forøvrig latt ungene komme inn, samsovet og i det hele tatt, jeg gidder rett og slett ikke å styre midt på natten. *lat*

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no