Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når man mottar noe man ikke har bestilt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 22:15   #1
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Når man mottar noe man ikke har bestilt

Hva slags rettigheter har man da?
Har mottatt noen tabletter i posten som jeg ikke kan vedkjenne meg at jeg har bestilt. Har gjort firmaet oppmerksom på dette og sagt at jeg vil se bestillingen samt at dersom de skal ha dette returnert må de sende meg returkonvolutt. De svarer med at dette må jeg betale og at de har motatt bestilling i mitt navn.
Har ikke bestilt dette og mener det er helt feil at jeg skal måtte legge ut penger slik at dette blir returnert, samt at jeg har brukt litt tid på dette på div e-post skriving osv. De har heller ikke kunnet fremmlegge bestillingen som jeg sigelig har gjort.

Hva gjør jeg?

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:40   #2
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Var det Biovita? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=98400

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:10   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.827
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Ta kontakt med Forbrukerrådet. Vi hadde et lignende tilfelle for en del år tilbake (et firma som sendte sokker og boxershorts til mannen). Da vi fikk pakkene i posten krysset vi over adressen vår og postet den igjen slik at den ble sendt tilbake til avsender (med straffeporto). Sendte dem samtidig et skriftlig brev om at vi ikke hadde foretatt bestillinger fra deres selskap, og at vi hadde vært i kontakt med Forbrukerrådet vedrørende firmaet. Da ble det rimelig kjapt stille fra den kanten (de hadde visst ertet på seg flere for Forbrukerrådet holdt på med en sak på dem).

De gangene jeg har opplevd tvister som forbruker har det som regel ordnet seg bare jeg har nevnt at jeg har kontaktet Forbrukerrådet så det er absolutt verdt å ta den telefonen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 00:28   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Forbrukerrådet, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:53   #5
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Vi kontaktet forbrukerrådet og så ble pakken sendt tilbake med et rødt kryss over. Skrev også at dette ikke var varer vi ikke hadde bestilt og at alle fremtidige sendinger vil bli kastet i søpla. Fikk ikke mer etterpå..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:25   #6
Bel@ni
Aktiv
 
Bel@ni sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 225
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Var det Biovita? http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=98400


Nei, det er noe selvbrunings tabletter, herbalvital.

Har sendt e-post, returnert pakken og sagt at dersom jeg mottar flere produkter og faktura vil forbrukerombudet bli kontaktet. Henviser også til tiligere korrespondanse.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-11, 14:29   #7
Johny
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Johny har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når man mottar noe man ikke har bestilt

Send en mail om du ikke har bestilt det, og at kravet er omtvistet.

Da kan de ikke sende saken til inkasso, men må til forliksrådet

Johny er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no