Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-10, 13:17   #61
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Nei, jeg syns rett og slett hun kan uttale seg skikkelig jeg. Hun kan si hva hun mener. All den tid hun snakker om fedme og overvekt uten å gjøre noen begrensninger vil jeg anta at hun mener alle som er overvektige. Jeg syns også det ser ut som det er det hun mener når jeg ser på det hun er sitert på.

  Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:18   #62
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Det vekker ikke akkurat umiddelbar tillit og seriøs innstilling til damen hos meg når hun omtaler folk som feite. Uansett om hun mener de med 5 kilo pluss eller de med 30. Hun gjør helt sikkert veldig mye bra, men hun sier søren meg en del dumt også. Hun har jobbet nok med overvektige til at hun burde vist litt mer sensitivitet i sin omtale av dem.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:21   #63
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva i all verden mener du her? At folk i dag er genetisk mer disponert enn barn født rett etter krigen? Og i så fall, hvordan i all verden skulle det ha skjedd?

Sikkert noen som driver med slikt som kan dette. Et interessant eksperiment ville i så fall ha vært om et barn fra fete foreldre og et barn fra slanke fikk vokse opp i et likt mijø med likt kosthold helt fra starten av.

Folk blir ikke fete helt uavhenging av hva de har i seg. Mennesker som lever livet med gjennomgående begrenset tilfang av næring blir aldri fete. Men i samfunn med rikelig tilfang av både næring og kaloririke nytelsesmidler er det vel ingen rakettforskning at enklete etterhvert blir mer disponert for høy forbrenning enn andre. Også uavhengig av aktivitetsnivå. Alle kjenner vel folk som kaster i seg alt mulig og likevel holder linja og h..n som eser ut etter noen biter med sjokolade. Sistnevnte har gjerne fete folk i familen. Førstnevnte ikke.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:24   #64
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Eller kanskje man burde la Kari Jaqueson gå på pottis, sjokolade, cola og burgere et år og se hva som skjer ?

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:27   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har ikke jeg noen spiseforstyrrelse som jeg vet om, men det du nevner her har definitivt ikke hjulpet i forhold til min overvekt. Og jeg har gjort en del ærlige forsøk.

Nå sier ikke jeg at det gjelder deg, eller andre her inne, men jeg syns det virker som det er mye fornektelse blant overvektige. Man sier at det ikke hjelper med bevelgelse, sier man siser sunt, men glemer å nevnte den posen med boller man også spiste, litt sånn utenfor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:28   #66
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Unyansert og tabloid, og selvsagt finnes det unntak og genetiske kombinasjoner som disponerer for overvekt, men sånn for de aller fleste av oss har hun rett.

:melder meg på blant de hverdagsfeite:

Jeg skulle gjerne hatt mer psykologi inn i dette feltet, ikke bare om triste bakenforliggende årsaker, men om motivasjon og selv-styring av atferd.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:29   #67
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det vekker ikke akkurat umiddelbar tillit og seriøs innstilling til damen hos meg når hun omtaler folk som feite. Uansett om hun mener de med 5 kilo pluss eller de med 30.

Nå har jeg skummet det KJ skrev, og jeg sitter med samme opplevelse. Hun bruker nedlatende beskrivelser om de hun omtaler, og oppfordrer samtidig til å unngå mobbing. Det blir litt som å si; "Kriminelle svartinger må se å komme seg ut av landet, men jeg hater rasisme altså."

Jeg har lagt merke til at enkelte synes ordet "feit" er et helt ok å begrep å bruke om seg selv og andre, da skjønner jeg også at man ikke nødvendigvis reagerer på måten KJ formulerer seg på. Jeg synes ordet "feit" er både negativt og nedlatende ladet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:30   #68
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har jeg skummet det KJ skrev, og jeg sitter med samme opplevelse. Hun bruker nedlatende beskrivelser om de hun omtaler, og oppfordrer samtidig til å unngå mobbing. Det blir litt som å si; "Kriminelle svartinger må se å komme seg ut av landet, men jeg hater rasisme altså."

Jeg har lagt merke til at enkelte synes ordet "feit" er et helt ok å begrep å bruke om seg selv og andre, da skjønner jeg også at man ikke nødvendigvis reagerer på måten KJ formulerer seg på. Jeg synes ordet "feit" er både negativt og nedlatende ladet.

Helt enig.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:34   #69
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men har alle lik forbrenning, mener du?

Nei, det mener jeg ikke, men det er ikke sånn at lav forbrenning kun kommer av at man er genetisk disponert for fedme. Det kan være mange og sammensatte årsaker til ulikheter i forbrenning og/eller energiopptak. Det er likvel sånn at dersom kroppen tar opp mer energi enn den forbrenner går man opp i vekt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:36   #70
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Jeg har lagt merke til at enkelte synes ordet "feit" er et helt ok å begrep å bruke om seg selv og andre, da skjønner jeg også at man ikke nødvendigvis reagerer på måten KJ formulerer seg på. Jeg synes ordet "feit" er både negativt og nedlatende ladet.

Enig. Dersom man prøver å uttrykke seg på en profesjonell måte, så bør man holde seg til et profesjonelt språk.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:39   #71
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Men i samfunn med rikelig tilfang av både næring og kaloririke nytelsesmidler er det vel ingen rakettforskning at enklete etterhvert blir mer disponert for høy forbrenning enn andre.

Tenker du på survival of the fittest og sånt nå? Det tar vel litt mer enn 65 år å få til slike endringer. Hvis det skjer i det hele tatt mer. Antallet barn et individ får er ikke lenger avhengig av hvordan det fungerer - de aller fleste får omtrent like mange. Så noen grunn til genetiske endringer ser jeg ikke.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:41   #72
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Ordet FEIT er et fælt ord. Det KJ prøve på ved å bruke det ordet er vel å kalle ei spade for ei spade. Det ho gløymer er at ved å bruke det ordet trakke ho på folk. Samtidig veit eg at eg var feit for 20 kilo sidan, men om nokon hadde kalla meg det hadde eg blitt lei meg. Akkurat der kan det vere at ho bommar.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:41   #73
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå sier ikke jeg at det gjelder deg, eller andre her inne, men jeg syns det virker som det er mye fornektelse blant overvektige. Man sier at det ikke hjelper med bevelgelse, sier man siser sunt, men glemmer å nevnte den posen med boller man også spiste, litt sånn utenfor.

Så enkelt er det. Og så må fete folk slutte å være så såre på begrepsbruken. Særlig voksne mennesker som burde kunne klare å ha et reflektert og selvironisk forhold til seg selv og sitt fysiske ytre.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:41   #74
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tenker du på survival of the fittest og sånt nå? Det tar vel litt mer enn 65 år å få til slike endringer. Hvis det skjer i det hele tatt mer. Antallet barn et individ får er ikke lenger avhengig av hvordan det fungerer - de aller fleste får omtrent like mange. Så noen grunn til genetiske endringer ser jeg ikke.

Jeg tror Brutus tuller med begrepene. Det han sikkert mente å si, er at genetiske predisposisjoner i større grad kommer til uttrykk i et samfunn hvor de som har anlegg for å legge på seg, får tilgang til nok mat for å gjøre nettopp det. Og det er jo et glimrende eksempel på samspill mellom arv og miljø.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:42   #75
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva i all verden mener du her? At folk i dag er genetisk mer disponert enn barn født rett etter krigen? Og i så fall, hvordan i all verden skulle det ha skjedd?

Nå vet ikke jeg hva _Brutus mente, men det som jeg synes er spennende er jo dette med at de mener at man kan endre genene (de "slår seg av eller på") på grunn av miljøet. Artikkelen: "Kan miljø skru på fedme-gen?" er interessant synes jeg.

(Ser ut som ordet epigenetikk er fellesbetegnelse for dette på norsk?)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 11-10-10 kl 13:43. Årsak: La til parantes
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:42   #76
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nå sier ikke jeg at det gjelder deg, eller andre her inne, men jeg syns det virker som det er mye fornektelse blant overvektige. Man sier at det ikke hjelper med bevelgelse, sier man siser sunt, men glemer å nevnte den posen med boller man også spiste, litt sånn utenfor.

Nå har jeg heller ikke reagert på dine uttalelser. Det jeg reagerer på er bombastiske uttalelser om inn/ut-regnskap og mindre mat osv., som for mange rett og slett ikke stemmer. Jeg er ikke i seg selv opptatt hva som er sårende eller ikke for overvektige, egentlig. Jeg er opptatt av å nå de man kanskje trenger å nå aller mest. Og da er det viktig å formulere budskapet mest mulig riktig, og litt mer nyansert. For når man leser "det er et inn-ut-regnskap finito", og dette rett og slett ikke stemmer for en selv etter iherdige forsøk, så er det lett å gi opp - og gi f.

Sånn ellers må jeg si at jeg synes det er helt virkelighetsfjernt av KJ å si at det er tull å opparbeide seg kompetanse på overvektsproblematikk (f.eks via utdannelse), og at man kun bør se på forebygging. Det er en ganske nedlatende holdning til de som allerede sliter med sykelig overvekt, som kanskje er mer dødelig enn mange andre situasjoner hvor det er naturlig å tilby hjelp. Jeg er sosionom, jeg vet selvsagt hva hun snakker om. Jeg tror imidlertid hun overdriver virkningen av selvoppfyllende sykdomsprofetier, hvor man setter seg ned som sykelig overvektig og sier: "Jeg er syk. Ikkeno å gjøre med." Jeg er også skeptisk til et rendyrket sykdomsperspektiv på rusavhengighet. Men jeg kunne aldri i verden sagt at vi ikke må la folk utdanne seg til kompetanse på rusavhengighet, at vi kun må fokusere på forebygging. Hva slags menneskesyn er det?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:43   #77
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg tror Brutus tuller med begrepene. Det han sikkert mente å si, er at genetiske predisposisjoner i større grad kommer til uttrykk i et samfunn hvor de som har anlegg for å legge på seg, får tilgang til nok mat for å gjøre nettopp det. Og det er jo et glimrende eksempel på samspill mellom arv og miljø.

Nja... han skriver jo:

Sitat:

at enklete etterhvert blir mer disponert for høy forbrenning enn andre

Så hvordan skal det skje?

At lav forbrenning fører til større utslag når tilgangen på mat er ubegrenset er jeg enig i.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:43   #78
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Samtidig veit eg at eg var feit for 20 kilo sidan, men om nokon hadde kalla meg det hadde eg blitt lei meg. Akkurat der kan det vere at ho bommar.

Men siden du er villig til å bruke ordet om deg selv, så viser du jo at du synes at bruken av ordet er greit. Jeg omtaler ALDRI meg selv eller andre som feit.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:44   #79
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Nja... han skriver jo:


Nei, si det. Jeg kan ikke hjelpe Brutus noe mer.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 13:45   #80
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Tenker du på survival of the fittest og sånt nå? Det tar vel litt mer enn 65 år å få til slike endringer. Hvis det skjer i det hele tatt mer. Antallet barn et individ får er ikke lenger avhengig av hvordan det fungerer - de aller fleste får omtrent like mange. Så noen grunn til genetiske endringer ser jeg ikke.

Det er vel det man har sett litt på da, hvorvidt disse genetiske endringene skjer hurtigere enn man før har trodd. Har dessverre ingen referanse.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no