Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-10, 22:20   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Har sett i et intreiørmagasin for lenge siden at noen hadde en madrass oppå kjøkkenskap/baderomsskap for å utnytte plassen bedre på soverommet (ikke oppe skapene på kjkkenet!).

Noen som har erfaring med dette og lure tips?

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 03-08-10 kl 23:02. Årsak: Lagt til litt vesentlig info;-)
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:28   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Kva skulle den brukast til da?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:30   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Hørtes litt rart ut. Vi hadde mange stabler med ny parkett som fungerte som seng en stund av praktiske årsaker. Brukte sengebunn-planker oppå og selvsagt madrass. Så litt korny ut, men ungen sov da godt.

Men man kan jo egentlig legge sengebunn oppå det meste.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:31   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Ja, de hadde vel laget en "sengebunn" av kjøkkenskap, til å utnytte plassen under senga? Eller tenker du på sittebenk i kjøkkenet? Jeg har sett begge deler i et eller annet interiørblad, skal ta en kjapp titt i det jeg har her og se om bladet finnes i heimen enda.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:34   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Jeg har sett kjøkkenskap brukes som "base" for enkeltseng. Det kan være pent, og er i hverfall veldig praktisk



Man kan også benytte kommoder fra f eks Ikea til noe av det samme...!

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 03-08-10 kl 22:42.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:41   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Ja, var som base for seng på soverommet jeg tenkte. Det ene rommet vårt er minilite, og vi må utnytte etter beste evne. Er så smalt at en vanlig seng med skuffebenk ikke passer inn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:42   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Da skjønte eg litt meir.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:44   #8
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Vi hadde en gjesteseng oppå kjøkkenskap fra IKEA en stund. Funka greit det. Plate under er et must, ellers skraper dørene i gulvet. Og plate over med luftehull i. Mener vagt å huske at vi hadde noe støttegreier i endene også, fordi skapstammene så litt skrale ut. Den var 70 eller 75 cm dyp og med en tilpasset skumgummimadrass på toppen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:45   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Da skjønte eg litt meir.

Jeg måtte også lese HI to ganger før jeg fikk de riktige bildene i hodet... Madrass til alternative kjøkkenaktiviteter hadde jeg ikke hørt om tidligere he,he...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:46   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg måtte også lese HI to ganger før jeg fikk de riktige bildene i hodet... Madrass til alternative kjøkkenaktiviteter hadde jeg ikke hørt om tidligere he,he...

Eg tenkte at en skulle lagre gjestemadrass oppå kjøkkenskap og fikk mildt sagt rotete kjøkkenbilder i haudet mitt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:47   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Jeg så for meg å plassere en madrass oppå de øverste kjøkkenskapene under taket for å få en ekstra gjesteseng.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:48   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Hehe, nei SÅ kine på å utnytte all plass er vi ikke!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:00   #13
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:12   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Vi har på det ene barnerommet. Har IKEA kjøkkenskuffer under madrassen, veldig greit med ekstra oppbevaringsplass. Og så har vi vegghengte skap oppunder taket.

Men lure tips vet jeg ikke om jeg har, det var ikke (upraktiske) meg som bygde senga gitt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:22   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.010
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Henger meg på for noe sånt har vi tenkt å gjøre også
Er et eksempel i et byggmakker blad (alt om oppussing)

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:32   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Det så jo genialt ut!

Man kan kanskje bygge rundt i en firkant for en større seng?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:35   #17
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Man kan kanskje bygge rundt i en firkant for en større seng?

Ja, har også sett tilsvarene med dobbeltseng. Da plasseres skapene i en hestesko.... Hva man har i midten vet jeg ikke. Kanskje ingenting hvis skapene er solide nok?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:47   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Jeg er så pysete, så tør ikke ha skap over sengene.

Kjøkkenløsningen er jo ikke direkte billig tror jeg, men det får være når hun har så lite rom (en vanlig køyeseng med plass under får ikke plass). Dog er det et lite stykke frem i tid, så ingen hast.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:51   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

IKEA hadde en sånn ferdigløsning, seng med skap under. Vet ikke om de har det lenger. Om du lager selv er det viktig at du lager en sengebunn oppå skapene, slik at det kan sirkulere luft under madrassen, ellers mugner den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:53   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madrass oppå kjøkkenskap/baderomsinnredning

Ferdigløsning får ikke plass. Rommet er ca 2 m langt der sengen skal stå, og de fleste senger er lengre enn det. Muggen madrass vil vi ikke ha, takk for tips.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no