Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdag - kresne unger?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 14:21   #81
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Jeg synes heller ikke det er krise om et barn ikke spiser noe særlig i løpet de få timene et bursdagsselskap varer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:23   #82
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg sier aldri "da kan du ha det så godt", men jeg syns ærlig talt ikke det er helt naturlig å begynne å smøre brødskiver og finne fram alternativ mat heller i en bursdag der det allerede serveres veldig mye forskjellig.

Vi pleier å kun ha ett middagsalternativ, og kanskje et par kakealternativer. Disse serveres ikke ved samme bordsetting, så jeg syns ikke det er så veldig pesete å tilby meg å smøre en brødskive eller hente et glass vann fra springen. Hva andre gjør, er deres sak. Jeg tror heller ikke at barna vil lide sultedøden i løpet av de to timene selskapet varer, men i likhet med når jeg har voksenbesøk, så vil jeg gjerne være en god vertinne og sørge for at gjestene har det bra. Innen rimelighetens grenser, selvfølgelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:23   #83
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes heller ikke det er krise om et barn ikke spiser noe særlig i løpet de få timene et bursdagsselskap varer.

Jeg synes det bare er bra jeg, kresenheten er synd da selvfølgelig.

passer alltid på å ha middag/mat før bursdag så han ikke er så sulten til pølser/pizza, kaker, godis og brus...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:27   #84
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Man bør huske på at en del barn er ikke kresne fordi de mener å være vrange, eller fordi foreldrene har feilet. For mange er det reell angst for mat og smaker. Jeg kjenner jeg blir litt irritert av at så mange mener det bare er å si "da får du ha det så godt". Det kan man si til barn som kun ønsker å være vrange, og ikke til de som er oppriktig bekymret.

Jeg var som sagt VELDIG kresen som barn, og det var ikke fordi jeg ville det. Det at folk ga beng og dyttet på meg ting jeg ikke visste hva inneholdt og som jeg ikke hadde smakt hjemme i omgivelser hvor det var mer ok å pirke i maten, gjorde det hele bare verre.

Jeg syntes ikke en bursdag som skal være en hyggelig anleding for alle, er dagen å skulle "oppdra" andres barn ved å gi beng i at det utrykker at det ikke liker noe. Det er ikke å være hyggelig, verken om man er sånn mot barn eller voksne. Om man ikke kan ha noe annet liggende, så har man da et brød og noe pålegg liggende, så barnet som ikke har spist noe kan få det etter at de andre har spist pølser?

Det er kanskje uhøflig å si "æsj" og "liker ikke", men det er jammen meg ikke mye høflig å si "da får du ha det så godt" heller. Jeg har syntes det har vært viktig at små gjester trives hos oss, og da tar jeg slike små hensyn uten at det gjør meg noe egentlig. Vi kan ha alt på vår måte alle de andre dagene.

Fint innlegg egentlig

Jeg serverer vanlig middag og det er jo ofte både nytt og rart for Vetle og hans kamerater. Kameratene får alltid mulighet for å få en brødskive, og til middagen passer jeg alltid på at det er ihvertfall noe jeg vet Vetle liker. Også får de ofte frukt/grønnsaker oppskjært etter mat.
Jeg prøver bare å oppmuntre til å smake, og vil de ikke så gjør jo ikke det noe heller.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 14:55   #85
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdag - kresne unger?

Jeg har aldri tilbudt alternativ mat i en fødselsdag. Vanligvis har jeg mer enn nok å gjøre, sist selskap var det 24 barn og to voksne og innimellom pølseservering og brussjenking var det ikke mye tid til å smøre skiver. Jeg har selvsagt latt barn spise pølsebrød med ketchup og pølser uten brød og halve kakestykker, for så å få noe annet, etc. Jeg insisterer ikke på formelle bordmanerer. Men jeg har aldri opplevd at noen ikke ville spise noe av det som var på bordet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no