Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nekte-liste

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 20:58   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Tja, det er mye jeg ikke vil ha i hus og som ikke er min stil, men hvis jeg skal lage en detaljert liste vil den bli altfor lang.
Men sånne stål-liksom"design"ting i artige vridde former er vel ganske godt opp på lista.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:03   #42
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nekte-liste

Vinstativ på kjøkkenet er da genialt. Og vinen henger absolutt ikke lenge nok til at den kan bli ødelagt. Den vinen er i vinkjelleren.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:28   #43
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Vinstativ i stua og/eller på kjøkkenet er oppskriften på syltetøy. Du trenger ikke mange dagene med 25+ før den effekten kan merkes. :penger ut av vindu:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:49   #44
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nekte-liste

Dere som ikke vil ha gardiner på stua - har dere ingenting i vinduene da? Eller har dere noe annet?

:lei gardinene sine og leter etter alternativer:


Jeg har igrunnen aldri tenkt over noen absolutt liste, men har naturligvis ting jeg ikke ønsker i mitt hjem. Selv om denne listen endrer seg med tiden.. jeg kaster ut ting jeg ikke liker så fort jeg finner ut at jeg ikke liker det lenger.
Men ting jeg nok aldri kommer til å kjøpe er:

*tørkede blomster
*blomstrete fat og vaser
*messingpynt
*blomstrete keramikkpynt

Også kmemr jeg aldri til å få ett sånt hypermoderne hjem med tmme vegge og tomme hyller... det skal være sjel der jeg bor.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:50   #45
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Dere som ikke vil ha gardiner på stua - har dere ingenting i vinduene da? Eller har dere noe annet?

Vi har "andre ting". (Lamell-, plissé- og rullegardiner.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:52   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Jeg tar ned gardiner etterhvert som jeg blir mer og mer lyshungrig, og erstatter dem med ingenting. Dvs, på mitt soverom har jeg en rullegardin for mørkets skyld om natten. (Eller mer om morgenen, egentlig.) Et stuevindu som mange kan se inn har jeg en sånn bambusrullesak i, det store stuevinduet er opptatt av ingenting annet enn et par telysholderting som henger der. På kjøkkenet har jeg akkurat tatt ned cafégardinsaken, vurderer å finne en tyyyynn liftgardin etterhvert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:52   #47
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nekte-liste

Mormor broderer nydelig
Liker ikke mørkt treverk, alla 70-tall. Og gubbens premie-samling av tinn er havnet i en eske. Ellers kan jeg ikke skryte av en "Bonytt-hjem", for her finnes det meste som sikker mange mener er stygt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:53   #48
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nekte-liste

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Stygge ting uten sjarm. Stygge ting med sjarm er velkomne. Pene ting uten sjarm kan egentlig også finne seg et annet hjem. Jeg kan vel egentlig love med ganske stor sikkerhet at det aldri kommer et broderi opp på veggene mine, men selvfølgelig, hvis noen har et fett Jimimotiv er det jo ikke umulig. Stilkræsj er gøy.

Vil du være interiørarkitekten vår?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 21:55   #49
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nekte-liste

Først og fremst kunstige planter.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:08   #50
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Hva jeg vil ha:
-Ting i naturmaterialer. Særlig tre (inkludert furu ) og stein. Mørkt tre går helt greit.
-Ting med sjel, personlighet og fremforalt minner og en historie bak seg.
Hva jeg ikke vil ha:
-Polert stål, plast.
-Porselensnips (særlig ikke engler, selv om enkelte eldre i slekta kjøper porselensengler i alarmerende antall til oss).
-Depressiv, dyr bildekunst.
-Hustavler med nusselige kattunger/blomster/solnedganger og et svulstig/sukkersøtt vers.

Mao: Lager det gjerne selv, om noen sier det ser ut som hytta mi er det verst for dem, og minimalsime er kjedelig og uaktuelt.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:10   #51
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Hva er en hustavle, Ulvefar?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:12   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Vi har rullegardiner i stua og plissé på verandadør. Og ønsker oss (meg) lameller til de store vinduene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:12   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Hustavle er sånn broderte visdomsord. Forresten kan det være malt også. :fikk til bryllup:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:13   #54
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Hoho. :føyer det til listen min:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:14   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste



__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:14   #56
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nekte-liste

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Hey, kult! Første gangen noen har sagt noe om den på den evig lange tiden jeg har hatt signaturen, det må vel være mer enn et år siden.

Har ikke lagt merke til den før nå, men:

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:18   #57
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nekte-liste

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.



Akkurat!
Takk, Karamell!
Du får også elektroniske versjoner i hopetall i form av ppt-filer med nusselige bilder og ditto tekster om du har de rette vennene...

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:20   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Jeg kan godt være interiørkonsulenten deres, Ulvefar. Jeg tok da tross alt halve studiet ved NKI. Der oppdaget jeg alle de tingene jeg ihvertfall ikke ville ha selv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:21   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nekte-liste

Apropos hustavler: Mine barns besteforeldre på sin fars side ( ) har mange, og jeg mener mange, hustavler. De består av innsvidde bibelord (eller noenlunde bibelord, omskrevet for å passe ekstra fint) i lakkerte furuplanker, med noen blomster malt på siden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 22:25   #60
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan godt være interiørkonsulenten deres, Ulvefar. Jeg tok da tross alt halve studiet ved NKI. Der oppdaget jeg alle de tingene jeg ihvertfall ikke ville ha selv.

Takk! Det høres ut som du har trukket mer visdom ut av studiet enn mange. Tar gjerne i mot råd, om jeg kan komme tilbake til deg når vi flytter i august...Min kulere og mer urbane lillebror mener soverommet i nyhuset er "som å bo i en stubbe" ettersom tak, gulv og vegger er umalt heltre, men jeg elsker det! Så det så.

Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no